Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Eksperci ZP PRW o dobrym winie. Czy wina butelkowane w Polsce są gorsze?

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 10-04-2018, 10:57
Eksperci ZP PRW o dobrym winie. Czy wina butelkowane w Polsce są gorsze?
fot. Shutterstock

Czy „dobre wino” musi być drogie? Co to znaczy „dobre wino”? Czy coraz bardziej popularne nakrętki oznaczają gorsze jakościowo trunki? W końcu, czy wina butelkowane w Polsce to alkohol gorszej jakości? I co z niecieszącą się dobrą sławą siarką? O faktach i mitach dotyczących napojów winiarskich mówią eksperci ze Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa.

Dobre wino to taki trunek, który przede wszystkim smakuje konsumentowi.

- Tylko zadowoleni klienci  wracają na półkę w poszukiwaniu tego, co wzbudziło ich  emocje i pozytywne doznania podczas degustacji. Aby to osiągnąć, trzeba konsumenta  pierwszy raz  przyciągnąć atrakcyjnym opakowaniem, finezyjną butelką czy nowatorskim zamknięciem – mówi Grzegorz Bartol, prezes firmy Bartex.

Swoją definicję dobrego wina ma także Jakub Nowak, prezes firmy Jantoń.

- To takie, które otrzymane jest z najwyższej jakości surowców i z przestrzeganiem najlepszych praktyk produkcyjnych/enologicznych, ale przede wszystkim dopasowane do potrzeb konsumenta bo to on dokonuje wyboru – mówi Jakub Nowak.

- O tym, że wino jest słabe może świadczyć jego płaskość, brak struktury, słaby aromat i niewyraźny smak. Czasami wino ma tylko jedną wyraźną cechę np. ma tylko wysoką kwasowość, lub przeciwnie, jest tylko słodkie. Wtedy mówimy o braku równowagi, co źle o nim świadczy – mówi z kolei Witosław Stępień, dyrektor marketingu i PR Domu Wina.

Cena trunku to wypadkowa kilku czynników. Posadzenie i utrzymanie winnicy, koszty transportu, ceł, akcyzy, magazynów, reklamy, dystrybucji, marż handlowych - wszystko to wpływa na finalną cenę produktu.

- Dobre wino uzyskuje się z krzewów, które dają niski plon – tłumaczy Witosław Stępień z Domu Wina.

- Dojrzewanie wina wymaga czasu, co oznacza zamrożenie środków, czasami na kilka lat. Oczywiście ten proces można uprościć, winogrona wziąć z winnic stawiających na dużą wydajność, a samo wino wysyłać do krajowych dystrybutorów w cysternach, tak aby obniżyć koszt transportu w butelkach - dodaje.

Jednak– jak zaznacza Jakub Nowak z firmy Jantoń – nie oznacza to, że wina ze „średniej półki” nie mogą być bardzo dobre.

- Dla przykładu, wina z nowego świata cechuje świetny stosunek jakości do ceny ze względu na stabilny i powtarzalny klimat, gdzie w innych regionach świata pogoda w danym roku ma ogromny wpływ na jakość i cenę – mówi Jakub Nowak. - W szerokiej ofercie  win w cenach  do 25 zł  na półce sklepowej znajdziemy dużo dobrych win w różnych kategoriach smakowych – dodaje Grzegorz Bartol.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 166) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.