Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Ambra dwukrotnie zwiększa zysk

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 12-11-2013, 13:24
Grupa Ambra dwukrotnie zwiększa zysk
Robert Ogór, prezes Grupy Ambra

Grupa Ambra, w pierwszym kwartale roku obrotowego 2013/2014 zanotowała 3,4 mln zł zysku netto, czyli ponad dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. Grupa zapowiada, że także w kolejnych kwartałach będzie poprawiać wyniki finansowe i rynkowe.

Taki wzrost zysku w pierwszym kwwartale udało się osiągnąć grupie dzięki rosnącej sprzedaży przy jednocześnie niższych kosztach operacyjnych.

Przychody ze sprzedaży wzrosły w Grupie Ambra o 7,7 proc. do 86,1 mln zł z 80 mln zł rok wcześniej.

W Polsce przychody Grupy rosły w tempie 7,8 proc., czyli ponad dwukrotnie szybciej niż rynek wina, który wzrósł w tym czasie o 2,9 proc.

- Cieszą nas wyniki osiągnięte w pierwszym kwartale. Zarówno rosnąca sprzedaż, jak i dynamiczny wzrost zysków spełniły przyjęte na ten rok priorytety naszej strategii: przyśpieszenia ekspansji naszych głównych marek przy jednoczesnym zwiększaniu efektywności operacji - mówi Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

- Procentują w tym działania przeprowadzone w minionym roku. Nie spoczywamy na laurach i w kolejnych kwartałach chcemy nadal poprawiać nasze wyniki zarówno rynkowe, jak i finansów - dodaje.

Tempo wzrostu sprzedaży jest zarówno efektem dobrych wyników głównych marek CIN&CIN, El Sol i Fresco, jak i wprowadzenia nowych marek Sutter Home i Cydr Lubelski.

Grupie udało się również zwiększyć sprzedaż na rynkach zagranicznych, pomimo utrzymującej się tam niekorzystnej sytuacji rynkowej i gospodarczej.

Obok rosnącej sprzedaży źródłem poprawy wyników finansowych Grupy Ambry były przeprowadzone w poprzednim roku obrotowym działania restrukturyzacyjne. Połączenie Ambra i Centrum Wina oraz zamknięcie nierentownej winiarni w Czechach pozwoliły obniżyć koszty operacyjne w kwartale o 948 tys. zł, co również przyczyniło się do wzrostu zysku operacyjnego o 32 proc.

Z drugiej strony działania te przyczyniły się do dalszego obniżenia zadłużenia i kosztów finansowych.

W efekcie zysk netto akcjonariuszy większościowych wyniósł 3,4 mln zł i był o 108 proc. wyższy niż w pierwszym kwartale ubiegłego roku obrotowego.

- Naszym priorytetem jest nie tylko wzrost zysków, ale przede wszystkim stały wysoki poziom przepływów pieniężnych jako źródło rosnących dywidend dla akcjonariuszy. W pierwszym kwartale poprawiliśmy więc nie tylko zyski, ale również przepływy gotówkowe, a wypłacona 5 listopada dywidenda w wysokości 0,43 zł na akcję była po raz kolejny wyższa niż rok temu - mówi prezes Ogór.

W pierwszym kwartale 2013/2014 roku grupa sprzedała 11,7 mln butelek wina (0,75 l) wobec 11,1 mln rok wcześniej.

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej.

Grupa prowadzi działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 904) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH