Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Alkohole i używki

Grupa Heineken zwiększyła sprzedaż piwa; w Polsce spadek wolumenu o kilka proc.

Grupa Heineken zwiększyła sprzedaż piwa w pierwszym kwartale 2017 roku. Jednak w Polsce, gdzie należy do niej Grupa Żywiec, zanotowała spadek wolumenu sprzedaży o kilka procent.

Grupa Heineken zwiększyła sprzedaż piwa; w Polsce spadek wolumenu o kilka proc.
fot. heineken.com

Drugi największy koncern browarniczy na świecie sprzedał w pierwszym kwartale 2017 roku na całym świecie 44 miliony hektolitrów piwa wobec 43,5 mln w takim samym okresie roku 2016.

- Wyniki w pierwszym kwartale były zgodne z oczekiwaniami, osiągając wzrost wolumenu w stosunku do silnej bazy porównawczej z roku poprzedniego. Region Azja-Pacyfik nadal osiągnął lepsze wyniki, a sprzedaż wolumenowa w Europie była solidny - mówi Jean-François van Boxmeer, prezes Grupy Heineken.

- W Afryce, na Bliskim Wschodzie i w Europie Wschodniej warunki rynkowe są nadal trudne, co wpływa niekorzystnie na wolumen. Co do obu Ameryk, to wielkość sprzedaży w Meksyku była dobra, jednak zostało to zniwelowane słabszym poziomem sprzedaży w Brazylii. Nasze oczekiwania na cały rok pozostają bez zmian – dodaje.

W Afryce, na Bliskim Wschodzie i wschodniej Europie grupa Heinekena sprzedała w I kw. 2017 r. 9 mln hektolitrów piwa, czyli o 0,4 proc. mniej niż rok wcześniej. W obu Amerykach sprzedaż spadła o 0,5 proc. do 13,5 mln hektolitrów.

Z kolei sprzedaż w krajach Azji i Pacyfiku wzrosła do 6,2 mln hektolitrów z 5,8 mln.

W Europie Heineken zanotował wzrost sprzedaży o 0,5 proc. do 15,3 mln hektolitrów.

Zysk netto grupy w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2017 r. wzrósł do 293 mln euro z 265 mln euro rok wcześniej.

Grupa Heineken podała też, że w Polsce wolumenowa sprzedaż piwa spadła o „kilka procent po zmniejszeniu aktywności promocyjnej.”

Sama Grupa Żywiec podała zaś oddzielnym komunikacie, że utrzymała pozycję rynkową na polskim rynku, ale nie podała wolumenu sprzedaży piwa. Podała też, że skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży wyniosły 429,4 mln zł wobec 493,8 mln w pierwszym kwartale 2016 r.

Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Grupy Żywiec w I kw. 2017 r. wyniósł 39,4 mln zł wobec 43,4 mln zł rok wcześniej, a zysk netto wyniósł 27,9 mln złotych, podczas rok wcześniej wyniósł 59,8 mln zł.

Grupa Żywiec podkreśla jednak, że porównanie wyników finansowych Grupy w stosunku do pierwszego kwartału roku 2016 wymaga analizy kilku istotnych czynników takich jak: zmiana modelu biznesowego Grupy Kapitałowej Żywiec oraz sprzedaż spółki dystrybucyjnej Distribev Sp. z o. o. w dniu 1 lutego 2016 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    Heineken RSS ALERT    /    Grupa Żywiec SA RSS ALERT    /    wyniki Heinekena RSS ALERT    /    wyniki Grupy Żywiec RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.173.234.140
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.