Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ekspert: to średnie browary rozdają karty na rynku piwa w Polsce

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-10-2017, 14:45
Ekspert: to średnie browary rozdają karty na rynku piwa w Polsce
Dominik Stachowiak, partner w Grupie RiverWood fot. RiverWood

Browary rzemieślnicze w Polsce będą rozwijały się organicznie. Średnie będą stopniowo rozpychać się na rynku, a ich dynamika rozwoju będzie najwyższa. Duże koncerny zostaną zaś przy masowej produkcji i tworzeniu innowacji lub pójdą na walkę z regionalnymi browarami wykupując je i wchłaniając – ocenia dla serwisu portalspozywczy.pl Dominik Stachowiak, partner w Grupie RiverWood.

Jego zdaniem prognozy części ekspertów, iż piwa regionalne zdobędą 20 procent udziałów w trwającym w stagnacji polskim rynku piwa lub staną się przynajmniej tak popularne jak w USA, gdzie mogą liczyć na 12 proc. rynku – mogą okazać się nietrafione.

- Małe browary raczej zadowolą się swoją niewielką częścią, a globalni gracze będą starali się zabezpieczyć swoją pozycję. Należy naświetlić jednak sprawę z nieco innej perspektywy. W walce o konsumentów coraz bardziej liczą się – a tendencja ta nie będzie zanikać - średnie browary, choćby Browary Lubelskie (Perła, Lubelskie), Browar Fortuna (Fortuna, Miłosław, Komes) czy Browar Namysłów (Namysłów, Zamkowe). I to właśnie one napsują krwi piwowarskim potęgom. Do takich wniosków prowadzą przede wszystkim kroki stawiane przez liderów polskiego rynku piwa - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Dominik Stachowiak.

- Pierwszy z nich stanowił reakcję na mocne wejście kraftów. Boom na piwa rzemieślnicze rozpoczął się stosunkowo niedawno. Można tu mówić o ostatnich 4-5 latach, kiedy to na sklepowe półki zaczęły wchodzić złociste trunki w różnych wariacjach smakowych i dwukrotnie wyższych cenach od przeciętnego piwa. Regionalni producenci trafili w potrzeby specyficznej grupy docelowej przeznaczającej większą sumę pieniędzy na kupno „lepszego” trunku o niskiej zawartości alkoholu. Do grupy tej należeli nie tylko koneserzy i smakosze od lat poszukujący mniej oczywistych ofert, ale też hipsterzy, młodzi konformiści czy inne grupy podążające za trendami – dodaje.

Duzi idą śladem mniejszych

Dominik Stachowiak podkreśla, że za tym trendem podążyli również giganci polskiego rynku piwa, którzy błyskawicznie zareagowali na nową modę.

- Ze świadomością, że rynek jest już nasycony korporacyjnymi piwami i branża osiągnęła prawdopodobnie swój szczyt, wysiłki skierowano w stronę nadrabiania strat, jakie poczyniła aktywność małych i średnich producentów. Były to jednak działania skazane na porażkę – gigantom wypuszczającym stylizowane, niby-niszowe produkty brakowało autentyczności kraftu, który był główną kartą przetargową konkurencji. W drugim etapie tej walki o klienta szala przechyliła się zresztą znacznie na korzyść małych i średnich browarów, które sprytnie łączyły seryjną produkcję z autentycznością i lokalnością charakterystyczną dla kraftów – mówi.

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Gimli 28-10-2017, 21:11:
Wiele osób pije teraz browary rzemieślnicze idąc zupełnie nie wiem dlaczego za trendem. By być "inny"? Zgadzam się z artykułem. Piwa przodujące u mnie na wypadzie z kumplami to te średniaki, a szczególnie Perła Lubelska. Widzę to też po swoich znajomych.
  • Ktosiuuu 20-10-2017, 10:46:
Wskrzeszenie marki EB? To zwykła zmiana etykiety z Kujawiaka na EB. Receptura EB była zupełnie inna niż teraz.
  • Don John 20-10-2017, 10:10:
Co to za ekspert, Kopyra zapytacie a nie pseudoeksperta.

Zobacz wszystkie komentarze (5)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 641) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.