Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Ekspert: to średnie browary rozdają karty na rynku piwa w Polsce

Browary rzemieślnicze w Polsce będą rozwijały się organicznie. Średnie będą stopniowo rozpychać się na rynku, a ich dynamika rozwoju będzie najwyższa. Duże koncerny zostaną zaś przy masowej produkcji i tworzeniu innowacji lub pójdą na walkę z regionalnymi browarami wykupując je i wchłaniając – ocenia dla serwisu portalspozywczy.pl Dominik Stachowiak, partner w Grupie RiverWood.

Ekspert: to średnie browary rozdają karty na rynku piwa w Polsce
Dominik Stachowiak, partner w Grupie RiverWood fot. RiverWood

Jego zdaniem prognozy części ekspertów, iż piwa regionalne zdobędą 20 procent udziałów w trwającym w stagnacji polskim rynku piwa lub staną się przynajmniej tak popularne jak w USA, gdzie mogą liczyć na 12 proc. rynku – mogą okazać się nietrafione.

- Małe browary raczej zadowolą się swoją niewielką częścią, a globalni gracze będą starali się zabezpieczyć swoją pozycję. Należy naświetlić jednak sprawę z nieco innej perspektywy. W walce o konsumentów coraz bardziej liczą się – a tendencja ta nie będzie zanikać - średnie browary, choćby Browary Lubelskie (Perła, Lubelskie), Browar Fortuna (Fortuna, Miłosław, Komes) czy Browar Namysłów (Namysłów, Zamkowe). I to właśnie one napsują krwi piwowarskim potęgom. Do takich wniosków prowadzą przede wszystkim kroki stawiane przez liderów polskiego rynku piwa - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Dominik Stachowiak.

- Pierwszy z nich stanowił reakcję na mocne wejście kraftów. Boom na piwa rzemieślnicze rozpoczął się stosunkowo niedawno. Można tu mówić o ostatnich 4-5 latach, kiedy to na sklepowe półki zaczęły wchodzić złociste trunki w różnych wariacjach smakowych i dwukrotnie wyższych cenach od przeciętnego piwa. Regionalni producenci trafili w potrzeby specyficznej grupy docelowej przeznaczającej większą sumę pieniędzy na kupno „lepszego” trunku o niskiej zawartości alkoholu. Do grupy tej należeli nie tylko koneserzy i smakosze od lat poszukujący mniej oczywistych ofert, ale też hipsterzy, młodzi konformiści czy inne grupy podążające za trendami – dodaje.

Duzi idą śladem mniejszych

Dominik Stachowiak podkreśla, że za tym trendem podążyli również giganci polskiego rynku piwa, którzy błyskawicznie zareagowali na nową modę.

- Ze świadomością, że rynek jest już nasycony korporacyjnymi piwami i branża osiągnęła prawdopodobnie swój szczyt, wysiłki skierowano w stronę nadrabiania strat, jakie poczyniła aktywność małych i średnich producentów. Były to jednak działania skazane na porażkę – gigantom wypuszczającym stylizowane, niby-niszowe produkty brakowało autentyczności kraftu, który był główną kartą przetargową konkurencji. W drugim etapie tej walki o klienta szala przechyliła się zresztą znacznie na korzyść małych i średnich browarów, które sprytnie łączyły seryjną produkcję z autentycznością i lokalnością charakterystyczną dla kraftów – mówi.

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    browary rzemieślnicze RSS ALERT    /    browary regionalne RSS ALERT    /    Grupa Żywiec SA RSS ALERT    /    Kompania Piwowarska SA RSS ALERT    /    Van Pur RSS ALERT    /    Browar Fortuna RSS ALERT    /    Perła Browary Lubelskie RSS ALERT    /    Browar Namysłów RSS ALERT    /    perspektywy rynku piwa RSS ALERT    /    Dominik Stachowiak RSS ALERT    /    RiverWood RSS ALERT

KOMENTARZE (5)

  • K1 2017-10-16 23:03:52
    Male browary przeniosły na polski rynek odkrycie z USA, czyli że istnieje spora grupa klientów, która nie lubi piwa. Stąd popularność różnych dziwnych niby piw o smaku cytrusowym, żywicznym, etc.
  • Frumpy 2017-10-17 17:31:07
    @K1 Nie zgodzę się z tobą. To koncerny zmieniły receptury piw (lagerów), by nie miały gorzczki i by przypadły do gustu kobietom. To miłośnicy dobrze nachmielonego piwa piją kraft, a nie tak jak piszez.
  • Don John 2017-10-20 10:10:46
    Co to za ekspert, Kopyra zapytacie a nie pseudoeksperta.
  • Ktosiuuu 2017-10-20 10:46:31
    Wskrzeszenie marki EB? To zwykła zmiana etykiety z Kujawiaka na EB. Receptura EB była zupełnie inna niż teraz.
  • Gimli 2017-10-28 21:11:59
    Wiele osób pije teraz browary rzemieślnicze idąc zupełnie nie wiem dlaczego za trendem. By być \"inny\"? Zgadzam się z artykułem. Piwa przodujące u mnie na wypadzie z kumplami to te średniaki, a szczególnie Perła Lubelska. Widzę to też po swoich znajomych.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.146.195.24
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.