Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Ekspert: Duże koncerny piwne w Polsce boją się małych browarów, dlatego biorą się za przejęcia

Duże koncerny piwne w obawie przed utratą konsumentów na rzecz regionalnych i rzemieślniczych piw mogą wziąć się za przejęcia tych mniejszych browarów, tak jak zrobiła to Grupa Żywiec decydując się na zakup Browaru Namysłów. Na rynku do wzięcia jest jeszcze Van Pur czy Browary Regionalne Jakubiak - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Pasiewicz z firmy doradczej Saski Partners.

Ekspert: Duże koncerny piwne w Polsce boją się małych browarów, dlatego biorą się za przejęcia
Tomasz Pasiewicz, Partner Zarządzający, Saski Partners fot. Saski Partners

- Przejęcie Browaru Namysłów przez Grupę Żywiec jest typową transakcją konsolidującą rynek. Namysłów to jeden z największych browarów regionalnych z kilkoma rozpoznawalnymi markami, które bardzo dobrze uzupełnią obecne portfolio Żywca - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Pasiewicz.

- W latach 2000-ych na polskim rynku piwa doszło do konsolidacji marek. Duzi producenci: Grupa Żywiec, Kompania Piwowarska i Carlsberg, promowały kilka głównych marek, przeznaczając na nie duże budżety marketingowe i eliminując marki drugorzędne np. EB czy Leżajsk - dodaje.  

I podkreśla, że około dziesięciu lat temu rynek zaczął się zmieniać.

- Konsumenci zmęczeni wąską ofertą dużych browarów, zaczęli chętniej spoglądać na produkty browarów regionalnych oraz rodzących się browarów rzemieślniczych. Trend ten stał się na tyle istotny, że koncerny również zaczęły rozszerzać swoją ofertę – stąd odrodzenie marki EB, poszerzenie marki Żywiec o nowe odmiany, np. Białe czy Amerykańskie Pszeniczne, wprowadzenie oferty radlerów w Warce czy Okocimiu, albo podbój rynku przez linię napojów piwnych Somersby w ofercie Grupy Carlsberg – mówi Tomasz Pasiewicz.

Czytaj też: "Grupa Żywiec po przejęciu Browaru Namysłów chce być najbardziej podziwianą firmą w branży".

Duzi boją się małych. Przejęć może być więcej

Zdaniem Tomasza Pasiewicza duże koncerny boją się odejścia konsumentów i być może dlatego Grupa Żywiec zdecydowała się przejąć Browar Namysłów i jego klientów.

- Duzi gracze nadal obawiają się, że część konsumentów może na trwale rozsmakować się w coraz szerszej ofercie piw regionalnych i rzemieślniczych. Prawdopodobnie właśnie dlatego Grupa Żywiec zdecydowała się przejąć Browar Namysłów i jego klientów – mówi Tomasz Pasiewicz.

- Dzięki temu nie musi samodzielnie budować nowego brandu. Wykorzystała też dogodny moment, w którym konkurent - Kompania Piwowarska, po niedawnych zmianach właścicielskich (nabycie przez grupę Asahi) prawdopodobnie na nowo formułuje strategię rozwoju rynkowego. Czas pokaże, czy nabycie Browarów Namysłów pozwoli Grupie Żywiec trwale zwiększyć udziały rynkowe – dodaje.

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    browary rzemieślnicze RSS ALERT    /    browary regionalne RSS ALERT    /    Van Pur RSS ALERT    /    Browary Regionalne Jakubiak RSS ALERT    /    Browar Namysłów RSS ALERT    /    Grupa Żywiec SA RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    Kompania Piwowarska SA RSS ALERT    /    Carlsberg RSS ALERT    /    Carlsberg Polska RSS ALERT    /    Saski Partners RSS ALERT    /    Tomasz Pasiewicz RSS ALERT    /    przejęcia w branży piwnej RSS ALERT    /    fuzje RSS ALERT    /    fuzje i przejęcia RSS ALERT    /    przejęcia RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Marcin z Pacynki 2018-12-03 11:50:35
    Tak zepsuć jedno z najlepszych piw w Polsce (Żywiec) to potrafią tylko Holendrzy... u nich chemiczne jedzenie, bez smaku prawie wszystko, kto jadł holenderski chleb, ten wie o czym mówię, oni nie rozumieją dobre, smaczne, zdrowe...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.218.53
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.