REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Grupa Belvedere z dalszym spadkiem obrotów

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 21-11-2014, 08:34
Grupa Belvedere z dalszym spadkiem obrotów

Na 30 września 2014 r., obroty netto Belvedere (bez podatku akcyzowego) wyniosły 356,7 miliona euro, czyli spadły o 9,5 proc. (-9,6 proc. nie biorąc pod uwagę różnic kursowych) w stosunku do stanu na 30 września 2013 r.

REKLAMA

Jak tłumaczy grupa, spadek ten był przewidywany i są ku temu dwa różne powody: pierwszy - rynek wina i alkoholi mocnych ogólnie się skurczył, i drugi - grupa prowadzi celową strategię ochrony swych marek.

Na rynku polskim, obroty netto Belvedere na 30 września wyniosły 141,4 miliona euro, czyli zmniejszyły się o 9,9 proc. Spadek ten jest wg grupy związany ze zmianami, które zaszły na rynku (3,2 proc. spadek całego rynku oraz intensywna działalność promocyjna konkurencji, w której Belvedere postanowiła nie brać udziału).

Jak tłumaczy Belvedere, zgodnie z założeniami dotyczącymi racjonalizacji działalności i skupienia się na nich, grupa ograniczyła sprzedaż marek podmiotów trzecich, aby skoncentrować się na markach własnych oraz na wyrobach o wysokich marżach. Sprzedaż wódek innych producentów pozwoliła na wypracowanie obrotów w wysokości 11,1 miliona euro, na 30 września 2013 r. (w porównaniu do wyniku w wysokości 3,8 miliona euro na 30 września 2014 r.). Wyłączając sprzedaż wyrobów innych producentów, obroty na 30 września 2014 r. byłyby niższe o 5,6 proc.

Jak wynika z komunikatu Belvedere, grupa w pierwszych dziewięciu miesiącach 2014 r. osiągnęła na polskim rynku wódki ilościowy udział rzędu 14,4 proc., a w przypadku samej wódki Krupnik - 11,1 proc. We wrześniu tego roku marka Krupnik zyskała 0,2 punktowy udział procentowy w rynku.

We Francji w pierwszych dziewięciu miesiącach 2014 r. obroty netto Belvedere wyniosły 161,5 miliona euro, czyli zmniejszyły się o 6 proc. Jest to związane głównie ze spadkiem sprzedaży na eksport (-6,8 miliona euro) oraz z wdrożeniem strategii polegającej na skupieniu się na działalnościach o wysokich marżach.

Grupa zakłada, że strategia oparta na skupieniu się na działalnościach o wysokich marżach będzie miała wpływ na jej działalność w IV kwartale 2014 r.

- W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2014 r., grupa działała na kurczących się rynkach, co miało wpływ na jej obroty. W takich okolicznościach, grupa potrafiła jednak udowodnić siłę swych marek oraz utrzymać, a nawet powiększyć udział w rynku. Teraz musimy się skoncentrować na potencjale naszych sztandarowych marek, w czym pomoże wdrożenie planu strategicznego, który zostanie przedstawiony w grudniu 2014 r. W pełni ufam, że reaktywacja grupy się powiedzie. Wierzę też, że uda się wykorzystać liczne możliwości, które przed nami stoją - powiedział Jean-Noel Reynaud, dyrektor generalny Belvedere.

Belvedere jest grupą działającą w sektorze win i alkoholi mocnych, obecną w Europie i w Stanach Zjednoczonych, opartą na silnych spółkach lokalnych. Grupa posiada portfel znaczących marek alkoholi mocnych, które rozwija, w szczególności Sobieski, William Peel i Marie Brizard.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

BVDBelvedere S.A.

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • kmb 04-12-2014, 15:00:
na wstępie dziękuję za super merytoryczne wypowiedzi. Mam pytanie czy przewidujecie dalszy upadek BVD. Tak się niefortunnie składa, że mam akcje BVD i się łudzę że jeszcze jest szansa na sprzedaż po 100 zł. Ale po przeczytaniu wpisów powstaje mi pytanie jaki jest cel prowadzenia polityki polegającej na osłabieniu BVD.
  • jojo 01-12-2014, 15:36:
Przychody w Belvedere poleciały znowu w dół. Całkiem niedawno jakaś niewidzialna ręka pomogła im się wydostać z potężnych kłopotów ( giełda... )Przeczytajcie i pomyślcie:
1.grupa prowadzi celową strategię ochrony swych marek
2.działalność promocyjna konkurencji, w której Belvedere postanowiła nie brać udziału...
... a może wiecie jakiej ilości udziałów jest właścicielem pan Tryliński w spółce, która kupiła bielski Polmos (a tym samym Extra Żytnią)... Czy belvedere czy bielski Polmos i Extra Żytnia, to kasa i tak trafia do p.Trylińskiego. Tyle, że w tej bielskiej kasie łapkę trzyma tylko on. I kto tak naprawdę przejmuje tych handlowców...?
  • marek 26-11-2014, 10:14:
Extra Żytnia była tylko w dystrybucji Sobieskiego, natomiast marka była i jest własnością Polmosu Bielsko, który teraz zaczął przejmować handlowców Sobieskiego.

Zobacz wszystkie komentarze (6)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (29 546) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH