REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Dyrektor KP: Można wprowadzić na rynek nowy produkt bez głośnych kampanii

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-08-2013, 14:23
Dyrektor KP: Można wprowadzić na rynek nowy produkt bez głośnych kampanii
Radosław Pawlak, dyrektor ds. innowacji marketingowych w Kompanii Piwowarskiej

- W osiągnięciu sukcesu rynkowego kluczowe jest dobre rozpoznanie potrzeb konsumentów i trendów rynkowych. Równie istotny jest moment wprowadzenia produktu na rynek - chodzi o to, by zagospodarować pewną niszę, być pierwszym w konkretnej kategorii, co pozwoli zbudować w świadomości konsumenta skojarzenie tej kategorii z konkretnym brandem - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Radosław Pawlak, dyrektor ds. innowacji marketingowych w Kompanii Piwowarskiej.

REKLAMA

Radosław Pawlak nie chciał nam podać, ile kosztuje wprowadzenie nowego produktu na rynek. - Trudno tutaj generalizować i podać jakąś konkretną kwotę, ponieważ zawsze zależy to od produktu. Jednak w przypadku każdej nowości są pewne stałe składowe: koszt rozwoju produktu, badań, grafik, przygotowalni, pracy różnych agencji czy instytutów badawczych. Natomiast samo wprowadzenie produktu na rynek może generować różne koszty ze względu na to, że może zostać przeprowadzone w różny sposób, w różnej skali. Na przykład inaczej wprowadzaliśmy Lecha Shandy, a inaczej ostatnio Green Mill Cider - mówi dyrektor ds. innowacji w KP SA.

Jak dodaje, przykład Green Mill Cider czy limitowanej reedycji 10,5 pokazuje, że da się z sukcesem wprowadzić na rynek nowe pozycje bez towarzyszących im głośnych kampanii reklamowych.

- Wierzymy w siłę słowa, w to, że wiele zdziałać można marketingiem szeptanym. Przy czym każdy z tych dwóch produktów to odmienny przypadek. Cydr to kategoria, która dopiero tworzy się w Polsce i zdobywa konsumentów. Tutaj nastawiamy się na edukację, zaznajamianie konsumentów z napojem, z którym - być może - wcześniej się nie zetknęli. Tymczasem 10,5 to dla obecnych 30-40-latków osób piwo z czasów młodości, marką, którą pamiętają i często darzą sentymentem. Wystarczyło, że ktoś zauważył na sklepowej półce piwo, które zniknęło z rynku dekadę temu, i podzielił się tym ze znajomymi. Kampania okazała się niepotrzebna, bowiem konsumenci pocztą pantoflową przekazywali sobie informację o powrocie 10,5, a rekomendacja okazała się skuteczniejsza niż reklama - dodaje Radosław Pawlak. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 967) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH