Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Belvedere zanotowała zysk, ale przychody spadły przez rynek polski

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 12-05-2014, 15:55
Grupa Belvedere zanotowała zysk, ale przychody spadły przez rynek polski
Sztandarowym produktem francuskiej Grupy Belvedere jest wódka Sobieski

Przychody producenta alkoholi Grupy Belvedere spadły w 2013 roku o 4 proc. głównie z powodu trudności na polskim rynku oraz wdrażania nowej strategii. Przychody w Polsce spadły o 5,8 proc. Grupa zniwelowała jednak swoje zadłużenie i wyszła z wcześniejszych strat.

Grupa Belvedere zanotowała zysk netto w wysokości 190,5 mln euro w 2013 roku wobec 118,6 miliona euro straty w 2012 roku.

Skonsolidowane obroty Grupy Belbedere spadły w 2013 r. o 4 proc. (3 proc. po korekcie związanej z różnicami kursowymi) i wyniosły 860 milionów euro, w porównaniu do 895 milionów euro za 2012 r., co jest związane z trudnościami rynkowymi w Polsce oraz z wdrożeniem strategii przeniesienia marek do segmentu premium.

Nie licząc podatku akcyzowego, obroty sięgnęły 533 milionów euro, czyli zmniejszyły się o 4 proc.

Wskaźnik EBITDA wyniósł 10,6 miliona euro, w porównaniu do 3,2 miliona euro za 2012 r.

Na dzień dzisiejszy Grupa jest oddłużona, a jej zadłużenie finansowe na 31 grudnia 2013 r. wyniosło 17,3 miliona euro, w porównaniu z kwotą zadłużenia 567,4 milionów euro na 31 grudnia 2012 r. i 612,7 milionów euro na 31 grudnia 2011 r.

Marki należące do grupy

Sztandarowym produktem francuskiej Grupy Belvedere jest wódka Sobieski, ale należą też do niej m.in. takie marki jak wódka Krupnik czy Scotch-whisky William Peel. 

Marka wódki Sobieski pozostaje priorytetowa dla Grupy, choć jej wyniki w 2013 r. są różne w poszczególnych krajach (we Francji odnotowała wzrost, w Polsce spadek, a w USA utrzymała swą pozycję).

Scotch whisky WILLIAM PEEL wzmocniła pozycję lidera na rynku francuskim: 21,4 proc. udziałów w rynku.

Marka wódki KRUPNIK wykazuje dalszy rozwój handlowy na polskim rynku - na koniec grudnia 2013 r. miała 13,5 proc. udziałów w rynku.

Niedawno powstała marka Fruits & Wine potwierdziła swój sukces ilościowym wzrostem sprzedaży o 73 proc. w 2013 r.

Polska

W Polsce (58,7 proc. łącznych obrotów), sprzedaż w roku obrotowym 2013 wykazuje spadek o 5,8 proc. (-4,8 proc. przy stałym kursie wymiany). Po odliczeniu podatku akcyzowego, obroty w 2013 r. wyniosły 211,4 miliona euro, czyli w stosunku do 2012 r. zmniejszyły się o 7,6 proc. (- 6,6 proc. przy stałym kursie wymiany).

Rynek wódki w Polsce uległ zmniejszeniu o 4,3 proc.

Przez cały analizowany okres (12 miesięcy), sprzedaż wyrobów Grupy stanowiła 17,1 proc. całego rynku wódki, w porównaniu do 20,8 proc. w analogicznym okresie roku poprzedniego.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

BVDBelvedere S.A.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 798) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH