Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Ambra z ostrożnymi prognozami dla rynku cydru; opiera strategię na jakości

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 24-04-2017, 11:44
Grupa Ambra z ostrożnymi prognozami dla rynku cydru; opiera strategię na jakości

Grupa Ambra ma już ostrożniejsze prognozy dla rynku cydru na kolejne lata, po tym jak w 2016 roku rynek cydru zanotował spadek. Grupa opiera swoją strategię dla Cydru Lubelskiego na podkreślaniu wyższej jakości, naturalności, wartości produktu i szerokiej ofercie – mówi prezes Robert Ogór.

Sprzedaż cydru w Polsce jeszcze rok, dwa czy trzy lata temu rosła bardzo dynamicznie. Kategoria cydrów musi zawalczyć o rynek i na powrót przekonać do siebie konsumentów np. stawiając na cydr niefiltrowany.

- Kilka lat temu prognozy opierały się na zachowaniach i potrzebach konsumenckich, a my od początku liczyliśmy się z dużą niepewnością takich scenariuszy, dlatego od początku mieliśmy strategię, która miała obronić się w różnych przypadkach – ważne, by na stracie uzyskać istotną przewagę marki – mówi prezes Grupy Ambra, Robert Ogór.

- Wychodzimy na kolejne lata z ostrożniejszą, bazowo stabilną prognozą wzrostu rynku i na tym bazowym scenariuszu budujemy biznesplan dla Cydru Lubelskiego, który przede wszystkim opiera się na wprowadzaniu nowego standardu, wprowadzaniu wyższej jakości, cydru niefiltrowanego, czyli wprowadzaniu tych wszystkich atrybutów do kategorii, których to atrybutów w kategorii w ostatnim roku zdecydowanie zabrakło – mówi Robert Ogór.

Czytaj też: "Prezes Grupy Ambra: Rynek cydru spadł przez browary, teraz ruch należy do cydru"

W 2016 roku rynek cydru spadł i zdaniem prezesa Roberta Ogóra można nawet mówić o ujemnej dwucyfrowej dynamice rynku. Może być to pewnym zaskoczeniem, bo wcześniejsze oczekiwania branży mówiły o bardzo dynamicznym rozwoju tego rynku w kolejnych latach. Rynek cydru stabilizuje się obecnie w okolicach 100 milionów złotych wartości.

- Myślimy już teraz ostrożnie o kategorii i na tych 100 milionach złotych wartości musimy przyjąć taką strategię, żeby zarobić, czekając aż przyjdzie kolejna fala ożywienia, a jestem przekonany, że przyjdzie. I tak jak w winach musujących po latach stagnacji mamy znowu bardzo duże ożywienie, tak na pewno i cydr na przestrzeni najbliższych lat będzie miał jeszcze lata wzrostu – mówi prezes Robert Ogór.  

I podkreśla, że Grupa Ambra w tej chwili stara się właśnie pokazywać cydr przez pryzmat głębi produktu, jego naturalności, jakości, wartości i wielkości oferty, czyli pokazywać np. cydr niefiltrowany, cydr antonówkę, czy perry. Grupa Ambra chce w sezonie letnim mocno postawić na cydr niefiltrowany.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.