Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Ambra nie wyklucza wprowadzenia na rynek lżejszych cydrów

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 05-12-2017, 10:26
Grupa Ambra nie wyklucza wprowadzenia na rynek lżejszych cydrów
fot. za cydrlubelski.pl

Grupa Ambra, producent i dystrybutor win oraz Cydru Lubelskiego, nie wyklucza wprowadzenia na rynek lżejszych cydrów, o niższej zawartości alkoholu, jednak produkcja cydru bezalkoholowego jest skomplikowana i droga – mówią przedstawiciele Grupy Ambra.

Czy grupa rozważa produkcję cydru bezalkoholowego lub niskoalkoholowego?

- W najbliższym czasie - nie, natomiast w dłuższej perspektywie są to interesujące pomysły – mówi wiceprezes Grupy Ambra, Piotr Kaźmierczak.

- Nie wykluczamy wprowadzenia lżejszych cydrów. Produkcja cydru bezalkoholowego jest technologicznie bardzo skomplikowana i droga – dodaje prezes Ambry, Robert Ogór.

Grupa Ambra oprócz klasycznego Cydru Lubelskiego produkuje też np. Cydr Lubelski Niefiltrowany, cydry jednoodmianowe - Cydr Lubelski Antonówka, Cydr Lubelski Antonówka Niefiltrowany, a także Perry Lubelski, Cydr Lubelski Miodowy, Cydr Lubelski Miodowy Mocny oraz cydr z segmentu premium, czyli Cydr Lodowy. Cydry produkowane przez Ambrę mają od ok. 4,5 proc. do 8,5 proc. zawartości alkoholu.

Z raportu rocznego Ambry wynika, że w roku obrotowym 2016/2017 przychody grupy ze sprzedaży cydru wzrosły do 27,7 miliona złotych z 25,1 mln zł rok wcześniej, a udział tych przychodów w ogólnych przychodach grupy zwiększył się do 6,0 proc. Grupa sprzedała 8,4 mln średnich butelek 0,75 l cydru wobec 8,7 mln butelek rok wcześniej, co dało udział 11,9 proc. w całości sprzedanych butelek wina przez grupę (70,6 mln średnich butelek) wobec 12,8 proc. udziału rok wcześniej. 

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. Grupa Ambra prowadzi też w Polsce największą sieć specjalistycznych sklepów winiarskich pod marką Centrum Wina i jest też największym dostawcą win premium do gastronomii. 

Do portfela marek Grupy Ambra należą m.in.: Dorato, CIN&CIN, Piccolo, Cydr Lubelski czy Pliska. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 389) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH