Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor KP SA: Musimy dynamicznie reagować na światowe trendy

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 14-08-2013, 13:50
Dyrektor KP SA: Musimy dynamicznie reagować na światowe trendy
Radosław Pawlak, dyrektor ds. innowacji marketingowych w Kompanii Piwowarskiej

- Wprowadzenie nowego produktu wymaga obecnie więcej wysiłku, jeśli chcemy, aby wywołał on efekt, na którym nam zależy. W ciągu ostatnich 18 miesięcy nasze portfolio wzbogaciło się o kilkanaście nowych produktów. To naprawdę dużo w stosunkowo krótkim czasie, a przecież wszystkie te innowacje wprowadziliśmy praktycznie w ramach jednej kategorii - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Radosław Pawlak, dyrektor ds. innowacji marketingowych w Kompanii Piwowarskiej.

Jak tłumaczy Radosław Pawlak, to ma konsekwencje w dwóch obszarach. - Po pierwsze - konsumenci są spragnieni nowinek, jednak obfitość nowości może rozpraszać ich uwagę i powodować pewną dezorientację, trudności z wyborem. Dlatego musimy informować o nowościach w sposób wyróżniający się, podkreślający cechy produktu - tak aby ten przekaz zapamiętali, a później wykorzystali tę wiedzę podczas zakupów - tłumaczy.

- Po drugie - rozmowy z partnerami handlowymi stają się trudniejsze, bowiem próbujemy ich zachęcić do kolejnego już naszego produktu. Co prawda zyskują, rozszerzając swoją ofertę, jednak efekt wprowadzenia pierwszych nowości będzie na pewno większy niż następnych. Mogę się tu posłużyć przykładem Lecha Shandy, którego wprowadziliśmy w ubiegłym roku przed sezonem letnim. Ten miks piwa z lemoniadą był w Polsce prekursorem nowej kategorii shandy/radler. Z tego względu jego siła przebicia była ogromna, znacznie większa niż podobnych napojów, które pojawiły się na półkach później. Wprowadzając kolejne nowości, musimy skupić się na tym, czym dany produkt różni się od poprzednich czy jemu podobnych, przekonać o jego unikalnych cechach. W tym momencie wyzwaniem dla nas jest to, aby innowacje umocniły swoją pozycję na rynku - dodaje Radosław Pawlak.

Jak potwierdza, w ostatnim czasie innowacje produktowe ukazują się na rynku niezwykle szybko. - Kiedyś nowości w danej kategorii pokazywały się na rynku co kilka miesięcy czy nawet lat, obecnie jest ich kilkanaście rocznie. Tendencja ta ma szansę się utrzymać, bowiem innowacyjność i szybkie tempo działania to warunki konkurencyjności. Nie chodzi tylko o to, by nie zostać w tyle za konkurencją w kraju. Musimy dynamicznie reagować na światowe trendy, ponieważ konsumenci są coraz bardziej świadomi i wymagający. Podróżują, zwiedzają świat i oczekują, że w Polsce prędzej czy później znajdą na półkach to, co poznali za granicą - podsumowuje ekspert KP SA.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • wojsew 19-08-2013, 18:21:
" Musimy dynamicznie reagować na światowe " - to odkrycie na miarę Nobla
  • mikst 19-08-2013, 17:25:
Musicie dynamicznie wyprodukować napój, który będzie można nazwać piwem i wypić bez krzywienia się.
  • gieroj piwosz 15-08-2013, 01:19:
koles postawiony miedzy tymi butelkami jak ciele wychylajace sie ze stodoły wychylając sie coś mówi o piwie choc bardziej mu chodzi o hektolitry sprzedaży piwa niz o zrobienie prawdziwego piwa którego nie trzeba by reklamowac za miliony w TV tylko warzyć normalny sposób piwo niz metotą przemysłową

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH