Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Grupy Żywiec: Nigdy wcześniej konsument nie miał do wyboru tak szerokiej oferty piw

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 23-01-2015, 12:58
Dyrektor Grupy Żywiec: Nigdy wcześniej konsument nie miał do wyboru tak szerokiej oferty piw
Katarzyna Borucka, dyrektor ds. korporacyjnych Grupy Żywiec

Rynek małych browarów regionalnych od kilku lat odnotowuje dynamiczny wzrost - jest to odpowiedź na nowy trend konsumencki. Choć większość piwoszy wciąż kieruje się w zakupach głównie ceną, to rośnie liczba konsumentów, którzy poszukują nowych smaków. Na ten trend odpowiadają nie tylko mniejsi, regionalni gracze - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Katarzyna Borucka, dyrektor ds. korporacyjnych Grupy Żywiec.

Jak dodaje Katarzyna Borucka, również Grupa Żywiec w ubiegłym roku wprowadziła kilka innowacji dla tych właśnie konsumentów np. warianty Żywca czy warzonego w Cieszynie Dubbla Cieszyńskiego. - W tym duchu idzie też zmiana, którą niedawno ogłosiliśmy, a mianowicie danie niezależności w ramach Grupy Kapitałowej Żywiec Browarowi Zamkowemu Cieszyn, który będzie produkował piwa właśnie dla takich konsumentów - mówi dyrektor w Grupie Żywiec.

Zdaniem Katarzyny Boruckiej, rynek piwa w Polsce jest też już rynkiem bardzo dojrzałym i nasyconym, a także bardzo konkurencyjnym. - W ostatnich latach bardzo dużo się na nim zadziało, między innymi za sprawą mniejszych browarów. Nigdy wcześniej konsument nie miał do wyboru tak szerokiej oferty. Ostatecznie o lojalności konsumenta decyduje jednak siła marki i jakość produktu. Te czynniki będą także decydować o ewentualnym powrocie konsumenta do produktu, którego raz spróbował - mówi.

Jak dodaje, jeśli chodzi o konsumpcję piwa, duże znaczenie ma też okazja. - Gdy spotykamy się w dużym gronie znajomych przy grillu, wybieramy przeważnie piwa sesyjne, pijalne i są to w większości lagery (ten trend utrzyma się zarówno w Polsce, Europie i na świecie). Piwne specjalności to piwa degustacyjne - zaznacza Katarzyna Borucka.

Dla konsumenta liczy się przede wszystkim jakość, smak i marka, która budzi zaufanie. - Piwa regionalne ze względu na swój lokalny kontekst cieszą się zwykle dużą lojalnością konsumentów w swoich regionach. Jednak w przypadku konsumentów poszukujących nowych smaków, ta regionalność może mieć mniejsze znaczenie - jeśli na drugim końcu Polski znajdzie jakieś piwo regionalne, które mu smakuje, na pewno to smakiem właśnie będzie się kierował - podsumowuje dyrektor ds. korporacyjnych Grupy Żywiec.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • sensorycznie 25-01-2015, 09:14:
Nadchodzi duza zmiana, TESCO na powaznie zaczelo handlować powem rzemieślniczy. Obecnie na ich polkach: pinta, doctor brew, birbant, faktoria, kormoran. Niebawem Alebrowar. Bedzie sie dzialo!
  • żubr 24-01-2015, 18:18:
a jaka jest różnica między koncernowymi a pseudokoncerowymi piwami?
  • ATAK CHMIELU 23-01-2015, 21:16:
schizofrenia :(
grupa żywiec-heinaken, która do spółki z kompanią piwowarską i okocimem- carlsbergiem zniszczyła polskie piwowarstwa zamykając kilkanaście browarów produkujących wyjątkowe i zróżnicowane piwa (Gdańsk - "nigdy wam tego nie zapomnę!", Braniewo, Leżajsk, Warszawa etc.)wypowiada się i chwali zróżnicowanie oferty polskiego rynku, które zawdzięczamy wyłącznie aktywności browarów średnich (Amber, Ciechan etc.), ale przede wszystkim BROWAROM RZEMIEŚLNICZYM (PINTA, DR BREW, ALEBROWAR etc.)
wasze pseudokoncernowe wyroby to obraza dla każdego znawcy prawdziwego piwa!
na pohybel koncerniakom!

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.