Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Jantoń będzie walczyć o pozycję na rynku cydru

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 14-01-2016, 13:13
Grupa Jantoń będzie walczyć o pozycję na rynku cydru
fot. Grupa Jantoń

Grupa Jantoń, producent i dystrybutor win i alkoholi, będzie walczyć o pozycję na rynku cydru, mimo że Grupa Żywiec przejęła od niej pałeczkę wicelidera tego rynku - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jacek Jantoń, prezes Grupy Jantoń.

W marcu 2015 roku Grupa Żywiec weszła na polski rynek z brytyjskim cydrem Strongbow i w ciągu kilku miesięcy od wprowadzenia osiągnęła ok. 15 proc. udziałów w rynku cydru. Tym samym weszła do ścisłej czołówki rynku i przejęła pozycję wicelidera od Grupy Jantoń.

- Na pewno będziemy walczyć na tym rynku, ale nie znam dokładnych danych na ten temat, więc dopiero po zamknięciu roku będziemy mogli się do tego odnieść i ustosunkować.  Na pewno Strongbow jest dziś dużą marką i silnym konkurentem, ale konkurentów jest wielu i trzeba sobie z tym radzić – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jacek Jantoń.

Prezes Jacek Jantoń mówi też, że w 2015 roku dynamika sprzedaży Cydru Dobrońskiego będzie większa niż pozostałych asortymentów i będzie to dynamika rzędu kilkudziesięciu procent i podkreśla, że najlepiej ze wszystkich asortymentów grupy sprzedaje się właśnie Cydr Dobroński.

Prezes dodaje, że w 2016 roku Grupa Jantoń chce zwiększyć produkcję cydru również o kilkadziesiąt procent.

Zaznacza jednocześnie, że cydr jest dla spółki ważną grupą asortymentową, ale tylko jedną z ważniejszych i Jantoń nie skupia się tylko na cydrze, ponieważ ma cale szerokie portfolio innych produktów, zaś cydr jest jednym z nich.

Prezes podkreśla też, że grupa inwestuje w cydr, ale rozsądnie, nie tak mocno jak niektórzy inni gracze rynkowi.

W 2013 roku sprzedaż cydru w Polsce sięgnęła około 2 miliona litrów, podczas gdy w 2014 roku było to już ok. 9-10 miliona litrów. W 2015 roku sprzedaż cydru może niemal podwoić się wobec 2104 roku.

Obecnie liderem rynku cydru w Polsce jest Grupa Ambra, która ma niemal połowę udziałów w tym rynku ze swoim Cydrem Lubelskim, na drugie miejsce wysunęła się Grupa Żywiec ze Strongbow, wyprzedzając Grupę Jantoń i jej Cydr Dobroński.

Grupa Jantoń jest jednym z największych w Polsce producentów w branży winiarskiej.

W skład portfolio produktów Grupy Jantoń wchodzą m.in. importowane z całego świata wina gronowe, wina musujące, wermuty, wina grzane, wina ekologiczne, wina deserowe, wina owocowe, oraz cydry i inne napoje niskoalkoholowe, a także drinki RTD. Jantoń jest też producentem Cydru Dobrońskiego i Dobroński Perry.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 827) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH