Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Ambra skupi się na rozwoju kategorii cydru

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-09-2015, 16:37
Grupa Ambra skupi się na strategicznej kategorii
Robert Ogór, prezes Grupy Ambra fot. Ambra

Grupa Ambra, producent i dystrybutor win oraz Cydru Lubelskiego, skupi się w kolejnym roku obrotowym (kończącym się w czerwcu 2016 r.) m.in. na kontynuacji rozwoju strategicznej kategorii cydru, na wsparciu kluczowych marek win oraz na umacnianiu pozycji lidera rynku wina.

Prezes Grupy Ambra Robert Ogór mówi, że wolumenowy wzrost sprzedaży grupy o 7,7 proc. do 65 mln średnich butelek (0,75 litra) w roku obrotowym 2014/2015 jest zasługą dynamicznie rozwijającej się sprzedaży cydru.

- I na pewno ta ścieżka rozwoju cydru jest jeszcze przed nami szeroko otwarta, bo dotychczas tylko 7 proc. populacji w Polsce piło cydr. Nie mówimy już dziś o modzie na cydr tylko o stabilnym rynku – mówi Robert Ogór.

- Nasze moce produkcyjne wynoszą ok. 10 milionów litrów cydru rocznie. Wprowadziliśmy też jeszcze do sprzedaży cydr w puszce, który jest produkowany przez firmę zewnętrzną i nie wpływa na nasze moce, więc na przyszły rok obrotowy pod względem mocy produkcyjnych jesteśmy zabezpieczeni – dodaje.

Mówi też, że projekt Cydr Lubelski powinien osiągnąć próg rentowności w roku obrotowym 2015/2016. 

Prezes dodaje, że na eksport Cydru Lubelskiego spółka jeszcze ma czas, bo na razie jest zaabsorbowana polskim rynkiem.

Przychody ze sprzedaży Cydru Lubelskiego wyniosły w 2014/2015 roku 25,4 mln złotych wobec 7,8 mln zł rok wcześniej, a Ambra sprzedała 6,3 mln litrów Cydru Lubelskiego wobec 2,0 mln litrów rok wcześniej. Udział grupy Ambra w rynku cydru sięga niemal 50 proc.

Grupa Ambra skupi się też na wsparciu kluczowych marek win oraz na umacnianiu pozycji lidera rynku wina, zwiększy aktywność w kanałach premium (sklepy specjalistyczne i HoReCa). Wdrożony zostanie również program wzrostu efektywności kosztowej we wszystkich obszarach działalności.

- Celem tych działań będzie nie tylko poprawa wyników w roku obrotowym 2015/2016, ale przede wszystkim zwiększenie potencjału wzrostu wartości grupy w perspektywie najbliższych lat – informuje zarząd Grupy Ambra.  

Przedstawiciele zarządu podkreślają, że spada też zadłużenie grupy, a polityka wypłaty dywidendy będzie utrzymana. Za rok 2014/2015 ma zostać wypłacona dywidenda w wysokości 50 groszy na akcję wobec 45 groszy rok wcześniej.  

- Myślimy, że tę politykę stabilnej dobrej stopy zwrotu przez dywidendę będziemy kontynuować – mówi prezes Robert Ogór.

Grupa Ambra zapewnia, że pracuje nad ciągłym ulepszaniem wizerunku produkowanych wyrobów oraz wprowadzeniem nowych.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 263) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH