Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dyrektor Stock Polska: Podejmujemy działania w obronie marki Saska

  • Autor: PM, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 28-09-2016, 13:14
Dyrektor Stock Polska: Podejmujemy działania w obronie marki Saska
Marek Sypek, dyrektor zarządzający Stock Polska

Marek Sypek, dyrektor zarządzający Stock Polska, komentuje na łamach www.portalspozywczy.pl, spór o markę Saska. - Od początku 2015 roku tworzyliśmy środowisko brandu Saska - zarówno logo, etykiety, design opakowań, jak i recepturę i filozofię marki. Wprowadziliśmy ją na rynek 15 września 2015 r., o czym poinformowaliśmy pracowników, partnerów handlowych i media. CEDC w złej wierze wykorzystuje fortel prawny, aby odebrać Stock Polska markę, która już od kilkunastu miesięcy funkcjonuje z sukcesem na rynku. Podejmujemy działania prawne w obronie naszej marki – mówi.

Jak podała „Rzeczpospolita”, w połowie września br. w lubelskim zakładzie Stock Polska pojawił się komornik z nakazem zabezpieczenia wyprodukowanej tam wódki Saska. Decyzje w tej sprawie sąd wydał na wniosek CEDC, która – o czym Stock wcześniej nie wiedział – 21 września 2015 r. złożyła wniosek o rejestrację znaku towarowego Saska w Urzędzie Patentowym. Trafił on kilka dni po tym, jak Stock Polska wystartował z oficjalną komunikacją na temat Saskiej wśród pracowników i swoich partnerów biznesowych. Wniosek o rejestrację znaku słownego Saska Stock Polska złożył w listopadzie 2015 r.

DOSTĘPNOŚĆ W SKLEPACH

- Pracując nad marką Saska sprawdziliśmy w Urzędzie Patentowym (UP) dostępność znaku (nikt wcześniej takiej marki nie zarejestrował). Po naszym wprowadzeniu produktu na rynek i komunikacji publicznej, CEDC zgłosiło do UP wniosek o rejestrację znaku słownego Saska, świadomie doprowadzając do kolizji znaków. Przez prawie rok nie mieliśmy świadomości zaistniałej sytuacji. Urząd Patentowy niestety nie informuje o ilości złożonych wniosków. CEDC nie wprowadza na rynek produktów pod marką Saska i nigdy nie wprowadzał. Podobnie jak cały rynek wiedział jednak od dawna, że budujemy nową linię produktów pod marką Saska. i próbuje działać na naszą niekorzyść – tłumaczy zaistniałą sytuację Marek Sypek.

- Nie musimy wycofywać produktów ze sklepów i od dystrybutorów, a te już dostępne na rynku mogą być sprzedawane. Średnie stoki magazynowe w tej branży zabezpieczają sprzedaż na 14 do 30 dni, więc produkty Saska są i będą dostępne w sklepach. Mamy nadzieję wyjaśnić w tym czasie tę sytuację i uzyskać unieważnienie dla wcześniejszej decyzji sądu – mówi na łamach www.portalspozywczy.pl.

Dodaje, że zabezpieczenie produktów marki Saska w zakładzie w Lublinie nastąpiło dopiero teraz, czyli w przededniu szczytu sezonu sprzedażowego dla branży alkoholowej, którym jest IV kwartał.
Stock Polska złożył już do sądu zażalenie. Spółka chce także unieważnić rejestrację znaku słownego przez CEDC. - Liczymy na szybkie przyjęcie zażalenia przez sąd tak, abyśmy mogli produkować i sprzedawać produkty – dodaje Marek Sypek.

WOJNA PODJAZDOWA?

- Nie spotkałem się nigdy z tego typu działaniami, które – według mnie – są wojną podjazdową i nie mają nic wspólnego ze zdrową konkurencją i fair play w biznesie – komentuje dyrektor zarządzający Stock Polska.

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ..I.. 05-10-2016, 10:51:
CEDC zachowuje się jak dzieci w przedszkolu wyrywające sobie zabawki,
efekt? teraz mając znak towarowy mogą przejąć wkład w budowę marki i pracę konkurenta, coś jak Maspex przejął Tigera (wiadomo inna sytuacja prawna), ale fakt, ze również płyną na fali, którą uruchomił W.W. i ludzie z Foodcare,
niemniej błąd strategiczny Stock Polska, nawet marki własne rejestruje się w UP, a CEDC pokazuje tylko, że nie można mieć do nich zaufania, bo wolą kosy wbijać niż prowadzić zrównoważony biznes, ale wiemy, że grają jak grają bo takie zagrywki wnieśli do branży już dawno, taki z nich partner biznesowy jak z ruskiej mafii
  • Byly ph 29-09-2016, 09:14:
Wychodzą braki w wykształceniu i obyciu w biznesie kadry zarządzającej Stock, za takie błędy słono sie placi panie Prezesie. To nie ogórki to twardy busines.
  • ds 28-09-2016, 23:03:
Nie będe juz pila Soplicy! CEDC baaardzo słabo się zachowali, brak klasy w prowadzeniu biznesu...

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH