Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Heineken zwiększyła sprzedaż i zyski; optymistycznie patrzy na 2016 r.

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-02-2016, 16:41
Grupa Heineken zwiększyła sprzedaż i zyski; optymistycznie patrzy na 2016 r.
Wolumen sprzedaży Grupy Heineken wzrósł o 2,3 proc. do 188,3 mln hektolitrów fot. theheinekencompany.com

Grupa Heineken, jeden z największych producentów piwa na świecie, w 2015 roku zwiększyła sprzedaż organicznie o 3,5 proc. (wzrost raportowany o 6,5 proc.), a wolumen sprzedaży o 2,3 proc. do 188,3 mln hektolitrów.

- Nasze solidne wyniki w 2015 roku odzwierciedla udaną realizację naszej strategii, a także zasadność naszej wyjątkowej dywersyfikacji geograficznej i naszego portfela marek premium, na czele których stoi Heineken. W 2015 roku, wzrost przychodów i zysków był wspierany wzrostem inwestycji w nasze marki, dalszym wprowadzaniem innowacji i efektywnością kosztową – mówi Jean-Francois van Boxmeer, prezes grupy Heineken.

- Jednocześnie kontynuowaliśmy inwestycje w przyszły wzrost, wchodząc lub rozszerzając naszą obecność na rynkach takich jak m.in. Wybrzeże Kości Słoniowej, Timor Wschodni, Jamajka, Malezja, Słowenia i Republika Południowej Afryki - dodaje.

Przychody ze sprzedaży grupy wzrosły w 2015 roku do 20,51 miliarda euro z 19,26 mld euro w 2014 roku.

Zysk operacyjny grupy wzrósł organicznie o 6,9 proc. do 3,38 miliarda euro z 3,13 miliarda euro, a zysk netto wzrósł o 16 proc. do 2,05 miliarda euro z 1,76 miliarda euro rok wcześniej.

Grupa podała, że pozytywne rezultaty w obu Amerykach, Azji i Pacyfiku oraz w Europie zbilansowały słabsze wyniki we Wschodniej Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie.

Sprzedaż w segmencie premium wzrosła o 3,5 proc.

W 2016 roku Grupa Heineken spodziewa się dalszych wzrostów przychodów i zysków mimo dość trudnych warunków ekonomicznych. Wydatki inwestycyjne na aktywa trwałe powinny wynieść nieco ponad dwa miliardy euro wobec 1,6 miliarda euro w 2015 roku.

- Jesteśmy też szczególnie zadowoleni ze współpracy z naszym nowym partnerem Lagunitas, jednym z czołowych browarów rzemieślniczych w USA. Mimo, że oczekujemy dalszej zmienności na rynkach wschodzących i presji deflacyjnej w 2016 roku, jesteśmy przekonani, że znów dostarczymy wzrostów przychodów i zysków, jak również wzrostu marż zgodnie z naszymi przewidywaniami – mówi również Jean-Francois van Boxmeer.

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (8 442) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH