Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Dyrektor marketingu Brown-Forman: Polacy piją lepiej, a nie więcej i ten trend będzie się utrzymywał

Polskie społeczeństwo bogaci się i konsumenci przestawiają się na droższe i lepsze alkohole. Ten widoczny trend premiumizacji oznacza „lepiej, a nie więcej” i będzie się utrzymywał. O premiumizacji świadczy też dynamiczny rozkwit rynku whisky w Polsce - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Kamil Mruk, dyrektor marketingu Brown-Forman w Polsce, producenta i dystrybutora alkoholi mocnych.

Dyrektor marketingu Brown-Forman: Polacy piją lepiej, a nie więcej i ten trend będzie się utrzymywał
Kamil Mruk, dyrektor marketingu Brown-Forman w Polsce fot. spółka

- Długofalowo konsumpcja alkoholi mocnych (spirits) w Polsce maleje, ale ten spadek jest generowany głównie przez alkohole z segmentu Economy. Polacy chcą i piją lepiej, nie więcej. Widać to w ich decyzjach zakupowych. 45% kobiet i 50% mężczyzn deklaruje, że coraz częściej sięga po nieco droższe i ciekawsze rodzaje alkoholi – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Kamil Mruk.

- Wraz z rosnącą zamożnością Polaków zaczął być widoczny trend premiumizacji, który oznacza „lepiej, a nie więcej”. Obecnie we wszystkich głównych kategoriach alkoholowych czy będzie to wódka, whisky, gin, rum - sprzedaż wartościowa rośnie szybciej niż sprzedaż wolumenowa. Zmiana ta jest wywołana zwiększającą się sprzedażą produktów z segmentów Premium+ - dodaje.

- Biorąc pod uwagę rosnącą siłę zakupową Polaków, prognozujemy że ten trend będzie się utrzymywał. Należy pamiętać, że o ile ceny importowanych alkoholi mocnych są w Polsce podobne do tych w Europie Zachodniej, to siła nabywcza w Polsce jest nadal w pół drogi do średniej dla EU, ale rośnie szybciej niż dla pozostałych krajów – mówi również dyrektor marketingu Brown-Forman w Polsce.

Podkreśla też, że alkohole mocne z kategorii premium notują ciągły wzrost sprzedaży.

– Tylko w minionym roku Brown-Forman sprzedał niemal 17% więcej alkoholi z tej kategorii. Polski rynek whisky jest jednym z najszybciej rozwijających się obecnie na świecie – szacujemy, że do 2025 roku może on przekroczyć barierę 6 mln skrzynek, przez co może stać się porównywalny do rynku niemieckiego. Pozytywna dynamika wzrostu whisky jest odzwierciedleniem zmieniających się upodobań na krajowym rynku – mówi Kamil Mruk.

- Obecnie zauważamy coraz wyższy odsetek polskich zamożnych klientów, którzy poszukują marek premium oraz doświadczeń wokół różnorodnych kategorii produktowych - dodaje.

O premiumizacji świadczy też dynamiczny rozkwit rynku whisky w Polsce.

-  Rynek whisky przeżywa obecnie bardzo dynamiczny rozkwit – ten trend jest zauważalny już od kilku lat, a w minionym roku sprzedaż whisky wzrosła o niemal 12%. Spodziewamy dalszej rosnącej dynamiki sprzedaży, zwłaszcza w segmentach premium. To efekt spowodowany przez dwa główne czynniki: po pierwsze społeczeństwo się bogaci i dziś whisky jest w zasięgu większej liczby konsumentów – mówi Kamil Mruk.

- Po drugie zauważamy dziś silny trend, w którym polscy konsumenci przestawiają się na droższe i, co za tym idzie, lepsze alkohole. To jest kwestia ciekawości świata i chęci poznawania nowych doznań - dodaje.

Brown-Forman Corporation jest producentem i dystrybutorem marek alkoholi mocnych. Amerykański koncern istnieje od 1870 r. Obecnie zatrudnia ponad 4 700 pracowników sprzedając swoje marki w ponad 165 krajach na całym świecie.

W Polsce, Brown-Forman jest jednym z największych dystrybutorów alkoholi mocnych premium. W swoim portfolio posiada takie marki, jak: Finlandia Vodka, Jack Daniel’s, Woodford Reserve, Glendronach, BenRiach,  Glenglassaugh,  Chambord, Herradura czy El Jimador.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

wódka RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    alkohole premium RSS ALERT    /    whisky RSS ALERT    /    Brown-Forman RSS ALERT    /    Brown-Forman Polska RSS ALERT    /    Kamil Mruk RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    rynek alkoholu w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.229.122.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.