Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Grupa Ambra ze wzrostem przychodów, ale też stratą netto w III kw. 2018/2019

Grupy Ambra w trzecim kwartale roku obrotowego 2018/2019 zanotowała wzrost sprzedaży na głównych rynkach o 9,1 proc., a wartościowy przyrost sprzedaży wyprzedził wzrost wolumenu, który wynosił 7,5 proc. Wynikało to z kontynuowanej od kilku lat koncentracji Grupy Ambra na najbardziej wartościowych kategoriach produktów premium, w szczególności win spokojnych, whisky czy brandy.

Grupa Ambra ze wzrostem przychodów, ale też stratą netto w III kw. 2018/2019
fot. za ambra.com.pl

Przychody ze sprzedaży Grupy Ambra wzrosły w III kw. 2018/2019 o 9,1 proc. do 99,4 mln zł, raportowany zysk operacyjny spadł o 33 proc. do 1,6 mln zł, a raportowana strata netto przypadająca akcjonariuszom jednostki dominującej wyniosła 0,2 mln zł wobec 0,7 mln zł zysku rok wcześniej.

Sprzedaż wina (w mln średnich butelek 0,75 l) wzrosła o 12,4 proc. do 14,2 mln butelek z 12,6 mln.

Podobnie jak w poprzednich kwartałach największy wkład we wzrost miały wina spokojne rosnące szybciej niż rynek, z takimi liderami sprzedaży jak Fresco, Portada i Cono Sur. Duży wpływ na wzrost sprzedaży miały także alkohole mocne, w tym brandy Pliska, wódka i whisky Baczewski oraz rozwój handlowej marki Distillers Limited jako lidera kompetencji w segmencie alkoholi mocnych. Wysoka dynamika sprzedaży została osiągnięta pomimo przesunięcia świąt Wielkanocy do kolejnego kwartału.

Na największym rynku działalności Grupy Ambra, czyli w Polsce wzrost przychodów wyniósł 9,8 proc. i był ponownie wyższy od dynamiki całego rynku wina. Podobnie jak w poprzednich kwartałach sprzedaż na rynkach Czech i Słowacji rosła o 34,5% (w walucie lokalnej). Przychody ze sprzedaży w Rumunii spadły w tym okresie o 25,3%, głównie z uwagi na opóźniony termin Wielkanocy oraz pewne spowolnienie wzrostu konsumpcji na rynku rumuńskim.

Tempo wzrostu marży ze sprzedaży na poziomie 8,2% było nieco niższe niż dynamika sprzedaży przede wszystkim ze względu na fakt, że znacząca część sprzedaży dotyczyła zakupionych po wyższych cenach win ze słabszych zbiorów 2017 r., które weszły do produkcji w 2018 r.

Utrzymująca się presja kosztowa dotycząca zarówno wynagrodzeń jak i pozostałych kosztów działalności operacyjnej była przyczyną nieco niższego poziomu zysku operacyjnego, który wyniósł 1,6 mln zł i był niższy o 0,2 mln zł w porównaniu do skorygowanego o pozytywny efekt zdarzeń jednorazowych zysku operacyjnego za porównywalny okres poprzedniego roku obrotowego.

Trzeci kwartał bieżącego roku obrotowego zamknął się stratą netto przypadającą akcjonariuszom jednostki dominującej w kwocie 0,2 mln zł, na co wpłynęły wyższe koszty finansowe i podatek dochodowy. Wynik ten był niższy w porównaniu do skorygowanego zysku netto za ten sam okres poprzedniego roku o 0,6 mln zł.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

wino RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    Ambra RSS ALERT    /    Robert Ogór RSS ALERT    /    wyniki Ambry RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.208.22.127
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.