REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Grupa Browar Czarnków poprawiła wyniki finansowe w 2015 r.

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 12-02-2016, 14:56
Grupa Browar Czarnków poprawiła wyniki finansowe w 2015 r.
fot. Browar Gontyniec

Grupa Browar Czarnków osiągnęła w IV kw. 2015 skonsolidowane przychody netto na poziomie 1,5 mln zł wobec 0,7 mln zł w takim samym okresie 2014 r. Narastająco za cztery kwartały 2015 roku Grupa osiągnęła skonsolidowane przychody na poziomie 8,6 mln zł wobec 8,4 mln zł w 2014 r.

REKLAMA

- Wpływ na osiągnięcie lepszych wyników sprzedaży w IV kwartale 2015 miała niewątpliwie permanentna realizacja nowej polityki handlowej spółki oraz utworzony odpis na pozostałą sprzedaż niezwiązaną z core biznesem – informuje spółka.

W IV kwartale 2015 grupa uzyskała stratę netto na poziomie 1,7 mln zł, a za cztery kwartały 2015 strata netto wyniosła 4,0 mln zł, w analogicznych okresach roku 2014 Grupa osiągnęła stratę netto 7,3 mln zł za IV kwartał, a za narastająco za IV kwartały 12,7 mln zł.

Wpływ na poprawienie rentowności oraz rygorów kosztowych miała zmiana strategii działalności spółki wdrożona w listopadzie 2014 roku. Strategia zakłada między innymi zrównoważenie udziału sprzedaży kanału tradycyjnego z kanałem nowoczesnym, zweryfikowano portfolio odbiorców i wyeliminowano tych nierentownych.

Na początku roku wprowadzono podział terytorialny Polski na regiony, zatrudniono osoby odpowiedzialne za koordynowanie działań w regionach mających na celu efektywną sprzedaż wyrobów i stałą opiekę nad punktami sprzedaży.

Do ważnych elementów nowej strategii spółki należy zaliczyć nowo otwarty punkt dystrybucyjny w Warszawie, w którym znalazły zatrudnienie 5 osoby, których głównym celem jest rozwój sprzedaży w kanale tradycyjnym i HoReCa na Mazowszu.

Z uwagi na sukces osiągnięty w Warszawie spółka planuje w 2016 roku otworzyć jeszcze jeden punkt dystrybucyjny ma południu Polski.

W roku 2015 z powodzeniem funkcjonowały wyroby Browaru w opakowaniach szklanych o pojemności 500 ml oraz opakowania o pojemności 330 ml.

Spółka z powodzeniem zakończyła proces inwestycyjny związany z pełnym uruchomieniem produkcji w zakładzie produkcyjnym w Kamionce.

Obecnie spółka dysponuje dwoma zakładami produkcyjnymi o łącznej rocznej zdolności produkcyjnej na poziomie 55 tys. hl, oraz oferuje swoim klientom szeroką gamę produktów w oparciu o marki piw: Noteckie, Gniewosz i Konstancin.

W IV kwartale 2015 roku spółka rozpoczęła modernizację Browaru w Czarnkowie. W IV kwartale 2015 roku zakończono rozpoczęty w III kwartale 2015 roku proces połączenia z zależną od spółki, wchodzącą w skład Grupy Kapitałowej spółką Browar Konstancin z siedzibą w Oborach. Połączenie nastąpiło przez przeniesienie całego majątku spółki przejmowanej na spółkę przejmującą, bez podwyższania kapitału zakładowego.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 274) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH