Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Heineken zwiększyła sprzedaż i zyski; optymistycznie patrzy na 2016 r.

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-02-2016, 16:41
Grupa Heineken zwiększyła sprzedaż i zyski; optymistycznie patrzy na 2016 r.
Wolumen sprzedaży Grupy Heineken wzrósł o 2,3 proc. do 188,3 mln hektolitrów fot. theheinekencompany.com

Grupa Heineken, jeden z największych producentów piwa na świecie, w 2015 roku zwiększyła sprzedaż organicznie o 3,5 proc. (wzrost raportowany o 6,5 proc.), a wolumen sprzedaży o 2,3 proc. do 188,3 mln hektolitrów.

- Nasze solidne wyniki w 2015 roku odzwierciedla udaną realizację naszej strategii, a także zasadność naszej wyjątkowej dywersyfikacji geograficznej i naszego portfela marek premium, na czele których stoi Heineken. W 2015 roku, wzrost przychodów i zysków był wspierany wzrostem inwestycji w nasze marki, dalszym wprowadzaniem innowacji i efektywnością kosztową – mówi Jean-Francois van Boxmeer, prezes grupy Heineken.

- Jednocześnie kontynuowaliśmy inwestycje w przyszły wzrost, wchodząc lub rozszerzając naszą obecność na rynkach takich jak m.in. Wybrzeże Kości Słoniowej, Timor Wschodni, Jamajka, Malezja, Słowenia i Republika Południowej Afryki - dodaje.

Przychody ze sprzedaży grupy wzrosły w 2015 roku do 20,51 miliarda euro z 19,26 mld euro w 2014 roku.

Zysk operacyjny grupy wzrósł organicznie o 6,9 proc. do 3,38 miliarda euro z 3,13 miliarda euro, a zysk netto wzrósł o 16 proc. do 2,05 miliarda euro z 1,76 miliarda euro rok wcześniej.

Grupa podała, że pozytywne rezultaty w obu Amerykach, Azji i Pacyfiku oraz w Europie zbilansowały słabsze wyniki we Wschodniej Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie.

Sprzedaż w segmencie premium wzrosła o 3,5 proc.

W 2016 roku Grupa Heineken spodziewa się dalszych wzrostów przychodów i zysków mimo dość trudnych warunków ekonomicznych. Wydatki inwestycyjne na aktywa trwałe powinny wynieść nieco ponad dwa miliardy euro wobec 1,6 miliarda euro w 2015 roku.

- Jesteśmy też szczególnie zadowoleni ze współpracy z naszym nowym partnerem Lagunitas, jednym z czołowych browarów rzemieślniczych w USA. Mimo, że oczekujemy dalszej zmienności na rynkach wschodzących i presji deflacyjnej w 2016 roku, jesteśmy przekonani, że znów dostarczymy wzrostów przychodów i zysków, jak również wzrostu marż zgodnie z naszymi przewidywaniami – mówi również Jean-Francois van Boxmeer.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.