REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Grupa Ambra jest przeciw reklamie cydru

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 23-04-2015, 09:56
Grupa Ambra jest przeciw reklamie cydru
Robert Ogór, prezes Grupy Ambra fot. Ambra

Grupa Ambra, producent i dystrybutor win, a także Cydru Lubelskiego, jest  przeciw reklamie cydru. Według prezesa Ambry już teraz można mówić o dużym zagrożeniu dla polskiego cydru. Paradoksalnie tkwi ono w samym rynku, do którego nieograniczony dostęp mają zagraniczne cydry, pochodzące z krajów, gdzie panują bardzo liberalne przepisy w sprawie produkcji cydrów.

REKLAMA

- Są to kraje, w których cydrem można nazwać wszystko. Mogą to być produkty wytworzone z koncentratów o zawartości jabłek nie przekraczającej jednej czwartej objętości napoju - podkreśla Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

 - Dozwolone jest tam dodawanie aromatów i składników smakowych. W efekcie mamy napoje nazywane cydrem, które w rzeczywistości nie mają nic wspólnego z polskim jabłkiem. Niepokojący i  bulwersujący jest fakt, że właśnie takie napoje wprowadzane są na polski rynek przez największe koncerny browarnicze, które siłą dystrybucji i oddziaływania na rynek są w stanie skutecznie odebrać szansę na rozwój polskiego cydru - dodaje.

 Zdaniem prezesa Ambry dodatkowym orężem we wprowadzaniu takich produktów i dominacji tanich w produkcji i bardzo zyskownych „mieszanek” może stać się umożliwienie reklamy cydrów.

 - Dlatego wycofujemy swoje poparcie dla możliwości reklamowania cydru i jednocześnie apelujemy o wprowadzenie ustawowej ochrony polskiego cydru oraz stworzenie programu wsparcia dla sadowników w produkcji i sprzedaży cydru - podkreśla Robert Ogór.

W 2014r. Polacy wypili ponad 9 mln l cydru wobec 2 mln l rok wcześniej.

W tym roku możliwe jest podwojenie się rynku, a zgodnie z prognozą branży w ciągu pięciu lat rynek cydru w Polsce może osiągnąć wielkość 80 mln litrów, co odpowiada 2 proc. sprzedaży piwa (wg badań to właśnie piwo smakowe i jasne jest najczęściej zastępowane cydrem).

Cydr Lubelski jest zdecydowanym liderem sprzedaży z 55-proc. udziałem w rynku i marką pierwszego wyboru dla 65 proc. konsumentów cydru.

Grupa Ambra to producent i dystrybutor win, a także Cydru Lubelskiego. Produkowany ze świeżo tłoczonego soku Cydr Lubelski fermentowany jest w zbiornikach ciśnieniowych z wykorzystaniem technologii produkcji win musujących, czyli bez dodatku koncentratów ani jakichkolwiek środków aromatycznych.

 

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 535) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH