REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Grupa Campari notuje spadek sprzedaży i zysku

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 02-08-2016, 12:55
Grupa Campari notuje spadek sprzedaży i zysku
Fot. Shutterstock

Grupa Campari, włoski producent alkoholi, w pierwszym półroczu bieżącego roku odnotowała sprzedaż w wysokości 743,9 mln euro, wobec 757,9 mln euro w analogicznym okresie roku poprzedniego (spadek o 1,8 proc.). Zysk firmy zmniejszył się o 13,8 proc. z 77,9 do 67,2 mln euro.

REKLAMA

Organiczny wzrost sprzedaży wyniósł  5,0 proc. Był łagodzony przez efekty kursowe na poziomie -4,2 proc. w wyniku dewaluacji najważniejszych walut grupy, głównie argentyńskiego peso (-38,5 proc.) i brazylijskiego reala (-20,0 proc.).

Wydatki na reklamę i promocję wzrosły o 2,8 proc. do 128,4 milionów euro. EBITDA osiągnęła 157,4 mln euro, co oznacza spadek o 4,4 proc. EBIT natomiast sięgnął 131,9 mln euro, co również stanowi spadek jednak nieco wyższy, bo o 6.8 proc. 

Zysk brutto spadł o 9,3 proc. do 102,5 milionów euro, a zysk netto zmniejszył się o 13,8 proc. do 67,2 mln euro. 

Analizują sprzedaż marek globalnych Campari zanotowało bardzo pozytywny wzrost organiczny na poziomie 9,5 proc.. Wynik był napędzany przez dobre rezultaty we Włoszech, Argentynie i na Jamajce, a także w Niemczech, USA, Francji, Grecji i Wielkiej Brytanii. Ogólne wyniki zostały częściowo zniwelowane przez osłabienie w Brazylii i Nigerii.

Aperol wypracował organiczny wzrost o 19,6 proc., co było wynikiem pozytywnych rezultatów marki na całym rynku, zwłaszcza we Włoszech i Niemczech, ale również we Francji, Szwajcarii i Belgii, a także silnego rozwoju marki we wszystkich krajach o wysokim potencjale (zwłaszcza USA i Wielka Brytania ale także Hiszpania, Czechy, Australia, Brazylia).

Sprzedaży SKYY osiągnęła dodatni wzrost organiczny na poziomie 2,7 proc., głównie dzięki wzrostowi amerykańskiego rynku (0,5 proc.). Marka osiągnęła bardzo dobre wyniki w Niemczech, Argentynie, Włoszech, RPA. 

W przypadku Wild Turkey wzrost organiczny wyniósł 2,5 proc. i był napędzany przede wszystkim przez pozytywne wyniki w USA (7,1 proc.) i na rynku australijskim. Z wyłączeniem Japonii ogólna zmiana organiczna w pierwszej połowie 2016 roku wyniosła 5,3 proc. 

Rumy jamajskie, w tym Appleton Estate, J.Wray i Wray & Nephew Overproof, osiągnęły wzrost organiczny na poziomie 7,9 proc.. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 308) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH