Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Grupa Marie Brizard rozczarowana wynikami w III kw. m.in. czystej wódki Krupnik w Polsce

Marie Brizard Wine and Spirits (MBWS) podała skonsolidowane wyniki sprzedaży za trzeci kwartał 2017 roku. Grupa zanotowała wzrost przychodów, jednak rozczarowana jest sprzedażą m.in. czystej wódki marki Krupnik w Polsce, Sobieski w Stanach Zjednoczonych oraz marki Fruits and Wine we Francji.

Grupa Marie Brizard rozczarowana wynikami w III kw. m.in. czystej wódki Krupnik w Polsce
fot. Marie Brizard Wine & Spirits

Grupa MBWS zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży w II kwartale 2017 r. o 7,5 proc. w ujęciu rocznym do 111,4 mln euro.

Narastająco po trzech kwartałach 2017 roku przychody ze sprzedaży wzrosły o 5,1 proc. do 323,9 mln euro w porównaniu z tym samym okresem w 2016 roku.

Przychody z działalności głównych marek spadły o 4,9 proc., ale przychody z pozostałych działalności wzrosły o 25,3 proc.

- Na wzrost przychodów ze sprzedaży MBWS o 7,5 proc. w trzecim kwartale 2017 r. wpłynęły dwa czynniki. Bardzo dynamicznie rosły ważne taktycznie inne segmenty działalności firmy, których wzrost wyniósł ponad 25 proc. Jednak spadek sprzedaży o 4,9 proc. generowany przez działalność głównych marek MBWS w trzecim kwartale 2017 roku jest rozczarowujący i poniżej naszych oczekiwań – mówi Jean-Noel Reynaud, prezes MBWS.

- Na sprzedaż netto w tym okresie wpływ miały trzy przeciwności: słaba sprzedaż marki Fruits and Wine we Francji, zgodna z trendami na rynku, spadek sprzedaży czystego Krupnika w Polsce w handlu tradycyjnym ze względu na presję cenową oraz) niższe niż oczekiwano dostawy marki Sobieski w Stanach Zjednoczonych - dodaje.

- Zidentyfikowaliśmy problemy, które ograniczają naszą wydajność na każdym z rynków i wdrażamy działania dla każdej działalności, co powinno prowadzić do lepszych wyników w przyszłości – podkreśla Jean-Noel Reynaud.

Krupnik czysty w Polsce rozczarował

MBWS podała, że sprzedaż netto w Europie Środkowo-Wschodniej (CEE) wyniosła w trzecim kwartale 2017 roku 21,5 mln euro, co stanowi wzrost o 2,6 proc. rdr, co było zasługą dobrych wyników portfela wódek na Litwie i wzrost w Bułgarii. Te dwa rynki łącznie zapewniły wzrost sprzedaży netto o 12,4 proc. do 8,1 mln euro.

W Polsce przychody ze sprzedaży spadły w trzecim kwartale 2017 roku do 13,4 mln euro z 13,5 mln euro w trzecim kwartale 2016 roku. Narastająco po trzech kwartałach 2017 roku przychody ze sprzedaży w Polsce spadły do 40,9 mln euro z 41,2 mln euro w takim samym okresie 2016 roku.

Ekstremalna konkurencja w segmencie wódek czystych nadal trwała w tym kwartale, a Krupnik znalazł się w gorszej sytuacji w handlu tradycyjnym, gdzie poziom jego dystrybucji nie był tak szeroki jak w przypadku konkurencyjnych wódek.

więcej informacji:

wódka RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    Marie Brizard RSS ALERT    /    Marie Brizard Wine & Spirits RSS ALERT    /    Jean-Noel Reynaud RSS ALERT    /    wyniki Marie Brizard RSS ALERT    /    Krupnik RSS ALERT    /    Sobieski RSS ALERT    /    Sobieski Trade RSS ALERT    /    rynek wódki w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (12)

  • PH 2017-11-08 21:07:18
    Krupnik na zdjęciu w starej butelce gdzie jest brand manager. Czy w firmie ktoś o to dba? Żeby nie było takich wpadek. To samo za każdym razem przekręcona nazwę William Peel na Beel. Jak zawsze i wszędzie bylejakość.
  • T 2017-11-08 22:53:09
    Najpierw JN Reynaud zdemolował firmę, powierzył dystrybucję Krupnika w ręce Eurocashu, a teraz jest rozczarowany. Zaiste, jeszcze chwila rządów tego nieudacznika i zatrudniania przypadkowych fachowców, a będzie więcej rozczarowań.
  • T.T.T. 2017-11-09 06:31:35
    Obecne słabe wyniki są efektem pracy 2 ostatnich lat. Rządów i pomysłów dyrektorów. Efekt wymiany kadry..... i fachowcow od tabelek.... zamiast normalnie sprzedawać i działać to ważniejsze były tabelki... Zycie 😊
  • T.T.T.T 2017-11-09 11:13:03
    Gdzieś padło pytanie czym różni się obecne zarządzanie tą firmą, od tego co prezentował Witek F. Ano różni się - Witek w odróżnieniu od JNR jednak zdecydowanie preferował dziewczyny.
  • YOU 2017-11-09 14:43:57
    Sobieski Trade zwiększył sprzedaż raczej przez sprzedaż do hurtu, a nie pierdu pierdu jak tu ktoś pisze. \"Dynamiczny wzrost sprzedaży Sobieski Trade był spowodowany zwiększeniem zasięgu w kanale handlu tradycyjnego, bardziej solidną listą klientów oraz poszerzeniem portfolio produktów dystrybuowanych\" .

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.93.116
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.