Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Ambra zwiększa sprzedaż ilościowo, ale wartościowo bez zmian

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 12-11-2015, 10:12
Grupa Ambra zwiększa sprzedaż ilościowo, ale wartościowo bez zmian
fot. Grupa Ambra

Grupa Ambra zwiększyła sprzedaż ilościowo o 4,9 proc. w pierwszym kwartale roku obrotowego 2015/2016. Przychody ze sprzedaży nie zmieniły się, ale spadły zyski.

Przychody netto ze sprzedaży w pierwszym kwartale pozostały na podobnym poziomie jak w porównywalnym okresie poprzedniego roku obrotowego i wynosiły 86,8 mln zł.

Skonsolidowany zysk brutto spadł o 6,9 proc. do 28,2 mln zł, zysk operacyjny spadł o prawie 29 proc. do 45 mln zł, a zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej spadł o ponad 85 proc. do 0,4 mln zł.

Grupa sprzedała o 4,9 proc. więcej alkoholi niż rok wcześniej. Sprzedaż wyniosła w tym okresie 14,5 mln średnich butelek (0,75 l) wobec 13,8 mln butelek rok wcześniej.

W zakończonym 30 września 2015 roku kwartale wzrost sprzedaży opierał się na napojach bezalkoholowych – głównie popularnej marki dla dzieci PICCOLO, a także rosnącemu wolumenowi sprzedaży cydru.

Bardzo dobry wynik sprzedażowy został osiągnięty na rynku rumuńskim, natomiast na rynkach Polski, Czech i Słowacji przychody netto ze sprzedaży były nieco niższe. Zmiana struktury portfela produktów oraz większy udział sprzedaży promocyjnej spowodowały obniżenie średniej ceny sprzedaży i w konsekwencji obniżenie rentowności marży ze sprzedaży z 45,9 proc. do 44,2 proc.

 Kontynuowany był rozwój marki Cydr Lubelski, m.in. poprzez aktywne uczestnictwo w licznych letnich imprezach w całej Polsce, w tym sponsorowanie trasy koncertowej Spragnieni lata. Koszty wsparcia marketingowego były wyższe o 0,5 mln zł, co spowodowało zmniejszenie zysku brutto ze sprzedaży o 2,1 mln zł w stosunku do pierwszego kwartału poprzedniego roku obrotowego.

Koszty działalności operacyjnej obejmujące wynagrodzenia, amortyzację i inne koszty stałe pozostały na podobnym poziomie jak w porównywalnym okresie poprzedniego roku obrotowego, jednak z uwagi na niższą wartość zysku brutto ze sprzedaży zysk z działalności operacyjnej spadł odpowiednio do spadku marży o 1,8 mln zł do poziomu 4,5 mln zł.

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii.

Marki, które należą do grupy to m.in. DORATO, CIN&CIN, EL SOL, PICCOLO, CYDR LUBELSKI czy PLISKA.  Oferta AMBRA opiera się z jednej strony na winach własnych marek, które są produkowane przez Grupę lub na jej zamówienie w różnych krajach świata, a z drugiej na winach importowanych od największych producentów Francji, Włoch, Hiszpanii, Bułgarii, Chile czy Australii.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 019) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH