Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Belvedere wraca do gry, ale nie przyłącza się do wojny na rynku

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 23-06-2015, 13:33
Grupa Belvedere wraca do gry, ale nie przyłącza się do wojny na rynku

Grupa Belvedere, która miała jakiś czas temu kłopoty finansowe, ma już w sobie dość sił, by wykorzystywać w pełni potencjał jaki tkwi w wódkach smakowych na polskim rynku. Grupa wraca do gry, ale nie przyłącza się do wojny cenowej na rynku wódek w naszym kraju - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Jean-Noel Reynaud, prezes Grupy Belvedere.

Rynek alkoholi mocnych w Polsce znalazł się w trudnej sytuacji. Od początku 2014 roku została podwyższona o 15 proc. akcyza na alkohole spirytusowe, na rynku rozpoczęła się wojna cenowa, zaś dodatkowo zmieniają się preferencje konsumentów.

Z powodu oczekiwanej podwyżki akcyzy, która weszła w życie z początkiem 2014 r., sprzedaż w czwartym kwartale 2013 r. była w Polsce szczególnie wysoka. Wywarło to z kolei negatywny wpływ na sprzedaż odnotowaną w pierwszym kwartale 2014 r., zwłaszcza w przypadku Grupy Belvedere, która w celu ochrony swoich marż nie wzięła udziału w wojnie cenowej prowadzonej przez niektórych konkurentów.

- Nie bierzemy udziału w żadnej wojnie, nie przyłączamy się do wojny cenowej, ponieważ uważamy, że nie jest to dobra strategia. Jak mówiłem ok. 70 proc. ceny wódki stanowi podatek akcyzowy, a tego nie możemy zmienić, więc tu pole do walki jest ograniczone - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Jean-Noel Reynaud.

- Kluczowym pytaniem jest czy dostarczamy konsumentowi to czego potrzebuje.  A czego chce konsument? Dobrego jakościowo produktu w dobrej cenie – dodaje.

- Dobra jakość za rozsądną cenę: tak chcemy pozycjonować Belvedere i nasze marki. To jest właśnie powód dlaczego odzyskujemy udziały w rynku, co pokazał już rok 2014 – mówi również.

Belvedere sygnalizowało wcześniej, że chce być numerem dwa na polskim rynku alkoholi. W tym roku w Polsce nastąpiła zmiana na pozycji lidera na rynku wódek i CEDC zastąpiło na tym miejscu wcześniejszego lidera Stock Spirits Group.

Czy Belvedere ma już w sobie siłę na to, żeby stać się numerem dwa na polskim rynku i wyprzedzić tak dużego gracza jak Stock Spirits Group, który ostatnio stał się numerem dwa?

- To prawda, że Stock Spirits Group jest dużym graczem na rynku, ale tylko dlatego, że my byliśmy wcześniej słabi. Teraz jesteśmy już silnym graczem i biorąc za przykład Krupnik, który jest naszą wiodącą wódką, to nie wykorzystywaliśmy do tej pory potencjału jaki tkwi w wódkach smakowych na polskim rynku wódek. Ich udział to ok. 20 proc. całego rynku wódek. Dostrzegamy tu szanse i znów wracamy do gry – mówi Jean-Noel Reynaud.   

Zgodnie ze strategią BiG 2018 Grupa Belvedere chce mieć najważniejsze marki wódek w każdym kraju, w którym jest obecna opierając się na czterech strategicznych filarach i pięciu kluczowych rynkach.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 904) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH