Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Grupa Campari notuje spadek sprzedaży i zysku

Grupa Campari, włoski producent alkoholi, w pierwszym półroczu bieżącego roku odnotowała sprzedaż w wysokości 743,9 mln euro, wobec 757,9 mln euro w analogicznym okresie roku poprzedniego (spadek o 1,8 proc.). Zysk firmy zmniejszył się o 13,8 proc. z 77,9 do 67,2 mln euro.

Grupa Campari notuje spadek sprzedaży i zysku
Fot. Shutterstock

Organiczny wzrost sprzedaży wyniósł  5,0 proc. Był łagodzony przez efekty kursowe na poziomie -4,2 proc. w wyniku dewaluacji najważniejszych walut grupy, głównie argentyńskiego peso (-38,5 proc.) i brazylijskiego reala (-20,0 proc.).

Wydatki na reklamę i promocję wzrosły o 2,8 proc. do 128,4 milionów euro. EBITDA osiągnęła 157,4 mln euro, co oznacza spadek o 4,4 proc. EBIT natomiast sięgnął 131,9 mln euro, co również stanowi spadek jednak nieco wyższy, bo o 6.8 proc. 

Zysk brutto spadł o 9,3 proc. do 102,5 milionów euro, a zysk netto zmniejszył się o 13,8 proc. do 67,2 mln euro. 

Analizują sprzedaż marek globalnych Campari zanotowało bardzo pozytywny wzrost organiczny na poziomie 9,5 proc.. Wynik był napędzany przez dobre rezultaty we Włoszech, Argentynie i na Jamajce, a także w Niemczech, USA, Francji, Grecji i Wielkiej Brytanii. Ogólne wyniki zostały częściowo zniwelowane przez osłabienie w Brazylii i Nigerii.

Aperol wypracował organiczny wzrost o 19,6 proc., co było wynikiem pozytywnych rezultatów marki na całym rynku, zwłaszcza we Włoszech i Niemczech, ale również we Francji, Szwajcarii i Belgii, a także silnego rozwoju marki we wszystkich krajach o wysokim potencjale (zwłaszcza USA i Wielka Brytania ale także Hiszpania, Czechy, Australia, Brazylia).

Sprzedaży SKYY osiągnęła dodatni wzrost organiczny na poziomie 2,7 proc., głównie dzięki wzrostowi amerykańskiego rynku (0,5 proc.). Marka osiągnęła bardzo dobre wyniki w Niemczech, Argentynie, Włoszech, RPA. 

W przypadku Wild Turkey wzrost organiczny wyniósł 2,5 proc. i był napędzany przede wszystkim przez pozytywne wyniki w USA (7,1 proc.) i na rynku australijskim. Z wyłączeniem Japonii ogólna zmiana organiczna w pierwszej połowie 2016 roku wyniosła 5,3 proc. 

Rumy jamajskie, w tym Appleton Estate, J.Wray i Wray & Nephew Overproof, osiągnęły wzrost organiczny na poziomie 7,9 proc.. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Campari RSS ALERT    /    wyniki Campari RSS ALERT    /    alkohol RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.163.22.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.