Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Ambra zwiększy poziom inwestycji w majątek produkcyjny

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 14-09-2017, 12:51
Grupa Ambra zwiększy poziom inwestycji w majątek produkcyjny
Piotr Kaźmierczak, wiceprezes i dyrektor finansowy Grupy Ambra fot. Ambra

Grupa Ambra planuje zwiększyć poziom inwestycji w majątek produkcyjny o ok. 30 proc. – zapowiada wiceprezes Ambry Piotr Kaźmierczak.

- W zakończonym roku obrotowym inwestycje wyniosły około 13 milionów złotych, a liczymy, że teraz będzie o około 30 proc. więcej, czyli 17 mln zł i to jest poziom jaki spółka będzie realizować przez kolejne trzy lata – mówi Piotr Kaźmierczak.

- To będą inwestycje w istniejący majątek, czyli dwa zakłady produkcyjne: w Biłgoraju oraz w Bukareszcie, w zakup nowych maszyn. Będziemy chcieli zwiększać wydajność tych dwóch zakładów poprzez wymianę maszyn na nowe – dodaje.

Grupa Ambra w roku obrotowym 2016/2017 zwiększyła wolumenową sprzedaż wina o niemal 4 proc., a przychody grupy wzrosły o ponad 9 proc. Korzystne warunki rynkowe i realizacja strategii skupionej na najbardziej wartościowych segmentach rynku przełożyły się na wyraźny wzrost przychodów i zysków.

Dynamika przychodów ze sprzedaży Grupy Ambra po raz kolejny zwiększyła się i wyniosła 9,1 proc., a przychody wzrosły na wszystkich rynkach działalności Grupy. Skonsolidowane przychody wyniosły 460,5 mln zł wobec 422,2 mln zł rok w wcześniej.

W roku 2016/2017 sprzedaż win liczona w milionach średnich butelek 0,75 l wyniosła 70,6 mln wobec 68,2 mln butelek w takim samym okresie roku 2015/2016, czyli zanotowała wzrost sprzedaży wolumenowej o 3,6 proc.

Zysk operacyjny wyniósł 42 mln zł i był wyższy o 23,7 proc. niż rok wcześniej, natomiast zysk netto przypadający akcjonariuszom Ambra osiągnął poziom 23,1 mln zł i był wyższy o 29,1 proc. 

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii.

DORATO, CIN&CIN, PICCOLO, CYDR LUBELSKI czy PLISKA to przykłady marek, które należą do Grupy i są liderami pod względem sprzedaży w swoich segmentach rynku.

Oferta Grupy Ambra opiera się z jednej strony na winach własnych marek, które są produkowane przez Grupę lub na jej zamówienie w różnych krajach świata, a z drugiej na winach importowanych od największych producentów Francji, Włoch, Hiszpanii, Bułgarii, Chile czy Australii.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 950) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH