Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Ambra: Dynamika kategorii cydrów była w lecie niższa od oczekiwań

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 08-12-2015, 10:57
Grupa Ambra: Dynamika kategorii cydrów była w lecie niższa od oczekiwań
fot. Grupa Ambra

Grupy Ambra, producent i dystrybutor win oraz Cydru Lubelskiego ocenia, że dynamika wzrostu kategorii cydrów była w okresie letnim niższa od oczekiwanych przez grupę 30 proc.

- Oczekiwaliśmy dynamiki powyżej 30 proc. jednak była ona niższa. Jesteśmy w fazie diagnozy dalszej dynamiki rynku i popytu i dostosowania działań do wyników diagnozy - mówią członkowie zarządu Grupy Ambra.

Spółka podała, że zmiana struktury portfela produktów oraz większy udział sprzedaży promocyjnej spowodowały obniżenie średniej ceny sprzedaży.

- Kontynuowaliśmy w okresie letnim inwestycje wspierające rozwój Cydru Lubelskiego budując kapitał marki. Dynamika wzrostu kategorii cydrów była jednak niższa od oczekiwań – tłumaczą członkowie zarządu Grupy Ambra.

- Stąd pomimo utrzymania pozycji rynkowej Cydru Lubelskiego kampanie promocyjne obciążyły średnią cenę sprzedaży i rentowność marży. Również w innych segmentach aktywność promocyjna była wyższa rok do roku – mówią także członkowie zarządu.

Zaznaczają też, że Cydr Lubelski generuje znaczącą kwotę marży brutto w porównaniu z innymi markami, dzięki dobrej rentowności marży oraz osiągniętemu wolumenowi sprzedaży. Grupa koncentruje jednak nadal budżety wsparcia dystrybucyjnego i promocyjnego dla tej marki w celu zbudowania maksymalnej wartości przyszłej i planuje zbilansowanie generowanej marży z inwestycjami w rozwój na przyszły rok obrotowy.

Grupa Ambra zaznacza także, że spółka od lat prowadzi strategię zrównoważonego portfela marek i spółek, co gwarantuje dobre zyski, przepływy i stabilne dywidendy.

- Wsparcie dla Cydru Lubelskiego w żadnym momencie nie zachwiało wskaźnikami grupy otwierając jednocześnie już dzisiaj gotowe źródło zysków na przyszłość – podkreśla zarząd.

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii.

Do portfela marek grupy należą m.in.: Dorato, Cin&Cin, EL Sol, Piccolo, Cydr Lubelski i Pliska.

Oferta Ambry opiera się z jednej strony na winach własnych marek, które są produkowane przez Grupę lub na jej zamówienie w różnych krajach świata, a z drugiej na winach importowanych od największych producentów Francji, Włoch, Hiszpanii, Bułgarii, Chile czy Australii.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 798) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH