Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

FRSiH 2018: Branża alkoholowa ocenia zakaz handlu w niedziele

Branża alkoholowa ocenia, że zakaz handlu w niedziele, który został wprowadzony w tym roku, nie miał znaczącego wpływu na jej działalność, a bardziej dotknął sklepy, w tym specjalistyczne sklepy alkoholowe – wynika z dyskusji podczas debaty „Rynek alkoholi  - nowe przepisy, nowe trendy i nowi konsumenci” podczas XI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

FRSiH 2018: Branża alkoholowa ocenia zakaz handlu w niedziele
Od lewej: Robert Ogór, Marek Sypek, Andrzej Szumowski fot. PTWP

Krzysztof Kouyoumdjian, dyrektor ds. relacji zewnętrznych CEDC, ocenił, że zakaz handlu w niedziele nie miał znaczącego wpływu na branżę, a bardziej dotknął sklepy.

- Z punktu widzenia naszej branży niedziela nie jest zwykle takim krytycznym dniem, bo ten szczyt zakupowy następował w piątek i sobotę. Być może sprzedaż nieco wzrosła na stacjach benzynowych. Z punktu widzenia naszej branży nie widzimy na razie bardzo dużej, krytycznej zmiany na plus czy na minus w związku z zakazem handlu w niedziele, ale nie ma jeszcze pełnego roku od jego wprowadzenia – mówił dyrektor CEDC.

- Ustawa dotycząca zakazu handlu w niedziele to jeden z wielu pomysłów legislacyjnych, którymi jesteśmy zarzucani i jeśli mogę wyrazić obawy naszej branży, to w poczekalni jest jeszcze parę innych pomysłów, które mogą być dla nas trudne, np. nowelizacja ustawy o wychowaniu w trzeźwości czy sprzedaż alkoholu przez internet – zauważył Krzysztof Kouyoumdjian.

Grupy Ambra, która prowadzi też sklepy specjalistyczne z winami Centrum Wina,  raczej bez większych obaw podeszła do zakazu handlu w niedziele, choć miał on wpływ na sprzedaż w jej sklepach.

Grupa Ambra informowała wcześniej w raporcie giełdowym, że sprzedaż w jej sklepach specjalistycznych pod marką Centrum Wina nadal szybko rosła, a wzrosty były dwucyfrowe, jednak w tym kanale dystrybucji odczuwalne było spowolnienie dynamiki sprzedaży ze względu na ograniczenie handlu w niedziele.

- My przyjęliśmy co do tego zakazu taką uproszczoną formułę, z punktu widzenia konsumenckiego, podchodzimy do tego tak, że nasi konsumenci mają więcej wolnego czasu i mogą go zagospodarować na różne przyjemności, jest trochę więcej czasu na spędzenie go w miłym towarzystwie i być może na konsumpcję, tylko trzeba szybciej uwinąć się z zakupami – mówił podczas debaty Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

Podobnie uważa Marek Sypek, dyrektor zarządzający Stock Polska. Mówił, że zakaz handlu w niedziele nie jest zbyt dotkliwy dla Stock Polska i branży alkoholi, ponieważ niedziela nie jest dniem, kiedy odbywa się większość transakcji.

- Polacy byli zawsze kreatywni i umieli dawać sobie radę, zaś zakaz handlu dotyczy wszystkich branż, jednak w naszej branży ważne jest to, że zakaz nie obejmuje małych sklepów, zaś my najsilniejszą pozycję sprzedaży mamy w handlu tradycyjnym - to jest ponad 65 procent naszej sprzedaży – mówił Marek Sypek.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

wódka RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    sklepy specjalistyczne RSS ALERT    /    sklepy z alkoholem RSS ALERT    /    CEDC RSS ALERT    /    Krzysztof Kouyoumdjian RSS ALERT    /    Robert Ogór RSS ALERT    /    Ambra RSS ALERT    /    Marek Sypek RSS ALERT    /    Stock Polska RSS ALERT    /    Andrzej Szumowski RSS ALERT    /    Wyborowa Pernod Ricard RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT    /    zakaz handlu w niedziele RSS ALERT    /    zakaz handlu RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.85.76
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.