Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Ambra zwiększa przychody i zyski w I kw.; oczekuje wzrostu konsumpcji

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-11-2017, 10:10
Grupa Ambra zwiększa przychody i zyski w I kw.; oczekuje wzrostu konsumpcji
fot. Ambra

Grupa Ambra w pierwszym kwartale bieżącego roku obrotowego 2017/2018 zwiększyła przychody i wyniki dzięki kontynuacji dynamicznego rozwoju sprzedaży win spokojnych i musujących oraz alkoholi mocnych.

- Konsekwentne inwestowanie przez nas w kategorie o wysokiej wartości dodanej, jakimi są wina spokojne znalazło odzwierciedlenie w przyspieszeniu wzrostu naszej sprzedaży we wszystkich kanałach dystrybucji w Polsce – mówi Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

- W kolejnych kwartałach oczekujemy dalszego wzrostu konsumpcji. Będziemy kontynuować wsparcie wartościowych kategorii rynku alkoholi, do których należą wina spokojne i musujące oraz produkty regionalne, takie jak cydr. Jednocześnie naszym strategicznych celem pozostaje utrzymanie wzrostu kosztów poniżej tempa sprzedaży i dalszy wzrost wartości Grupy Ambra dla naszych akcjonariuszy – dodaje.

Dynamika sprzedaży Grupy Ambra po raz kolejny zwiększyła się i wynosiła 7,7 proc. a przychody wzrosły najsilniej - o 7,2 proc. - na najważniejszym rynku działalności Grupy, czyli w Polsce.

Skonsolidowane przychody grupy w pierwszym kwartale roku obrotowego 2017/2018 wyniosły 104,1 mln zł wobec 96,6 mln zł rok w wcześniej.

Ambra podaje, że wzrost sprzedaży ponownie przewyższył dynamikę polskiego rynku, która w tym okresie wynosiła 4,6 proc. Do wzrostu przychodów ze sprzedaży przyczyniły się przede wszystkim marka FRESCO, wina sprzedawane w sieci sklepów Centrum Wina i w gastronomii oraz umocnienie pozycji rynkowej wśród alkoholi mocnych za przyczyną wódek J.A. BACZEWSKI i brandy PLISKA.

Grupa podała, że w pierwszym kwartale roku 2017/2017 sprzedaż win liczona w milionach średnich butelek 0,75 l wyniosła 16,4 mln wobec 15,0 mln butelek w takim samym okresie roku 2016/2017, czyli zanotowała wzrost sprzedaży wolumenowej o 9,1 proc.

Na zagranicznych rynkach działalności Grupy Ambra najdynamiczniej rosła sprzedaż win musujących MUCHA SEKT w Czechach i na Słowacji osiągając tempo 7,7 proc., natomiast przychody ze sprzedaży na rynku rumuńskim były stabilne.

Korzystna zmiana struktury sprzedaży obejmująca wzrost udziału głównych marek i win z segmentu premium zaowocowała w pierwszym kwartale 2017/2018 roku ponadproporcjonalnym wzrostem zysku brutto ze sprzedaży o 9,3 proc. do 35,4 mln zł.

Pomimo wzrostu kosztów wynagrodzeń zysk operacyjny wzrósł o ponad 90 proc., a oczyszczony z efektu jednorazowego przychodu dotyczącego otrzymanych roszczeń handlowych z lat ubiegłych był wyższy o 64,1 proc..

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.