Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: to średnie browary rozdają karty na rynku piwa w Polsce

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-10-2017, 14:45
Ekspert: to średnie browary rozdają karty na rynku piwa w Polsce
Dominik Stachowiak, partner w Grupie RiverWood fot. RiverWood

Browary rzemieślnicze w Polsce będą rozwijały się organicznie. Średnie będą stopniowo rozpychać się na rynku, a ich dynamika rozwoju będzie najwyższa. Duże koncerny zostaną zaś przy masowej produkcji i tworzeniu innowacji lub pójdą na walkę z regionalnymi browarami wykupując je i wchłaniając – ocenia dla serwisu portalspozywczy.pl Dominik Stachowiak, partner w Grupie RiverWood.

Jego zdaniem prognozy części ekspertów, iż piwa regionalne zdobędą 20 procent udziałów w trwającym w stagnacji polskim rynku piwa lub staną się przynajmniej tak popularne jak w USA, gdzie mogą liczyć na 12 proc. rynku – mogą okazać się nietrafione.

- Małe browary raczej zadowolą się swoją niewielką częścią, a globalni gracze będą starali się zabezpieczyć swoją pozycję. Należy naświetlić jednak sprawę z nieco innej perspektywy. W walce o konsumentów coraz bardziej liczą się – a tendencja ta nie będzie zanikać - średnie browary, choćby Browary Lubelskie (Perła, Lubelskie), Browar Fortuna (Fortuna, Miłosław, Komes) czy Browar Namysłów (Namysłów, Zamkowe). I to właśnie one napsują krwi piwowarskim potęgom. Do takich wniosków prowadzą przede wszystkim kroki stawiane przez liderów polskiego rynku piwa - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Dominik Stachowiak.

- Pierwszy z nich stanowił reakcję na mocne wejście kraftów. Boom na piwa rzemieślnicze rozpoczął się stosunkowo niedawno. Można tu mówić o ostatnich 4-5 latach, kiedy to na sklepowe półki zaczęły wchodzić złociste trunki w różnych wariacjach smakowych i dwukrotnie wyższych cenach od przeciętnego piwa. Regionalni producenci trafili w potrzeby specyficznej grupy docelowej przeznaczającej większą sumę pieniędzy na kupno „lepszego” trunku o niskiej zawartości alkoholu. Do grupy tej należeli nie tylko koneserzy i smakosze od lat poszukujący mniej oczywistych ofert, ale też hipsterzy, młodzi konformiści czy inne grupy podążające za trendami – dodaje.

Duzi idą śladem mniejszych

Dominik Stachowiak podkreśla, że za tym trendem podążyli również giganci polskiego rynku piwa, którzy błyskawicznie zareagowali na nową modę.

- Ze świadomością, że rynek jest już nasycony korporacyjnymi piwami i branża osiągnęła prawdopodobnie swój szczyt, wysiłki skierowano w stronę nadrabiania strat, jakie poczyniła aktywność małych i średnich producentów. Były to jednak działania skazane na porażkę – gigantom wypuszczającym stylizowane, niby-niszowe produkty brakowało autentyczności kraftu, który był główną kartą przetargową konkurencji. W drugim etapie tej walki o klienta szala przechyliła się zresztą znacznie na korzyść małych i średnich browarów, które sprytnie łączyły seryjną produkcję z autentycznością i lokalnością charakterystyczną dla kraftów – mówi.

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Gimli 28-10-2017, 21:11:
Wiele osób pije teraz browary rzemieślnicze idąc zupełnie nie wiem dlaczego za trendem. By być "inny"? Zgadzam się z artykułem. Piwa przodujące u mnie na wypadzie z kumplami to te średniaki, a szczególnie Perła Lubelska. Widzę to też po swoich znajomych.
  • Ktosiuuu 20-10-2017, 10:46:
Wskrzeszenie marki EB? To zwykła zmiana etykiety z Kujawiaka na EB. Receptura EB była zupełnie inna niż teraz.
  • Don John 20-10-2017, 10:10:
Co to za ekspert, Kopyra zapytacie a nie pseudoeksperta.

Zobacz wszystkie komentarze (5)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 912) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH