REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Grupa Ambra mimo spowolnienia utrzymuje 50 proc. udziałów w rynku cydru

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 11-03-2016, 11:28
Grupa Ambra mimo spowolnienia utrzymuje 50 proc. udziałów w rynku cydru
Grupa Ambra koncentruje się na rynku krajowym i liczy na dalszy wzrost sprzedaży cydru w 2016 r. fot. Grupa Ambra

Grupa Ambra producent i dystrybutor win oraz Cydru Lubelskiego, ocenia, że mimo spowolnienia sprzedaży cydru w drugiej połowie 2015 roku utrzymuje 50 proc. udziałów w rynku cydru w Polsce. Grupa koncentruje się na rynku krajowym i liczy na dalszy wzrost sprzedaży cydru w 2016 roku.

REKLAMA

- Cydr Lubelski utrzymuje swoją pozycję zdecydowanego lidera rynku cydru. Jesteśmy bardzo zadowoleni z jego pozycji rynkowej. Natomiast wzrost rynku cydru w drugiej połowie roku 2015 był poniżej naszych oczekiwań – mówią członkowie zarządu Grupy Ambra.

- Udział Cydru Lubelskiego w rynku cydru w Polsce jest stabilny i wynosi powyżej 50 proc. – dodają.

Z czego może wynikać niższa sprzedaż cydru wobec założeń zarządu? - Słabsza sprzedaż cydru wynika wyłącznie z niższego od oczekiwanego wzrostu rynku – oceniają członkowie zarządu.

Pytani, jaka część sprzedaży cydru kierowana jest na eksport odpowiadają, że obecnie grupa koncentruje się na rozwoju cydru na rynku polskim.

Jakie są oczekiwania grupy Ambra co do sprzedaży cydru w całym roku obrotowym 2015/2016, przy słabej sprzedaży w pierwszym półroczu roku obrotowego zakończonego 31 grudnia 2015?

- Pierwsze fragmentaryczne dane rynkowe z ostatnich miesięcy pozwalają sadzić, że po spowolnieniu z końcówki 2015 roku sprzedaż ta wzrośnie w 2016 roku, jednak poniżej dynamiki ubiegłego roku – mówią Robert Ogór, prezes Grupy Ambra i Piotr Kaźmierczak, wiceprezes i dyrektor finansowy.

- Naszym największym atutem jest jakość Cydru Lubelskiego, którą docenia coraz więcej konsumentów. Na akcentowaniu tej przewagi będziemy się skupiać również w przyszłości - dodają.

Ambra podaje, że działania marketingowe grupy koncentrowały się w pierwszym półroczu na wsparciu Cydru Lubelskiego, które objęło m.in. obecność marki w licznych imprezach w największych miastach Polski i w najpopularniejszych ośrodkach turystycznych. Koszty marketingu były wyższe niż rok wcześniej o 0,9 mln zł.

Grupa Ambra, która jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej, sprzedała w pierwszym półroczu 2015/2016 roku 41,7 mln średnich butelek 0,75 litra wobec 41,4 mln butelek rok wcześniej.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 730) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 199)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH