FRSiH 2018: Rynek alkoholi - nowe przepisy, nowe trendy i nowi konsumenci (relacja + galeria zdjęć)
Rynek alkoholi w Polsce jest w fazie transformacji. Następuje zmiana sposobu konsumpcji alkoholi, zmienia się społeczeństwo i jego zachowania w tej kwestii. Dla konsumenta coraz bardziej liczy się jakość produktu, dlatego rozwija się trend premiumizacji i pojawia się całe szerokie spektrum innowacji – wynika z debaty „Rynek alkoholi - nowe przepisy, nowe trendy i nowi konsumenci” podczas XI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

W trakcie debaty uczestniczy poruszyli zagadnienia związane ze zmianami na rynku alkoholi, mówili o trendach i innowacjach dyskutując m.in. o tym co można uznać za innowację, a co nie. Prelegenci rozmawiali też o kwestii zmian preferencji i zachowań konsumentów oraz o wpływie zmian przepisów w prawie na branżę alkoholi.
W debacie udział wzięli: Marcin Celejewski, prezes zarządu Silvermedia; Krzysztof Kouyoumdjian, dyrektor ds. relacji zewnętrznych CEDC; Jakub Nowak, prezes Jantoń SA; Robert Ogór, prezes zarządu grupy Ambra; Marek Sypek, dyrektor zarządzający Stock Polska oraz Andrzej Szumowski, wiceprezes Wyborowa Pernod Ricard, a jednocześnie przewodniczący Rady Głównej Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy.
Innowacje i trendy w branży alkoholi
Jakub Nowak, prezes firmy Jantoń, poruszając temat innowacji podkreślił, że rynek alkoholi bardzo się zmienia, bo zmieniają się upodobania i styl życia konsumentów. Alkohol pełni też już inną funkcję niż kiedyś.
- Rynek alkoholi bardzo się zmienia, zmieniają się upodobania konsumentów, styl życia, mamy coraz mniej czasu i więcej wyzwań zawodowych, a alkohol pełni już inną funkcję. U nas w firmie mówimy, że pijemy mniej, a częściej i już nie po to, żeby się upić, bo nie ma na to czasu, tylko dla przyjemności. Dlatego produkty o niższej zwartości alkoholu doskonale się w ten trend wpisują – mówił Jakub Nowak.
- Pijemy dla relaksu, dla smaku i w mniejszych ilościach, a to powoduje, że wszelkie innowacje szybciej trafiają do konsumentów. Konsumenci szukają nowych smaków, szukają alkoholu, który będzie piło się z przyjemnością, a jednocześnie będzie miał mniejszą zawartość alkoholu, czyli będzie już pełnił nieco inną funkcję, będzie pasował do stylu życia. Dlatego wszelkie cydry, piwa smakowe i wszelkie wina musujące to bardzo silny trend, bo gusta bardzo szybko się zmieniają - dodał.
- Funkcja alkoholu w społeczeństwie bardzo się zmieniła i nasilającym się trendem będzie konsumpcja lżejszych alkoholi. Przykładowo, wcześniej wina musujące piliśmy tylko od święta, z okazji wesela czy z okazji Nowego Roku, a teraz pijemy je przez cały rok jako aperitify. To potwierdza naszą tezę, że pijemy już trochę inaczej i w takim kierunku będzie się to rozwijać – podkreślał Jakub Nowak.
SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW
AMBAmbra SA |
Kurs: 13.85 PLN
Zmiana: 0.00(0.00%)
Aktualizacja: 15:02:2019
|

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.