Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Grupa Ambra z rekordowym wzrostem przychodów i mniejszą stratą netto

Grupa Ambra zwiększyła przychody w trzecim kwartale roku obrotowego 2015/2016 o 15,4 proc. do 74,6 mln zł i ograniczyła stratę netto do 4,4 mln zł. Najszybciej rosła sprzedaż na polskim rynku win stołowych i musujących oraz w Rumunii.

Grupa Ambra z rekordowym wzrostem przychodów i mniejszą stratą netto
Robert Ogór, prezes Grupy Ambra fot. Newseria

- Tak silna dynamika przychodów ze sprzedaży w trzecim kwartale jest jednym z najwyższych wskaźników wzrostu w tym okresie w ostatnich latach. Perspektywa dalszego rozwoju sprzedaży w kolejnych kwartałach i trend zmniejszania zadłużenia powinny pozwolić nam utrzymać warunki do kontynuowania naszej polityki wysokiej dywidendy – mówi Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

Sprzedaż wolumenowa wyniosła w trzecim kwartale 11,2 mln średnich butelek 0,75 l wobec 10,1 mln butelek rok wcześniej.

Ambra podaje, że rekordowy wzrost przychodów ze sprzedaży w trzecim kwartale roku obrotowego zakończonym 31 marca 2016 roku, został osiągnięty przede wszystkim dzięki bardzo dobrym wynikom sprzedaży win stołowych i musujących we wszystkich kanałach dystrybucji w Polsce.

Jeszcze szybciej rosła sprzedaż na rynku rumuńskim, na którym Grupa Ambra zwiększyła udziały rynkowe w rynku win musujących oraz zwiększyła sprzedaż alkoholi mocnych. Pomimo osłabienia złotego rentowność marży ze sprzedaży nie uległa znaczącemu pogorszeniu w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego i wyniosła 40,2 proc.

Równolegle do wzrostu sprzedaży Grupa Ambra kontynuowała prowadzone w poprzednich okresach programy optymalizacji kosztów operacyjnych i zwiększyła rentowność zysku brutto ze sprzedaży, który wyniósł 21,7 mln zł w trzecim kwartale i był o 4,0 mln zł, czyli o 22,5 proc. wyższy niż przed rokiem.

Ze względu na sezonowość sprzedaży trzeci kwartał pozostał okresem, w którym Grupa Ambra ponosi stratę netto. Jednak dzięki dobrym wynikom sprzedaży i optymalizacji kosztów operacyjnych strata przypadająca akcjonariuszom jednostki dominującej zmniejszyła się do 4,4 mln zł, czyli była niższa o 1,9 mln zł niż rok wcześniej.

Biorąc jednak pod uwagę ujęty rok wcześniej jednorazowy zysk na przejęciu większościowego udziału w spółce Winezja.pl w kwocie 1,3 mln zł, kwartalny wynik netto w bieżącym roku obrotowym był lepszy o 3,3 mln zł.

Podobnie jak w poprzednich latach w trzecim kwartale roku obrotowego Grupa Ambra obniżyła zadłużenie inkasując wpływy ze sprzedaży z drugiego, najlepszego kwartału. Na 31 marca 2016 roku zadłużenie oprocentowane netto wyniosło 38,9 mln zł i było niższe niż rok wcześniej o 7,7 mln zł. Tym samym wskaźnik dług/EBITDA spadł poniżej 1,0.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

wino RSS ALERT    /    rynek wina RSS ALERT    /    Ambra RSS ALERT    /    wyniki Ambry RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    Robert Ogór RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.93.116
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.