Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Ambra woli inwestować w jakość niż reklamę cydru

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-03-2016, 15:13
Grupa Ambra woli inwestować w jakość niż reklamę cydru
Ambra nadal jest przeciwna reklamie cydru w Polsce fot. Grupa Ambra

Grupa Ambra, producent i dystrybutor win oraz Cydru Lubelskiego, woli inwestować w jakość niż reklamę cydru i nadal jest przeciwna reklamowaniu tego produktu w Polsce.

Grupa Ambra, która jest największym producentem cydru w Polsce, już od dłuższego czasu jest przeciwna reklamie cydru, bo według niej można mówić o dużym zagrożeniu dla polskiego cydru. Paradoksalnie tkwi ono w samym rynku, do którego nieograniczony dostęp mają zagraniczne cydry, pochodzące z krajów, gdzie panują bardzo liberalne przepisy w sprawie produkcji cydrów. Obawia się produktów „cydropodobnych”.

Zamiast tego grupa Ambra  apeluje o wprowadzenie ustawowej ochrony polskiego cydru, promowanie marki naturalnego polskiego cydru oraz stworzenie programu wsparcia dla sadowników w produkcji i sprzedaży cydru.  

- Nadal uważamy, że reklama cydru sprzyjać będzie raczej dużym międzynarodowym graczom niż lokalnej polskiej produkcji, dlatego nie popieramy postulatu zniesienia zakazu reklamy cydru. Wolimy inwestować w jakość niż w reklamę – mówią członkowie zarządu Grupy Ambra.

Działania marketingowe grupy koncentrowały się w pierwszym półroczu roku obrotowego 2015/2016 na wsparciu Cydru Lubelskiego, które objęło m.in. obecność marki w licznych imprezach w największych miastach Polski i w najpopularniejszych ośrodkach turystycznych. Koszty marketingu były wyższe niż rok wcześniej o 0,9 mln zł.

Według Ambry cydr ma w Polsce bardzo dobrą przyszłość mimo spowolnienia tego rynku w ostatnich miesiącach. Potencjał rynku polskiego nie jest gorszy niż francuskiego lub hiszpańskiego i według Ambry wynosi ok. 1-2 proc. rynku piwa, czyli 40-80 milionów litrów. Obecnie rynek cydru w Polsce to tylko 0,25 proc. rynku piwa.

Cydr, czyli fermentowany napój alkoholowy z jabłek, to bardzo młoda kategoria alkoholi w Polsce, która w naszym kraju zaczęła raczkować dopiero niedawno.

W 2013 roku sprzedaż cydru w Polsce sięgnęła około 2 miliona litrów, podczas gdy w 2014 roku było to już ok. 9-10 miliona litrów. W 2015 roku sprzedaż cydru mogła się niemal podwoić wobec 2104 roku.

Obecnie liderem rynku cydru w Polsce jest Grupa Ambra, która ma ok. połowy udziałów w tym rynku ze swoim Cydrem Lubelskim, na drugie miejsce wysunęła się Grupa Żywiec ze Strongbow, wyprzedzając Grupę Jantoń i jej Cydr Dobroński.

Grupa Ambra, która jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej, sprzedała w pierwszym półroczu 2015/2016 roku 41,7 mln średnich butelek 0,75 litra wobec 41,4 mln butelek rok wcześniej.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 520) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH