REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Grupa Marie Brizard z lekko niższymi przychodami w 2015 r., ale poprawą zysków

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 21-04-2016, 12:37
Grupa Marie Brizard z lekko niższymi przychodami w 2015 r., ale poprawą zysków
Wyniki Marie Brizard są zgodne z celami ogłoszonymi w planie strategicznym BiG 2018. fot. ŁR

Grupa Marie Brizard Wine&Spirits (dawna Belvedere) zanotowała w 2015 roku niższe przychody ze sprzedaży niż w 2014 roku, ale poprawiła wyniki EBITDA i zysk netto. Wyniki są zgodne z celami ogłoszonymi w planie strategicznym BiG 2018.

REKLAMA

- Rok 2015 pozwolił nam potrzymać górne poziomy naszych celów finansowych określonych w planie strategicznym. Poprawa naszej rentowności jest zdrowa i została osiągnięta pomimo faktu, że zaczęliśmy mocno inwestować w reklamę – mówi Jean-Noel Reynaud, prezes Marie Brizard Wine & Spirits.

- Nasze sztandarowe marki trafiają dokładnie w oczekiwania konsumentów, a stopniowe rozkręceniu naszych inwestycji w reklamę zapewnia im trwały wzrost. Wszystkie wskaźniki są pozytywne i Grupa nie tylko unormowała swoją sytuację, ale również dokonała zwrotu w swojej działalności. Jesteśmy teraz w pełni przekonani, co do słuszności naszej strategii rentownego wzrostu – dodaje.

Grupa osiągnęła w 2015 roku 451,1 miliona euro przychodów ze sprzedaży wobec 466,7 mln euro w 2014 roku, co oznacza spadek o 0,3 proc.

Zysk EBITDA wzrósł do 11,2 miliona euro z 5,1 mln euro w 2014 roku, a zysk netto wyniósł 5,8 mln euro wobec 19,1 mln euro straty rok wcześniej.

Marża brutto wzrosła do 159,3 mln euro z 147 mln euro, a jako procent sprzedaży wzrosła do 35,3 proc. z 31,5 proc.

Pozycja gotówkowa netto grupy wyniosła na koniec roku 71 mln euro, czyli wzrosła o 29,4 mln euro wobec stanu na koniec 2014 roku.

Najważniejsze wydarzenia 2015

Rok 2015 był pierwszym rokiem wdrażania strategicznego planu Back in Game 2018. Pierwsza połowa 2015 roku poświęcona była realizacji różnych projektów z tego planu, zaś w drugiej połowie roku widoczne były pierwsze efektu wdrażanej strategii.

Rynek wina i wyrobów spirytusowych, potwierdzając słuszność wyboru strategii i pozycjonowania się w samym jego sercu, przyczynił się do wzrostu wyników we Francji, Polsce i Stanach Zjednoczonych.

Filarami wzrostu Grupy były marki:

• Fruits and Wine - przekroczyła ona sprzedaż jednego miliona 9-litrowych skrzynek i osiągnęła udział w rynku wynoszący 28,9 proc. we Francji (wzrost o 0,4 pkt. proc. w porównaniu z 2014), napędzany przez kampanię reklamową rozpoczętą latem 2015 roku,

• Sobieski – przekroczyła sprzedaż dwóch milionów 9-litrowych skrzynek i stała się numerem 2 wśród wódek we Francji (co było celem na 2018 r.), z udziałem w rynku 11,9 proc. (wzrost o 0,1 pkt proc. w porównaniu z 2014),

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 952) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH