Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Facebook "reklamowym rajem" dla producentów alkoholu

  • Autor: Gazeta Wyborcza / PAP
  • Data: 02-12-2013, 08:42

Największy na świecie serwis społecznościowy stał się rajem dla producentów alkoholu. Zakładają tam strony swoich produktów i przyciągają użytkowników. Państwo jest bezradne - alarmuje "Gazeta Wyborcza”.

Reklama trunków o zawartości alkoholu powyżej 4,5 proc. jest w Polsce zabroniona. Zakaz ten jest na tyle restrykcyjny, że niektóre sklepy internetowe nawet nie sprzedają alkoholu w sieci, a inne nie zamieszczają zdjęć sprzedawanych alkoholi.

- Jeżeli producent na profilu przez niego prowadzonym rozpowszechnia reklamę, czyli np. zdjęcia alkoholu, to właściwe będą organy ścigania - mówi Małgorzata Cieloch z biura prasowego UOKiK.

Podobał się artykuł? Podziel się!
Piwny eksport się rozkręca POPRZEDNI ARTYKUŁ

Piwny eksport się rozkręca

Nowa kampania Finlandia Vodka NASTĘPNY ARTYKUŁ

Nowa kampania Finlandia Vodka

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Miśka 02-01-2014, 11:34:
Książęce może się jako piwo reklamować. To czy namawia do nadmiernego spożycia alkoholu jest dyskusyjne.

art. 13 Ustawy o wychowaniu w trzeżwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi:

Zabrania się na obszarze kraju reklamy i promocji napojów alkoholowych, z wyjątkiem
piwa, którego reklama i promocja jest dozwolona, pod warunkiem że:
1) nie jest kierowana do małoletnich,
2) nie przedstawia osób małoletnich,
3) nie łączy spożywania alkoholu ze sprawnością fizyczną bądź kierowaniem pojazdami,
4) nie zawiera stwierdzeń, że alkohol posiada właściwości lecznicze, jest środkiem
stymulującym, uspakajającym lub sposobem rozwiązywania konfliktów osobistych,
5) nie zachęca do nadmiernego spożycia alkoholu,
6) nie przedstawia abstynencji lub umiarkowanego spożycia alkoholu w negatywny
sposób,
7) nie podkreśla wysokiej zawartości alkoholu w napojach alkoholowych jako cechy
wpływającej pozytywnie na jakość napoju alkoholowego,
8) nie wywołuje skojarzeń z:
a) atrakcyjnością seksualną,
b) relaksem lub wypoczynkiem,
c) nauką lub pracą,
d) sukcesem zawodowym lub życiowym.
  • Leon 05-12-2013, 23:16:
htt ps://ww w.facebook.com/ksiazece tutaj jest przykład reklamy i nakłaniania do picia ... i co na to przepisy ?
  • mastermixerbar 05-12-2013, 08:45:
Wiele firm łamie ten zakaz i nic się z tym nie dzieje.
W ostatnim zdaniu jest błąd logiczny, proszę redaktorów.
"Jeżeli producent na profilu przez niego prowadzonym rozpowszechnia reklamę, czyli np. zdjęcia alkoholu, to właściwe będą organy ścigania - mówi Małgorzata Cieloch z biura prasowego UOKiK." - właściwe będą do czego?

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 983) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 268)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH