REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor Diageo: Rynek whisky wciąż rośnie

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-11-2014, 15:23
Dyrektor Diageo: Rynek whisky wciąż rośnie

Polacy nie piją coraz więcej, ale piją zdecydowanie lepiej. Obserwując ostatnie 12 miesięcy na rynku alkoholi można zauważyć, że licząc wolumenowo rynek jest mniej więcej „płaski", natomiast widać wyraźne wzrosty sprzedaży w kategorii alkoholi premium - mówi Aneta Jóźwicka, Corporate Relations Director w firmie Diageo Polska.

REKLAMA

Jej firma stara się być szczególnie silnie obecna w kategorii whisky. - Sprzedaż whisky już od kilku sezonów rośnie w Polsce najszybciej spośród wszystkich kategorii alkoholi. Obecnie wzrost wartościowy rynku whisky wynosi ok. 14-15 proc. względem ubiegłego roku - wskazuje Aneta Jóźwicka. Dlaczego tak się dzieje? Zdaniem ekspertki nie bez znaczenia jest fakt, że część konsumentów pamięta jeszcze czasy, kiedy whisky było w naszym kraju dobrem luksusowym, nabywanym „od święta" w Peweksie.

- W tej chwili whisky przestała być dobrem „wysokoluksusowym" a stała się produktem dosyć dostępnym cenowo. Warto w tym kontekście zauważyć, że rozporządzalny dochód Polaków w ciągu ostatnich 10 lat bardzo istotnie wzrósł. Niemniej, według danych GUS od kryzysowego 2008 r. wydatki polskich konsumentów nieco spadły, bo zaczęli oszczędzać. Jednak, jak się okazuje - nie na napojach alkoholowych. Dane sprzedażowe potwierdzają, że kryzys nie miał żadnego wpływu na rynek alkoholi - tłumaczy Corporate Relations Director w Diageo Polska.

Zwraca też uwagę na trendy światowe. - O ile w Polsce liderem kategorii whisky jest wciąż Johnnie Walker Red Label, który generuje ok. 85 proc. całej sprzedaży, to na świecie większe udziały w rynku ma już wyższy wariant tej marki, czyli Black Label. W Polsce Johnny Walker Black Label ma 12 proc. sprzedaży, na świecie zaś 42 proc. Widać jednak, że nasz rynek ewoluuje właśnie w kierunku zagranicznych trendów. Marki premium zyskują na znaczeniu - akcentuje Jóźwicka.

Jak wynika z raportu „Rynek napojów alkoholowych w Polsce 2014" przygotowanego przez KPMG, aż 51 proc. Polaków deklaruje, że w ciągu ostatniego roku piło whisky przynajmniej raz. 21 proc. ankietowanych przyznaje natomiast, że konsumowali whisky „kilkukrotnie lub regularnie".

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 147) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH