Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Europejscy producenci alkoholi chcą informować konsumentów o składzie, ale tylko online

  • Autor: informacja prasowa Pro-Log
  • Data: 24-03-2018, 12:48
Europejscy producenci alkoholi chcą informować konsumentów o składzie, ale tylko online
fot. mat. pras.

Europejski sektor napojów alkoholowych zgłosił propozycję, aby informować konsumentów o wartości energetycznej i składnikach piwa, wina i napojów spirytusowych albo bezpośrednio na etykiecie, albo online. Krytycy twierdzą, że to zabieg mający na celu utrudnienie dostępu do informacji w trakcie zakupu.

Napoje alkoholowe zostały wyłączone z przepisów UE dotyczących etykietowania, które weszły w życie w grudniu 2014 r. w odniesieniu do wszystkich innych produktów spożywczych i napojów, ale Komisja Europejska w marcu 2017 r. wezwała ten sektor do przedstawienia wniosku w celu samoregulacji. Komisja wyznaczyła roczny termin na przedstawienie propozycji. Siedem organizacji handlowych zajmujących się obrotem piwem, winem i napojami spirytusowymi podjęło dobrowolne zobowiązanie w tej sprawie, kierując je do unijnego komisarza ds. zdrowia Vytenisa Andriukaitisa, który będzie odpowiedzialny za analizę wniosku.

Europejski sektor napojów alkoholowych stwierdził, że zobowiąże się do dostarczenia informacji na temat wartości odżywczych oraz wykazu składników swoich produktów. Informacje te będą dostarczane konsumentom za pośrednictwem Internetu, np. poprzez podanie linku lub kodu QR na samej etykiecie, aby umożliwić łatwiejszy dostęp. Wartości energetyczne będą podawane w przeliczeniu na 100 mililitrów, tak jak w przypadku standardowych napojów, ale mogą być również dostępne dla typowej porcji, o co przemysł spirytusowy wnioskował już od dawna, głównie ze względu na whisky i gin.

– Zwracamy się do Komisji Europejskiej, aby rozważyła możliwość pozwolenia na podawanie na etykietach wyrobów spirytusowych wartości kalorycznej w odniesieniu raczej do typowej porcji niż 100 ml – powiedział Ulrich Adam, dyrektor generalny grupy przemysłowej spiritsEUROPE, która reprezentuje krajowe organizacje i międzynarodowe koncerny, takie jak Diageo i Pernod Ricard.

Branża piwowarska podaje, że ponad 70% piw w UE już teraz podaje na etykietach skład. Niektóre kraje same ustanowiły bardziej rygorystyczne zasady dotyczące etykietowania alkoholu, np. Austria wymaga od producentów niektórych win ujawnienia ilości cukru w przeliczeniu na porcję.

Jak przypominają eksperci Pro-Log SA – specjaliści w zakresie etykietowania produktów akcyzowych – przepisy unijne wydane w formie rozporządzenia stosowane są bezpośrednio w Polsce bez potrzeby dodatkowej ich implementacji. Unijne przepisy nakazują, aby etykiety większości alkoholi zawierały następujące informacje:

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 524) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH