Grupa Ambra planuje wydać na inwestycje ok. 11 mln zł

Grupa Ambra, producent i dystrybutor win oraz Cydru Lubelskiego, w roku obrotowym 2015/2016 (kończącym się w czerwcu 2016 r.) planuje wydać na inwestycje około 11 milionów złotych.
- Planowane inwestycje są zbliżone do poziomu odtworzeniowego, ok. 11 milionów złotych. Obejmują odtworzenie i modernizację winiarni, floty samochodowej oraz inwestycje w IT – informuje zarząd Grupy Ambra.
Zarząd podkreśla też, że grupa stawia na rozwój organiczny. - Rozwój organiczny ma priorytet na przestrzeni najbliższych 12 miesięcy – informuje zarząd.
I podkreśla, że grupa ustabilizowała koszty operacyjne i efektywnie wspiera sprzedaż marek przed sezonem świątecznym.
Grupa Ambra osiągnęła w pierwszym kwartale roku obrotowego 2015/2016 przychody netto ze sprzedaży na podobnym poziomie jak w takim samym okresie poprzedniego roku obrotowego i wyniosły one 86,8 mln zł.
Skonsolidowany zysk brutto spadł o 6,9 proc. do 28,2 mln zł, zysk operacyjny spadł o prawie 29 proc. do 45 mln zł, a zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej spadł o ponad 85 proc. do 0,4 mln zł.
Grupa sprzedała o 4,9 proc. więcej alkoholi niż rok wcześniej. Sprzedaż wyniosła w tym okresie 14,5 mln średnich butelek (0,75 l) wobec 13,8 mln butelek rok wcześniej.
Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Do portfela marek grupy należą m.in.: Dorato, Cin&Cin, EL Sol, Piccolo, Cydr Lubelski i Pliska.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!