Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Gemius: Spoty promujące piwo stanowią niewiele ponad 5 proc. wszystkich reklam wideo w Internecie

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 08-11-2017, 13:03
Gemius: Spoty promujące piwo stanowią niewiele ponad 5 proc. wszystkich reklam wideo w Internecie
fot. materiały prasowe

Spoty promujące piwo stanowią 5 proc. wszystkich reklam wideo wyświetlonych polskim internautom od stycznia do września 2017 roku. Ministerstwo Zdrowia chce ograniczyć czas, w którym emitowane są reklamy piwa.

Zapowiadana zmiana miałaby dotyczyć telewizji, radia, teatrów i kin. Plany nie dotyczą jednak internetu, dlatego Gemius sprawdził, w jakim stopniu od początku 2017 roku branża piwowarska wykorzystuje potencjał reklamowy sieci.W ramach nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi resort zdrowia proponuje, aby reklamy piwa były emitowane od godz. 23 do godz. 6, a nie od godz. 20, jak jest obecnie.

─ Obecnie producenci z branży piwnej mogą się reklamować między godz. 20 a 6 rano, a więc także w tak zwanym telewizyjnym prime timie. Emitowanie reklam po godz. 23 to w praktyce całkowity zakaz reklamy dla branży piwnej, dla której telewizja do tej pory pozostawała głównym medium wykorzystywanym w kampaniach reklamowych ─ mówi Marta Wiercińska, ekspertka Gemiusa.

─ Czy to oznacza, że ogromne budżety producentów przeniosą się teraz do internetu? W jakim zakresie sieć jest w stanie zastąpić i zbudować zasięg, który udawało się osiągać producentom, reklamując się w telewizji? ─ zastanawia się ekspertka.

─ Zgodnie z danymi z badania Gemius/PBI z września 2017 roku potencjał reklamowy internetu to około 23,1 mln Polaków w wieku 18-75 lat. W ciągu miesiąca z siecią łączy się 11 mln dorosłych kobiet i ponad 12 mln mężczyzn ─ dodaje Wiercińska.

W ostatnich dziewięciu miesiącach najbardziej aktywna w sieci pod względem reklamowym była Kompania Piwowarska. Spoty tego producenta stanowią ponad 50 proc. wszystkich reklam wideo online branży piwnej wyemitowanych od stycznia do września (źródło: gemiusAdReal). Na podium jest również Grupa Żywiec, do której należy około jednej trzeciej kreacji emitowanych przez branżę (31 proc.). Udziały pozostałych producentów złotego trunku w kampaniach reklamowych wideo w sieci kształtują się na poziomie kilku procent.

Spoty promujące piwo stanowią niewiele ponad 5 proc. wszystkich reklam wideo wyświetlonych polskim internautom od stycznia do września 2017 roku na komputerach i laptopach. Udział reklam typu display wypada jeszcze gorzej – to średnio 0,2 proc. Miesięcznie w sieci dorosłym kobietom wyświetla się średnio 7 spotów z piwem, mężczyznom ─ 9. W lipcu wyniki te były wyższe, paniom wyświetlono średnio 9 reklam napoju z pianką, panom 12.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 968) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH