Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Belvedere z dalszym spadkiem obrotów

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 21-11-2014, 08:34
Grupa Belvedere z dalszym spadkiem obrotów

Na 30 września 2014 r., obroty netto Belvedere (bez podatku akcyzowego) wyniosły 356,7 miliona euro, czyli spadły o 9,5 proc. (-9,6 proc. nie biorąc pod uwagę różnic kursowych) w stosunku do stanu na 30 września 2013 r.

Jak tłumaczy grupa, spadek ten był przewidywany i są ku temu dwa różne powody: pierwszy - rynek wina i alkoholi mocnych ogólnie się skurczył, i drugi - grupa prowadzi celową strategię ochrony swych marek.

Na rynku polskim, obroty netto Belvedere na 30 września wyniosły 141,4 miliona euro, czyli zmniejszyły się o 9,9 proc. Spadek ten jest wg grupy związany ze zmianami, które zaszły na rynku (3,2 proc. spadek całego rynku oraz intensywna działalność promocyjna konkurencji, w której Belvedere postanowiła nie brać udziału).

Jak tłumaczy Belvedere, zgodnie z założeniami dotyczącymi racjonalizacji działalności i skupienia się na nich, grupa ograniczyła sprzedaż marek podmiotów trzecich, aby skoncentrować się na markach własnych oraz na wyrobach o wysokich marżach. Sprzedaż wódek innych producentów pozwoliła na wypracowanie obrotów w wysokości 11,1 miliona euro, na 30 września 2013 r. (w porównaniu do wyniku w wysokości 3,8 miliona euro na 30 września 2014 r.). Wyłączając sprzedaż wyrobów innych producentów, obroty na 30 września 2014 r. byłyby niższe o 5,6 proc.

Jak wynika z komunikatu Belvedere, grupa w pierwszych dziewięciu miesiącach 2014 r. osiągnęła na polskim rynku wódki ilościowy udział rzędu 14,4 proc., a w przypadku samej wódki Krupnik - 11,1 proc. We wrześniu tego roku marka Krupnik zyskała 0,2 punktowy udział procentowy w rynku.

We Francji w pierwszych dziewięciu miesiącach 2014 r. obroty netto Belvedere wyniosły 161,5 miliona euro, czyli zmniejszyły się o 6 proc. Jest to związane głównie ze spadkiem sprzedaży na eksport (-6,8 miliona euro) oraz z wdrożeniem strategii polegającej na skupieniu się na działalnościach o wysokich marżach.

Grupa zakłada, że strategia oparta na skupieniu się na działalnościach o wysokich marżach będzie miała wpływ na jej działalność w IV kwartale 2014 r.

- W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2014 r., grupa działała na kurczących się rynkach, co miało wpływ na jej obroty. W takich okolicznościach, grupa potrafiła jednak udowodnić siłę swych marek oraz utrzymać, a nawet powiększyć udział w rynku. Teraz musimy się skoncentrować na potencjale naszych sztandarowych marek, w czym pomoże wdrożenie planu strategicznego, który zostanie przedstawiony w grudniu 2014 r. W pełni ufam, że reaktywacja grupy się powiedzie. Wierzę też, że uda się wykorzystać liczne możliwości, które przed nami stoją - powiedział Jean-Noel Reynaud, dyrektor generalny Belvedere.

Belvedere jest grupą działającą w sektorze win i alkoholi mocnych, obecną w Europie i w Stanach Zjednoczonych, opartą na silnych spółkach lokalnych. Grupa posiada portfel znaczących marek alkoholi mocnych, które rozwija, w szczególności Sobieski, William Peel i Marie Brizard.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

BVDBelvedere S.A.

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • kmb 04-12-2014, 15:00:
na wstępie dziękuję za super merytoryczne wypowiedzi. Mam pytanie czy przewidujecie dalszy upadek BVD. Tak się niefortunnie składa, że mam akcje BVD i się łudzę że jeszcze jest szansa na sprzedaż po 100 zł. Ale po przeczytaniu wpisów powstaje mi pytanie jaki jest cel prowadzenia polityki polegającej na osłabieniu BVD.
  • jojo 01-12-2014, 15:36:
Przychody w Belvedere poleciały znowu w dół. Całkiem niedawno jakaś niewidzialna ręka pomogła im się wydostać z potężnych kłopotów ( giełda... )Przeczytajcie i pomyślcie:
1.grupa prowadzi celową strategię ochrony swych marek
2.działalność promocyjna konkurencji, w której Belvedere postanowiła nie brać udziału...
... a może wiecie jakiej ilości udziałów jest właścicielem pan Tryliński w spółce, która kupiła bielski Polmos (a tym samym Extra Żytnią)... Czy belvedere czy bielski Polmos i Extra Żytnia, to kasa i tak trafia do p.Trylińskiego. Tyle, że w tej bielskiej kasie łapkę trzyma tylko on. I kto tak naprawdę przejmuje tych handlowców...?
  • marek 26-11-2014, 10:14:
Extra Żytnia była tylko w dystrybucji Sobieskiego, natomiast marka była i jest własnością Polmosu Bielsko, który teraz zaczął przejmować handlowców Sobieskiego.

Zobacz wszystkie komentarze (6)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 182) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH