REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Grupa Belvedere wraca do gry, ale nie przyłącza się do wojny na rynku

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 23-06-2015, 13:33
Grupa Belvedere wraca do gry, ale nie przyłącza się do wojny na rynku

Grupa Belvedere, która miała jakiś czas temu kłopoty finansowe, ma już w sobie dość sił, by wykorzystywać w pełni potencjał jaki tkwi w wódkach smakowych na polskim rynku. Grupa wraca do gry, ale nie przyłącza się do wojny cenowej na rynku wódek w naszym kraju - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Jean-Noel Reynaud, prezes Grupy Belvedere.

REKLAMA

Rynek alkoholi mocnych w Polsce znalazł się w trudnej sytuacji. Od początku 2014 roku została podwyższona o 15 proc. akcyza na alkohole spirytusowe, na rynku rozpoczęła się wojna cenowa, zaś dodatkowo zmieniają się preferencje konsumentów.

Z powodu oczekiwanej podwyżki akcyzy, która weszła w życie z początkiem 2014 r., sprzedaż w czwartym kwartale 2013 r. była w Polsce szczególnie wysoka. Wywarło to z kolei negatywny wpływ na sprzedaż odnotowaną w pierwszym kwartale 2014 r., zwłaszcza w przypadku Grupy Belvedere, która w celu ochrony swoich marż nie wzięła udziału w wojnie cenowej prowadzonej przez niektórych konkurentów.

- Nie bierzemy udziału w żadnej wojnie, nie przyłączamy się do wojny cenowej, ponieważ uważamy, że nie jest to dobra strategia. Jak mówiłem ok. 70 proc. ceny wódki stanowi podatek akcyzowy, a tego nie możemy zmienić, więc tu pole do walki jest ograniczone - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Jean-Noel Reynaud.

- Kluczowym pytaniem jest czy dostarczamy konsumentowi to czego potrzebuje.  A czego chce konsument? Dobrego jakościowo produktu w dobrej cenie – dodaje.

- Dobra jakość za rozsądną cenę: tak chcemy pozycjonować Belvedere i nasze marki. To jest właśnie powód dlaczego odzyskujemy udziały w rynku, co pokazał już rok 2014 – mówi również.

Belvedere sygnalizowało wcześniej, że chce być numerem dwa na polskim rynku alkoholi. W tym roku w Polsce nastąpiła zmiana na pozycji lidera na rynku wódek i CEDC zastąpiło na tym miejscu wcześniejszego lidera Stock Spirits Group.

Czy Belvedere ma już w sobie siłę na to, żeby stać się numerem dwa na polskim rynku i wyprzedzić tak dużego gracza jak Stock Spirits Group, który ostatnio stał się numerem dwa?

- To prawda, że Stock Spirits Group jest dużym graczem na rynku, ale tylko dlatego, że my byliśmy wcześniej słabi. Teraz jesteśmy już silnym graczem i biorąc za przykład Krupnik, który jest naszą wiodącą wódką, to nie wykorzystywaliśmy do tej pory potencjału jaki tkwi w wódkach smakowych na polskim rynku wódek. Ich udział to ok. 20 proc. całego rynku wódek. Dostrzegamy tu szanse i znów wracamy do gry – mówi Jean-Noel Reynaud.   

Zgodnie ze strategią BiG 2018 Grupa Belvedere chce mieć najważniejsze marki wódek w każdym kraju, w którym jest obecna opierając się na czterech strategicznych filarach i pięciu kluczowych rynkach.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 967) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH