Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wódka z Polski osiąga kolejne eksportowe sukcesy

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-03-2014, 10:32
Eksport wódki z Polski do USA przewyższył eksport wódki rosyjskiej
Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka; fot. PVA

Polska wódka od lat jest naszym flagowym produktem eksportowym. Co prawda eksport wódki nie osiągnął takiego poziomu, jakiego byśmy sobie życzyli, ale sytuacja dzięki zmianom w światowych trendach spożywania alkoholu, tzw. kultury koktajlowej, zmienia się na korzyść wódki. Jest to bowiem najbardziej rosnąca kategoria pośród alkoholi - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Andrzej Szumowski, prezes zarządu Stowarzyszenia Polska Wódka (Polish Vodka Association - PVA).

Wódka z Polski osiąga kolejne sukcesy. W styczniu tego roku eksport wódki z Polski do USA przewyższył eksport wódki rosyjskiej - potwierdza Szumowski.

Jak zaznacza, trzeba także pamiętać, że od stycznia 2013 r. "Polska Wódka" znalazła się w gronie produktów z oznaczeniem geograficznym, stając w jednym szeregu ze szkocką whisky, francuskim szampanem i koniakiem. "Polska Wódka" może być produkowana z tradycyjnych polskich zbóż: żyta, jęczmienia, owsa, pszenicy, pszenżyta albo ziemniaków. Cały proces produkcyjny musi odbywać się w Polsce z polskich surowców.

- "Polska Wódka" jest już marką. Musimy jednak edukować konsumentów w Polsce i na świecie, jaki produkt możemy nazywać "polską wódką". Ostatnimi czasy „pomogli" polskiej wódce minister spraw zagranicznych Rosji Siergiej Ławrow oraz sekretarz stanu USA John Kerry, którzy na międzynarodowym forum wywołali temat polskiej wódki z ziemniaka. Do grona wielbicieli polskiej wódki dołączył się także znany muzyk i aktor Hugh Laurie, który wyraźnie zaznaczył, że w dobrym tonie jest pić tylko polską wódkę - komentuje Andrzej Szumowski.

Dodaje, że jesteśmy na początku drogi w promowaniu polskiej wódki. - Definicja obowiązuje dopiero od roku. Niemniej jednak Stowarzyszenie Polska Wódka wprowadziło już swój autorski program "Polska Wódka" z systemem oznaczeń słowno-graficznych, które mają wyróżnić na rynku wódki produkowane zgodnie ze znowelizowaną definicją. Do programu przystąpiło już kilku producentów wódek, m.in. Warszawska Wytwórnia Wódek Koneser, Akwawit - Polmos Wrocław SA oraz Wyborowa SA. Znak opracowany przez Stowarzyszenie konsumenci mogą znaleźć już na butelkach Wódki Wyborowej, Luksusowej, Pana Tadeusza, Premium - komentuje prezes Stowarzyszenia Polska Wódka.

Stowarzyszenie Polska Wódka angażuje się także w wiele przedsięwzięć promocyjnych. Ponadto bierze udział w misjach gospodarczych, programach unijnych, dotyczących promocji produktów z oznaczeniem geograficznym, w targach polskich i międzynarodowych.

- Zachęcamy do promowani polskiej wódki polską dyplomację, organizacje rządowe oraz pozarządowe. Tylko wspólne działanie na wszystkich szczeblach ,od polskiego rolnika po Prezydenta RP, mogą przyczynić się do skutecznego wypromowania naszego narodowego trunku - podsumowuje Szumowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH