Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Ambra: Rok 2013/14 był trudny, nie będzie dużej poprawy na rynku wina

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 09-09-2014, 10:44
Grupa Ambra: Rok 2013/14 był trudny, nie będzie dużej poprawy na rynku wina
fot. Ambra

Dla działalności rynkowej Grupy Ambra rok 2013/2014 był rokiem trudnym. Tempo wzrostu od lat rosnącego rynku wina w Polsce obniżyło się do 2,7 proc., a dodatkowo rosły ceny surowców. Ambra nie przewiduje znaczącej poprawy dynamiki rynku wina w najbliższym okresie.

Wzrost rynku wina na poziomie 2,7 proc. w roku 2013/2014,był znacznie poniżej wcześniejszej wieloletniej dynamiki wzrostu konsumpcji wina w Polsce.

- Nie przewidujemy znaczącej poprawy dynamiki trendu w najbliższym okresie - mówi Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

Ambra podkreśla, że w stagnacji pozostawał rynek sprzedaży droższych win zwłaszcza w gastronomii, gdzie wzrost notowała jedynie gastronomia sieciowa i fast food. Również rynki zagraniczne nie dostarczyły pozytywnych impulsów wspierających sprzedaż.

- Osłabienie popytu odnotowaliśmy, każdorazowo z różnych przyczyn, w Rosji, w Czechach i w Rumunii. W tych warunkach skonsolidowana sprzedaż firm naszej grupy była niższa o 1,5 proc. od wyniku roku ubiegłego. Przyczyną niższej sprzedaży były spadek eksportu do Rosji, niższa sprzedaż win do gastronomii oraz na rynku czeskim -informuje zarząd Grupy Ambra w liście do akcjonariuszy.

- Na tym tle dobry wynik osiągnęliśmy w najważniejszym obszarze naszego biznesu: sprzedaży naszych marek w rynku sklepów spożywczych w Polsce, która wzrosła o 1,8 proc. - czytamy w liście do akcjonariuszy.

- Obok spowolnienia wzrostu rynku wina mieliśmy w zakończonym roku obrotowym również do czynienia z istotnym wzrostem cen surowców, co obniżyło rentowność naszych marż, szczególnie w pierwszej połowie roku obrotowego - podano.

Grupa Ambra rozpoczęła rok obrotowy 2013/2014 w skonsolidowanej i uproszczonej strukturze operacyjnej. Połączenie spółek Ambra i Centrum Wina w jedną organizację poprawiło efektywność operacji w Polsce.

W Czechach zakończona została nierentowna produkcja win stołowych. Działania przyniosły trwałe oszczędności, które w kwocie ponad 5 mln zł przygotowały grupę do trudnego roku 2013/2014 i pozwoliły zrekompensować niższą marżę osiągniętą ze sprzedaży.

Strategia Ambry to rozwój nie tylko na rynku wina

Strategia Grupy Ambra zakłada rozwój nie tylko na rynku wina, ale również w innych wzrostowych kategoriach napojów alkoholowych - zarówno alkoholi mocnych, jak i tych o niskiej zawartości alkoholu.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 661) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.