Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Firmy alkoholowe i działania CSR. Konflikt interesów czy odpowiedzialna strategia?

Rynek alkoholi w Polsce rozwija się, widać też zmiany w kulturze konsumpcji – Polacy wybierają nowe smaki, piją coraz lepsze alkohole. To pozytywnie wpływa na rozwój branży,  a producenci prześcigają się w coraz lepszym dopasowaniu oferty do oczekiwań konsumentów. Ale poza działaniami ukierunkowanymi na rozwój, firmy alkoholowe dużą wagę przykładają do działań edukacyjnych. Realizując zasady społecznej odpowiedzialności biznesu podejmują dobrowolne działania, które zapobiegają i pomagają rozwiązywać problemy związane z nieodpowiedzialną konsumpcją alkoholu.

Firmy alkoholowe i działania CSR. Konflikt interesów czy odpowiedzialna strategia?
fot. pixabay.com

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 10-10-2019, 09:31

Branża alkoholowa, to tzw. „branża sensytywna”, która może bardziej wpływać na kształtowanie ludzkich postaw przez swoje produkty, niż inne gałęzie gospodarki. Producenci alkoholu mają świadomość zarówno zalet jak i wad stosowania swoich produktów, a co za tym idzie poczucie dużej odpowiedzialności. Stąd szczególne podejście i patrzenie na swój biznes właśnie przez pryzmat odbiorców – tego, jak alkohol wpływa na konsumentów, czy są oni odpowiednio wyedukowani i sięgają po alkohol świadomie.

Najbardziej niepokojącymi czynnikami zwiększającymi ryzyko jest niewiedza i wiele mitów krążących wokół alkoholu. Jednym z nich jest np. brak świadomości, że bez względu na rodzaj spożywanego napoju z procentami, do organizmu wprowadzany jest czysty alkohol. Lżejsze napoje alkoholowe często nie są traktowane jako substancje powodujące upojenie.

To właśnie powoduje, że w świadomości opinii publicznej pokutują stwierdzenia „piwo to nie alkohol”, a „jedna lampka wina nie zaszkodzi”. W rezultacie często bagatelizowane są skutki spożywania lekkich napojów alkoholowych. Jak pokazało ostatnie badanie ”Opinie Polaków o alkoholu" IBRIS, im słabszy jest napój alkoholowy, tym mniej postrzega się go jednoznacznie jako alkohol.

W badaniu, Polacy alkoholem jednoznacznie nazywają wódkę - 88 proc. i whisky - 82 proc. Wino to alkohol dla 53 proc. badanych, piwo – już tylko dla poniżej połowy respondentów - 46 proc., a piwo smakowe alkoholem jest jedynie dla 35 proc pytanych.

Firmy alkoholowe stawiają na budowanie odpowiedzialnej kultury konsumpcji, która sprowadza się w dużym stopniu do uświadomienia Polakom, że wszystkie napoje alkoholowe należy traktować równorzędnie, niezależnie od tego, czy jest to piwo, wino, cydr, wódka czy whisky. Dla firm spirytusowych kategoria „alkohol” dotyczy wszystkich rodzajów napojów z jego dowolną zawartością alkoholu.

Edukacja drogą do odpowiedzialnego spożycia

Brown-Forman - jedna z największych amerykańskich firm na światowym rynku zajmująca się produkcją i dystrybucją wyrobów spirytusowych i win, od początku swojej działalności w Polsce promuje i aktywnie angażuje się w realizację polityki odpowiedzialnego spożywania alkoholu, prowadząc szereg działań edukacyjnych upowszechniających rozsądną konsumpcję wyrobów alkoholowych.

więcej informacji:

alkohole RSS ALERT    /    alkohole mocne RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    Brown-Forman Polska RSS ALERT    /    Brown-Forman RSS ALERT    /    Katarzyna Obuchowicz RSS ALERT    /    rynek alkoholi RSS ALERT    /    CSR RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.240.31
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.