Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

FRSiH 2018: Rynek alkoholi - nowe przepisy, nowe trendy i nowi konsumenci (relacja + galeria zdjęć)

Rynek alkoholi w Polsce jest w fazie transformacji. Następuje zmiana sposobu konsumpcji alkoholi, zmienia się społeczeństwo i jego zachowania w tej kwestii. Dla konsumenta coraz bardziej liczy się jakość produktu, dlatego rozwija się trend premiumizacji i pojawia się całe szerokie spektrum innowacji – wynika z debaty „Rynek alkoholi - nowe przepisy, nowe trendy i nowi konsumenci” podczas XI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

FRSiH 2018: Rynek alkoholi - nowe przepisy, nowe trendy i nowi konsumenci (relacja + galeria zdjęć)
fot. PTWP

W trakcie debaty uczestniczy poruszyli zagadnienia związane ze zmianami na rynku alkoholi, mówili o trendach i innowacjach dyskutując m.in. o tym co można uznać za innowację, a co nie. Prelegenci rozmawiali też o kwestii zmian preferencji i zachowań konsumentów oraz o wpływie zmian przepisów w prawie na branżę alkoholi.

W debacie udział wzięli: Marcin Celejewski, prezes zarządu Silvermedia; Krzysztof Kouyoumdjian, dyrektor ds. relacji zewnętrznych CEDC; Jakub Nowak, prezes Jantoń SA; Robert Ogór, prezes zarządu grupy Ambra; Marek Sypek, dyrektor zarządzający Stock Polska oraz Andrzej Szumowski, wiceprezes Wyborowa Pernod Ricard, a jednocześnie przewodniczący Rady Głównej Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy.

Innowacje i trendy w branży alkoholi

Jakub Nowak, prezes firmy Jantoń, poruszając temat innowacji podkreślił, że rynek alkoholi bardzo się zmienia, bo zmieniają się upodobania i styl życia konsumentów. Alkohol pełni też już inną funkcję niż kiedyś.

- Rynek alkoholi bardzo się zmienia, zmieniają się upodobania konsumentów, styl życia, mamy coraz mniej czasu i więcej wyzwań zawodowych, a alkohol pełni już inną funkcję. U nas w firmie mówimy, że pijemy mniej, a częściej i już nie po to, żeby się upić, bo nie ma na to czasu, tylko dla przyjemności. Dlatego produkty o niższej zwartości alkoholu doskonale się w ten trend wpisują – mówił Jakub Nowak.

- Pijemy dla relaksu, dla smaku i w mniejszych ilościach, a to powoduje, że wszelkie innowacje szybciej trafiają do konsumentów. Konsumenci szukają nowych smaków, szukają alkoholu, który będzie piło się z przyjemnością, a jednocześnie będzie miał mniejszą zawartość alkoholu, czyli będzie już pełnił nieco inną funkcję, będzie pasował do stylu życia. Dlatego wszelkie cydry, piwa smakowe i wszelkie wina musujące to bardzo silny trend, bo gusta bardzo szybko się zmieniają - dodał.

- Funkcja alkoholu w społeczeństwie bardzo się zmieniła i nasilającym się trendem będzie konsumpcja lżejszych alkoholi. Przykładowo, wcześniej wina musujące piliśmy tylko od święta, z okazji wesela czy z okazji Nowego Roku, a teraz pijemy je przez cały rok jako aperitify. To potwierdza naszą tezę, że pijemy już trochę inaczej i w takim kierunku będzie się to rozwijać – podkreślał Jakub Nowak.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

alkohole RSS ALERT    /    wódka RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    wino RSS ALERT    /    rynek alkoholu w Polsce RSS ALERT    /    rynek wina RSS ALERT    /    rynek wódki w Polsce RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    FRSiH 2018 RSS ALERT    /    Ambra RSS ALERT    /    CEDC RSS ALERT    /    Stock Polska RSS ALERT    /    Wyborowa Pernod Ricard RSS ALERT    /    Robert Ogór RSS ALERT    /    Krzysztof Kouyoumdjian RSS ALERT    /    Marek Sypek RSS ALERT    /    Andrzej Szumowski RSS ALERT    /    Jakub Nowak RSS ALERT    /    Jantoń RSS ALERT    /    Marcin Celejewski RSS ALERT    /    Silvermedia RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.182.106
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.