Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Grupa Marie Brizard ze stratą EBITDA z powodu Polski i USA

Grupa Marie Brizard Wine and Spirits (MBWS) zwiększyła przychody w pierwszym półroczu o 3,9 proc. wobec takiego samego okresu roku 2016 do 212,5 mln euro, a zysk netto wyniósł 2,2 mln euro wobec 13,6 mln euro straty rok wcześniej.

Grupa Marie Brizard ze stratą EBITDA z powodu Polski i USA
Jean-Noël Reynaud, prezes MBWS fot. mbws.com

Grupa zanotowała jednak skonsolidowaną stratę EBITDA, która wyniosła 1,9 mln EUR w pierwszym półroczu 2017 r. wobec 0,4 mln EUR zysku w pierwszym półroczu 2016 roku.

- Tak jak przewidywaliśmy, na wyniki EBITDA w pierwszej połowie 2017 roku negatywny wpływ miała reorganizacja na naszych rynkach w Polsce i w Stanach Zjednoczonych pod koniec 2016 roku. Ponadto nasze firmy nadal napotykają na wiele wyzwań, takich jak znacząca presja cenowa w Polsce, rozwijająca się dynamika rynku wódki w Stanach Zjednoczonych oraz słaby wzrost rynku napojów spirytusowych we Francji – mówi Jean-Noël Reynaud, prezes MBWS.

- Pomimo tych krótkoterminowych przeciwności, nadal inwestowaliśmy w nasze marki, by rosły, a wydatki na reklamę i marketing wzrosły o trzy miliony euro w pierwszej połowie 2017 r. i zgodnie z naszą strategią rozwoju osiągnęły 9,4 proc. przychodów naszych głównych marek. Inwestycje te, oprócz wspomnianych czynników rynkowych, wpłynęły na naszą krótkoterminową rentowność, zwłaszcza w pierwszym kwartale tego roku. Niemniej jednak udziały rynkowe osiągnięte przez marki William Peel, Sobieski, smakowe alkohole Krupnik oraz Fruits and Wine na poszczególnych rynkach zachęcają nas do kontynuacji naszej strategii rozwoju. Jesteśmy też zadowoleni z dynamicznego wzrostu marki Marie Brizard i Cognac Gautier – dodaje.

- Jesteśmy przekonani, że nasz model biznesowy – i rozwój segmentu mainstream win i wyrobów spirytusowych - przyczyni się do długoterminowego wzrostu i tworzenia wartości dzięki zróżnicowanemu podejściu MBWS do kategorii wina i wyrobów spirytusowych – podsumowuje Jean-Noël Reynaud.

MBWS podaje, że region Europa Środkowa i Wschodnia zanotował spadek EBITDA, ale poprawiła się oferta produktów i nastąpiła optymalizacja kosztów w Polsce.

Przychody w Europie Śr.-Wsch. Wyniosły 43,0 mln EUR w I poł. 2017 r., czyli wzrosły o 2,8 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, zaś zysk EBITDA w tym regionie spadł o 3,6 proc. do 2,2 mln EUR.

- Spadek EBITDA w pierwszej połowie 2017 roku był głównie efektem wyników w Polsce w pierwszym kwartale roku. Jednak pomimo spadku EBITDA, MBWS w Polsce zanotowała pozytywną dynamikę zysków oraz poprawę oferty produktowej spowodowanej dwucyfrowym wzrostem wódek smakowych Krupnik, a także niższe koszty sprzedaży towarów dzięki optymalizacji kosztów produkcji. Te pozytywne tendencje zostały zniwelowane głównie przez wyższe nakłady na handel, reklamę i marketing, jako odpowiedź na bardzo silną presję konkurencyjną na rynku wódek. Wyniki na Litwie i w Bułgarii częściowo zrównoważyły ​​wyniki w Polsce - podaje MBWS.

więcej informacji:

wódka RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    Marie Brizard Wine & Spirits RSS ALERT    /    Marie Brizard RSS ALERT    /    Krupnik RSS ALERT    /    Sobieski RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    wyniki Marie Brizard RSS ALERT    /    rynek wódki w Polsce RSS ALERT    /    Jean-Noel Reynaud RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • ONA 2017-09-27 15:51:48
    Koszty,
  • Alko... 2017-09-27 21:48:59
    Koszta? Na pewno,,,, jednak kilka dodatkowych rzeczy które spowowaly taka sytuację. Wymiana kadry - odprawy, tylko jedna marka która robi obrót - Krupnik Vodka, dystrybucja tylko przez oficjalnego dystrybutora itd.......
  • obserwator 2017-10-04 21:10:30
    Największym problemem tej firmy jest pan ze zdjęcia. To on wymyślił umowę z Eurocash. Jak można podpisać umowę z firmą której właściciel posiada sporo akcji firmy z którą MBWS konkuruje nam polskim rynku. Koleś robi wszystko żeby jeszcze chwilę posiedzieć na stołku i przytulić kupę kasy. Po co wam ta inwestycja w Łańcucie? Że ci wasi udziałowcy nie widzą co tu się dzieje. A panu ze zdjęcia w głowie tylko EBITDA nic innego się nie liczy. To że nie zarabiacie, że marży na sprzedaży nie macie to już nieważne. Williem Peel ile to ma udziału w rynku? 1% może 2%? Śmiech. Fruits and Wine to można gdzieś kupić? Jaki udział 0.001% śmiech. Marie Brizard i Cognac Gautier podobnie jak F&W śmiech. Sobieski to trup nic z nim nie robicie. Ostatnie promocje z tym wojskiem na etykiecie to nie wiem jak to nazwać. Płakać się chce. No i Krupnik dobrze, że jest ale to wymyślił Pan Trylinski. Na tym też nie zarabiacie. Zmieńcie tego pana ze zdjęcia to może jeszcze coś z tej firmy będzie.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.226.73.255
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.