Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Firma Jantoń planuje kolejne inwestycje. Wyda kilka milionów złotych

  • Autor: Newseria
  • Data: 05-11-2015, 08:18
Firma Jantoń planuje kolejne inwestycje. Wyda kilka milionów złotych
Jacek Jantoń, prezes zarządu spółki Jantoń. Fot Newseria

Po tym, jak w marcu 2015 roku spółka Jantoń wybudowała kosztem 5 mln złotych nowe centrum logistyczne, w realizacji znajdują się już kolejne inwestycje. Producent i dystrybutor napojów alkoholowych planuje budowę linii rozlewniczej oraz dalszą rozbudowę zaplecza logistycznego. Inwestycje pochłoną kilka milionów złotych i będą finansowane w sporej części z własnego kapitału.

– Na przełomie tego i przyszłego roku uruchomimy nową linię rozlewniczą. Planujemy także dalszą rozbudowę naszego centrum logistycznego – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Jacek Jantoń, prezes zarządu spółki Jantoń.

Nowa linia rozlewnicza powstanie w zakładzie produkcyjnym w województwie łódzkim, w Dobroniu. Ma to pozwolić na znaczące zwiększenie możliwości produkcyjnych spółki Jantoń. Według szacunków zarządu łączny koszt inwestycji wyniesie kilka milionów złotych.

– Częściowo jest to finansowane z bieżącej działalności, częściowo z kredytów bankowych, a niektóre maszyny i urządzenia są leasingowane – mówi Jacek Jantoń o źródłach finansowania nowych inwestycji.

Rozbudowa centrum logistycznego jest natomiast kontynuacją projektu, którego pierwszy etap zakończył się w marcu tego roku. Kosztem 5 mln złotych oddano wówczas do użytku nowoczesne centrum wyposażone w system gęstego składowania Automag.

– System pozwala zaoszczędzić zarówno czas, jak i przestrzeń magazynową, zapewnia także dużą optymalizację składowania. To z kolei zwiększa nasze możliwości dalszego zwiększania sprzedaży i umacniania się na pozycji rynkowego lidera – tłumaczy prezes Jantoń.

Szef spółki dystrybucyjnej zauważa, że choć w dalszym ciągu dominującymi trunkami na polskim rynku są piwa i wódki, to coraz większą popularność zaczynają zdobywać także wina gronowe. Z raportu KPMG „Rynek napojów alkoholowych w Polsce w 2014 roku” wynika, że 10 proc. wydatków Polaków na alkohol przeznaczane jest na wino. Statystyczny Polak przez rok wypija ok. 7 litrów wina, z czego połowa to wino gronowe. Choć to wciąż niewiele w porównaniu z tradycyjnymi winiarskimi krajami, to w ciągu 10 lat spożycie tego trunku wzrosło o ponad połowę.

– Znacząco zwiększyliśmy udział sprzedaży win gronowych, gdzie kolejny raz rozwijamy się dużo szybciej niż rynek, co potwierdza atrakcyjność naszych produktów takich jak Kadarka Prestige czy Bulgarius – podkreśla.

Uznanie konsumentów zaczynają budzić także mniej popularne alkohole, takie jak wina grzane oraz cydr. W pierwszym z wymienionych segmentów firma Jantoń, dzięki winu Zbójnickie Grzane, znajduje się na pozycji rynkowego lidera. Z kolei jeśli chodzi o sprzedaż cydru plasuje się na drugim miejscu.

– Bardzo ważna jest dla nas pozytywna dynamika sprzedaży Cydru Dobrońskiego, która jest większa od wzrostu rynku, co pozwala nam na umocnienie się Dobrońskiego jako marki nr 2 na rynku i znacznie nas przybliża do walki o fotel lidera w tej kategorii – podkreśla Jacek Jantoń.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.