Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Ekspert: Przejęcia w branży alkoholi to efekt m.in. coraz większych wymagań jakościowych konsumentów

Ostatnie przejęcia w branży alkoholi są m.in. przejawem chęci integracji pionowej łańcucha wartości oraz sprostania coraz większym wymaganiom jakościowym konsumentów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jan Kospin, Director, M&A, Member of the Management Board AT Navigator Capital Advisory Sp. z o.o.

Ekspert: Przejęcia w branży alkoholi to efekt m.in. coraz większych wymagań jakościowych konsumentów
Jan Kospin fot. Navigator

- Przejęcia wśród firm zajmujących się zarówno produkcją, jak i dystrybucją alkoholi są przejawem chęci integracji pionowej łańcucha wartości oraz sprostania coraz większym wymaganiom jakościowym konsumentów – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jan Kospin.

- Przejęcie Browaru Namysłów, jednego z najbardziej rozpoznawalnych browarów regionalnych w Polsce, przez Grupę Żywiec miało na celu pozyskanie nowych, perspektywicznych marek. Podmiot przejmujący ocenił, że dzięki swojemu doświadczeniu w budowaniu rozpoznawalnych brandów może w pełni rozwinąć potencjał pozyskanych tytułów piwnych - dodaje.

- Należy wziąć pod uwagę, że rynek producentów piwa na dzień dzisiejszy jest mocno skonsolidowany. Około 85% sprzedaży jest generowana przez trzech największych graczy: Kompanię Piwowarską, Grupę Żywiec oraz Carlsberg Polska. Kolejne przejęcia na tym rynku będą więc motywowane chęcią dotarcia z ofertą do niszowych grup klientów, a nie pozyskaniem znaczącego udziału w rynku – mówi też ekspert Navigator Capital Advisory.

Zachęcamy do przeczytania pełnej analizy i wszystkich opinii ekspertów w artykule pt. "Branża alkoholi rozsmakowała się w akwizycjach i wymianie prezesów (analiza)" w strefie premium.

Ekspert Navigator Capital Advisory wskazuje, że w tym roku obserwowaliśmy na rynku M&A dwa zdarzenia z udziałem spółek zajmujących się dystrybucją napojów alkoholowych.  - Było to przejęcie Selekcji Win Makłowicz przez Grupę Jantoń oraz zgłoszenie do UOKiK chęci przejęcia sieci sklepów AS przez United Beverages – mówi Jan Kospin.

- Obydwa przejęcia dotyczyły spółek działających w branży handlu detalicznego. Należy zwrócić jednak uwagę, że przejmowane przedsiębiorstwa kierują swoje usługi do dwóch różnych grup klientów. Selekcja Win Makłowicz jest dystrybutorem win oraz popularyzatorem wiedzy na ich temat. Jej oferta kierowana jest do bardziej świadomych konsumentów. Sieć sklepów AS składa się z 90 oddziałów typu convenience store, których głównym asortymentem jest szeroki przekrój alkoholi. Wśród podmiotów z branży dystrybucji alkoholi potencjał do konsolidacji ciągle jest duży i może postępować w kolejnych okresach – dodaje.

więcej informacji:

alkohole RSS ALERT    /    wino RSS ALERT    /    wódka RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    fuzje i przejęcia RSS ALERT    /    przejęcia RSS ALERT    /    Jan Kospin RSS ALERT    /    Navigator Capital Advisory RSS ALERT    /    Grupa Żywiec SA RSS ALERT    /    Jantoń RSS ALERT    /    Browar Namysłów RSS ALERT    /    browary regionalne RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    Kompania Piwowarska SA RSS ALERT    /    Asahi Group RSS ALERT    /    United Beverages S. A. RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 107.21.16.70
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.