Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Ekspert: Dokonane akwizycje na rynku alkoholi mogą pobudzić kolejne transakcje

Przejęcia na polskim rynku alkoholi, które pojawiły się w ostatnim czasie jak m.in. zakup Browaru Namysłów przez Grupę Żywiec, czy przejęcie firmy alkoholowej Jantoń, a potem akwizycje, których sama dokonała ta ostatnia spółka, mogą nasilić tego typu działania i wywołać kolejne transakcje akwizycyjne w branży - ocenia Piotr Grauer, Director Deal Advisory, M&A, z KPMG Advisory.

Ekspert: Dokonane akwizycje na rynku alkoholi mogą pobudzić kolejne transakcje
Piotr Grauer, ekspert firmy doradczej KPMG

Ten rok, a także poprzedni upłynął w branży alkoholi pod znakiem przejęć. Za przejęcia zabrała się m.in. Grupa Żywiec, która podpisała umowę kupna Browaru Namysłów i czeka na zgodę urzędu antymonopolowego. Również branża winiarska zdecydowała się na przejęcia m.in. producent win i alkoholi, firma Jantoń (która wcześniej sama zmieniła właściciela) dokonała przejęć marek (jak np. Grzaniec Galicyjski), a także zapowiada kolejne. Grupa Ambra również nie wyklucza ewentualnych przejęć, ale na razie obserwuje rynek, głównie za granicą, i zastrzega, że nie ma żadnego konkretnego celu na horyzoncie. Największą i najbardziej spektakularną transakcją w Polsce było przejęcie Kompanii Piwowarskiej przez japońską grupę Asahi, sfinalizowane w 2017 roku.

- Rynek alkoholi jest jednym z tych segmentów rynku spożywczego, które jeszcze parę lat temu wydawały się „poukładane”, jeśli chodzi o układ sił i głównych graczy - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Piotr Grauer, Director Deal Advisory, M&A, z KPMG Advisory.

- Jednak w tym okresie pojawiły się lub wzmocniły trendy konsumenckie, które skutkowały pojawieniem się nowych nisz na rynku – takich jak piwa rzemieślnicze czy wina typu grzaniec – i specjalizujących się w nich graczy. Skala działania i perspektywy tych firm spowodowały, że stały się one atrakcyjnym celem przejęć zarówno dla inwestorów branżowych jak i finansowych – dodaje.

- Nowi właściciele Browaru Namysłów i firmy Jantoń mają możliwość jeszcze bardziej wykorzystać ich potencjał i zdynamizować rozwój, co może wywołać jeszcze większy ruch na rynku i kolejne transakcje – mówi też ekspert KPMG.

Grupa Żywiec poinformowała w listopadzie 2018 roku o zawarciu umowy z Chicago Poland Investment Group, LLC, dotyczącej nabycia przez Grupę 100 proc. udziałów w Browarze Namysłów Sp. z o.o. Cena podstawowa transakcji została ustalona na 500 mln zł. Finalizacja transakcji i nabycie udziałów wymaga uzyskania zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Transakcja zakupu Browaru Namysłów przez Grupę Żywiec wzmocni dotychczasową strategię grupy w zakresie rozwoju piw regionalnych oraz piwnych specjalności, ponieważ sprzedaż Browaru Namysłów Sp. z o.o. dotyczy tego segmentu rynku, który podlega dynamicznemu i systematycznemu rozwojowi w ostatnich latach, co powinno przyczynić się również do istotnego zwiększenia konkurencyjności Grupy Żywiec.

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    wino RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    rynek wina RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    przejęcia RSS ALERT    /    przejęcia w branży piwnej RSS ALERT    /    KPMG RSS ALERT    /    Piotr Grauer RSS ALERT    /    Grupa Żywiec SA RSS ALERT    /    Browar Namysłów RSS ALERT    /    Jantoń RSS ALERT    /    Grzaniec Galicyjski RSS ALERT    /    Kompania Piwowarska SA RSS ALERT    /    Asahi Group RSS ALERT    /    SABMiller RSS ALERT    /    AB InBev RSS ALERT    /    Anheuser-Busch InBev RSS ALERT    /    fuzje i przejęcia RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.229.126.29
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.