Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert o rozwoju rynku cydru: Bez reklamy będzie bardzo trudno

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 27-02-2014, 12:55
Ekspert o rozwoju rynku cydru: Bez reklamy będzie bardzo trudno
Tomasz Bartnik, strateg marketingowy, partner w pracowni koncepcyjnej One Eleven

- Dzisiaj ciężko precyzyjnie określić jaką strategię powinni przyjąć producenci cydrów w Polsce, aby wykorzystać potencjał tkwiący w tej kategorii. Jest jednak kilka cech produktowych, z których można skorzystać we wstępnym etapie budowania kategorii, kiedy będzie chodziło o walkę konkurencyjną z innymi kategoriami, a nie wewnątrz kategorii pomiędzy poszczególnymi markami - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Tomasz Bartnik, strateg marketingowy, partner w pracowni koncepcyjnej One Eleven.

Jak tłumaczy, te cechy to oczywiście naturalność, letni, sezonowy charakter, orzeźwiający smak i właściwości, klarowna czysta konsystencja, czy też lekki, subtelny smak (zupełnie inny niż w przypadku piw smakowych).

Zdaniem Tomasza Bartnika, teoretycznie każdą markę można reklamować, czy promować nawet w świetle obostrzeń prawnych - coraz lepiej zakazy omijają producenci ciężkich alkoholi, wina, czy nawet leków. - Zawsze coś można pozostawić w sferze niedopowiedzenia, albo sugestii. Co więcej marki wcale nie potrzebują komunikacji reklamowej, aby skutecznie zdobywać rynek. Czasami wystarczą odpowiednie działania w punkcie sprzedaży, nazwa, czy opakowanie - dodaje.

- Jeśli chodzi o kategorię cydru i jej potencjalną ekspansję na naszym rynku to osobiście uważam, że bez reklamy będzie bardzo trudno. Tę kategorię trzeba dopiero zbudować w percepcji konsumentów, a przyszli użytkownicy będą się rekrutować przede wszystkim z innych napojów niskoalkoholowych, czyli przede wszystkim piwa. W kontekście tego ile wydaje się na marketing w kategorii piwnej oraz wysokiego poziomu innowacji w ostatnim czasie generowanego przez koncerny i lokalne browary bez reklamy cydrowi będzie bardzo ciężko się przebić - przyznaje Tomasz Bartnik.

Czytaj także: Cydry i mętne soki owocowe mają szansę stać się polskimi hitami eksportowymi

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH