Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Grupa Marie Brizard z lekko niższymi przychodami w 2015 r., ale poprawą zysków

Grupa Marie Brizard Wine&Spirits (dawna Belvedere) zanotowała w 2015 roku niższe przychody ze sprzedaży niż w 2014 roku, ale poprawiła wyniki EBITDA i zysk netto. Wyniki są zgodne z celami ogłoszonymi w planie strategicznym BiG 2018.

Grupa Marie Brizard z lekko niższymi przychodami w 2015 r., ale poprawą zysków
Wyniki Marie Brizard są zgodne z celami ogłoszonymi w planie strategicznym BiG 2018. fot. ŁR

Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 21-04-2016, 12:37

- Rok 2015 pozwolił nam potrzymać górne poziomy naszych celów finansowych określonych w planie strategicznym. Poprawa naszej rentowności jest zdrowa i została osiągnięta pomimo faktu, że zaczęliśmy mocno inwestować w reklamę – mówi Jean-Noel Reynaud, prezes Marie Brizard Wine & Spirits.

- Nasze sztandarowe marki trafiają dokładnie w oczekiwania konsumentów, a stopniowe rozkręceniu naszych inwestycji w reklamę zapewnia im trwały wzrost. Wszystkie wskaźniki są pozytywne i Grupa nie tylko unormowała swoją sytuację, ale również dokonała zwrotu w swojej działalności. Jesteśmy teraz w pełni przekonani, co do słuszności naszej strategii rentownego wzrostu – dodaje.

Grupa osiągnęła w 2015 roku 451,1 miliona euro przychodów ze sprzedaży wobec 466,7 mln euro w 2014 roku, co oznacza spadek o 0,3 proc.

Zysk EBITDA wzrósł do 11,2 miliona euro z 5,1 mln euro w 2014 roku, a zysk netto wyniósł 5,8 mln euro wobec 19,1 mln euro straty rok wcześniej.

Marża brutto wzrosła do 159,3 mln euro z 147 mln euro, a jako procent sprzedaży wzrosła do 35,3 proc. z 31,5 proc.

Pozycja gotówkowa netto grupy wyniosła na koniec roku 71 mln euro, czyli wzrosła o 29,4 mln euro wobec stanu na koniec 2014 roku.

Najważniejsze wydarzenia 2015

Rok 2015 był pierwszym rokiem wdrażania strategicznego planu Back in Game 2018. Pierwsza połowa 2015 roku poświęcona była realizacji różnych projektów z tego planu, zaś w drugiej połowie roku widoczne były pierwsze efektu wdrażanej strategii.

Rynek wina i wyrobów spirytusowych, potwierdzając słuszność wyboru strategii i pozycjonowania się w samym jego sercu, przyczynił się do wzrostu wyników we Francji, Polsce i Stanach Zjednoczonych.

Filarami wzrostu Grupy były marki:

• Fruits and Wine - przekroczyła ona sprzedaż jednego miliona 9-litrowych skrzynek i osiągnęła udział w rynku wynoszący 28,9 proc. we Francji (wzrost o 0,4 pkt. proc. w porównaniu z 2014), napędzany przez kampanię reklamową rozpoczętą latem 2015 roku,

• Sobieski – przekroczyła sprzedaż dwóch milionów 9-litrowych skrzynek i stała się numerem 2 wśród wódek we Francji (co było celem na 2018 r.), z udziałem w rynku 11,9 proc. (wzrost o 0,1 pkt proc. w porównaniu z 2014),

więcej informacji:

wino RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    wódka RSS ALERT    /    Marie Brizard RSS ALERT    /    Marie Brizard Wine & Spirits RSS ALERT    /    Jean-Noel Reynaud RSS ALERT    /    wyniki Marie Brizard RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.203.225.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.