Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

GK Żywiec: Poprawa wyników w I półroczu - na starcie sezonu piwnego

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 01-08-2016, 09:56
GK Żywiec: Poprawa wyników w I półroczu - na starcie sezonu piwnego
Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec, fot. Grupa Żywiec

W pierwszej połowie 2016 r. skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Grupy Żywiec, producenta m.in, Żywca, Heinekena, Warki i Tatry, wyniósł 171 mln zł w porównaniu z kwotą 113 mln zł w takim samym okresie 2015 roku. Grupa osiągnęła skonsolidowane zyski oraz inne całkowite dochody w wysokości 132 mln złotych w porównaniu z kwotą 88 mln złotych w pierwszym półroczu 2015.

- W pierwszych sześciu miesiącach roku Grupa Żywiec utrzymała pozytywną dynamikę kontynuując dobry trend z ubiegłego roku. Utrzymaliśmy naszą pozycję rynkową pomimo zwiększonej aktywności promocyjnej konkurencji. Inwestycje w silne marki, szczególnie w segmencie premium i piw regionalnych, a także zmiany w modelu biznesowym wprowadzone w ostatnich latach, przynoszą dalsze rezultaty. Finalizacja transakcji sprzedaży 80% udziałów w spółce dystrybucyjnej Distribev na początku roku, jednorazowo pozytywnie wpłynęła na całościowy wynik - powiedział Guillaume Duverdier, Prezes Zarządu Grupy Żywiec S.A.

W pierwszym półroczu 2016 roku sprzedaż piwa w Polsce wzrosła jednocyfrowo przede wszystkim dzięki korzystnym warunkom pogodowym. Jednak rynek kontynuuje spadek w ujęciu wartościowym.

Pomimo zwiększonej aktywności promocyjnej ze strony konkurencji, Grupa Żywiec zwiększyła sprzedaż piwa do poziomu 5,8 mln hektolitrów, w porównaniu z wynikiem 5,6 mln hektolitrów  z analogicznego okresu roku ubiegłego.

Grupa Żywiec rozpoczęła tegoroczny sezon z kilkoma nowościami, które dobrze wpisują się
w oczekiwania konsumentów. Żywiec Bezalkoholowe doskonale uzupełnia ofertę flagowej marki
i odpowiada na trend poszukiwania przez konsumentów piw bezalkoholowych (ten segment
w ubiegłym roku wzrósł o 11%[1]). Królewskie Niefiltrowane wzmacnia pozycję lidera marki Królewskie w Warszawie i przyciąga do marki nowych konsumentów.  Firma zaoferowała także dwa nowe warianty piwa Leżajsk, które wpisują się w rosnące zainteresowanie produktami regionalnymi.

Wprowadzony przed sezonem nowy wariant smakowy Warki Radler jabłko z gruszką został bardzo dobrze odebrany przez konsumentów i umacnia wiodącą pozycję Warki Radler w tym segmencie (Warka utrzymuje 50% rynku mimo coraz szerszej oferty konkurencji).

Najnowszy produkt w portfolio Grupy Żywiec Dziki Sad, który ma charakter piwa oraz smak cydru, to ciekawa propozycja dla konsumentów obu kategorii. W 2015 r. pod względem wielkości sprzedaży segment miksów piwnych odnotował wzrost o 17% w porównaniu z rokiem 2014. W tym segmencie najszybciej rosnącą kategorią są miksy o zawartości alkoholu powyżej 4%. Innowacje zapewniły już  Grupie Żywiec pozycję lidera w kategorii 2% alkoholu. Dziki Sad (4,5% alkoholu) jest więc naturalnym krokiem w rozwoju portfolio i odpowiedzią na potrzeby konsumentów.

Grupa Żywiec kontynuuje inwestycje w budowanie silnych marek i zapewnienie atrakcyjnej oferty marketingowej dla klientów i konsumentów. W  nadchodzących miesiącach firma będzie się koncentrować na realizacji programów przygotowanych na sezon letni oraz zapewnieniu dostępności
i budowaniu świadomości nowości produktowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Możliwość komentowania została tymczasowo wyłączona.

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 689) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.