Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Ambra: Rok 2013/14 był trudny, nie będzie dużej poprawy na rynku wina

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 09-09-2014, 10:44
Grupa Ambra: Rok 2013/14 był trudny, nie będzie dużej poprawy na rynku wina
fot. Ambra

Dla działalności rynkowej Grupy Ambra rok 2013/2014 był rokiem trudnym. Tempo wzrostu od lat rosnącego rynku wina w Polsce obniżyło się do 2,7 proc., a dodatkowo rosły ceny surowców. Ambra nie przewiduje znaczącej poprawy dynamiki rynku wina w najbliższym okresie.

Wzrost rynku wina na poziomie 2,7 proc. w roku 2013/2014,był znacznie poniżej wcześniejszej wieloletniej dynamiki wzrostu konsumpcji wina w Polsce.

- Nie przewidujemy znaczącej poprawy dynamiki trendu w najbliższym okresie - mówi Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

Ambra podkreśla, że w stagnacji pozostawał rynek sprzedaży droższych win zwłaszcza w gastronomii, gdzie wzrost notowała jedynie gastronomia sieciowa i fast food. Również rynki zagraniczne nie dostarczyły pozytywnych impulsów wspierających sprzedaż.

- Osłabienie popytu odnotowaliśmy, każdorazowo z różnych przyczyn, w Rosji, w Czechach i w Rumunii. W tych warunkach skonsolidowana sprzedaż firm naszej grupy była niższa o 1,5 proc. od wyniku roku ubiegłego. Przyczyną niższej sprzedaży były spadek eksportu do Rosji, niższa sprzedaż win do gastronomii oraz na rynku czeskim -informuje zarząd Grupy Ambra w liście do akcjonariuszy.

- Na tym tle dobry wynik osiągnęliśmy w najważniejszym obszarze naszego biznesu: sprzedaży naszych marek w rynku sklepów spożywczych w Polsce, która wzrosła o 1,8 proc. - czytamy w liście do akcjonariuszy.

- Obok spowolnienia wzrostu rynku wina mieliśmy w zakończonym roku obrotowym również do czynienia z istotnym wzrostem cen surowców, co obniżyło rentowność naszych marż, szczególnie w pierwszej połowie roku obrotowego - podano.

Grupa Ambra rozpoczęła rok obrotowy 2013/2014 w skonsolidowanej i uproszczonej strukturze operacyjnej. Połączenie spółek Ambra i Centrum Wina w jedną organizację poprawiło efektywność operacji w Polsce.

W Czechach zakończona została nierentowna produkcja win stołowych. Działania przyniosły trwałe oszczędności, które w kwocie ponad 5 mln zł przygotowały grupę do trudnego roku 2013/2014 i pozwoliły zrekompensować niższą marżę osiągniętą ze sprzedaży.

Strategia Ambry to rozwój nie tylko na rynku wina

Strategia Grupy Ambra zakłada rozwój nie tylko na rynku wina, ale również w innych wzrostowych kategoriach napojów alkoholowych - zarówno alkoholi mocnych, jak i tych o niskiej zawartości alkoholu.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 334) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH