Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Marie Brizard zwiększyła przychody o niemal 5 proc., w Polsce niewielki wzrost

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 01-08-2017, 11:06
Grupa Marie Brizard zwiększyła przychody o niemal 5 proc., w Polsce niewielki wzrost
fot. Marie Brizard Wine & Spirits

Koncern alkoholowy Marie Brizard Wine and Spirits (MBWS) opublikował skonsolidowane wyniki za drugi kwartał 2017 roku i pierwsze półrocze. Przychody grupy w II kwartale wzrosły o 4,8 proc., a w całym pierwszym półroczu o 3,9 proc. w ujęciu rocznym.

Skonsolidowane przychody grupy MBWS w drugim kwartale 2017 roku wzrosły o 4,8 proc. do 125,9 mln euro w porównaniu do takiego samego okresu roku 2016, a w całym pierwszym półroczu wzrosły o 3,9 proc. do 212,5 mln euro.

Przychody w Polsce wzrosły w drugim kwartale do 17,2 mln euro z 16,6 mln euro rok wcześniej, a w całym pierwszym półroczu 2017 wyniosły 27,5 mln euro wobec 27,6 mln euro.

- Sprzedaż netto w drugim kwartale 2017 wykazała zachęcający wzrost w porównaniu do przychodów do pierwszego kw. 2017, co pokazuje poprawę realizacji umów dystrybucyjnych podpisanych na koniec roku 2016 w Polsce, w USA i Chinach. Ta sekwencyjna poprawa jest widoczna prawie we wszystkich naszych regionach i na głównych markach – mówi Jean-Noël Reynaud, prezes MBWS.

- Nasza sprzedaż netto na powrót rośnie w Polsce, a także wzrosła nieznacznie w Stanach Zjednoczonych oraz silnie wzrasta w regionie Azji i Pacyfiku, chociaż z niskiej bazy (…) Wzrost sprzedaży netto i wzrosty udziałów w rynku generowane przez większość naszych głównych marek w drugim kwartale 2017 roku pokazują potencjał naszego głównego modelu biznesowego – dodaje.

POLSKA

Sprzedaż netto w regionie Europy Środkowej i Wschodniej (CEE) wyniosła 25,5 mln euro w drugim kwartale 2017 r., co oznacza wzrost o 4,3 proc. w porównaniu do takiego samego okresu roku poprzedniego.

Przychody w Polsce wzrosły w drugim kwartale do 17,2 mln euro z 16,6 mln euro rok wcześniej, a w całym pierwszym półroczu 2017 wyniosły 27,5 mln euro wobec 27,6 mln euro.

Wzrost sprzedaży MBWS w Polsce w II kw. 2017 wskazuje na początek ożywienia po tym jak korekta zapasów silnie wpłynęła na sprzedaż w pierwszym kw. 2017 r.

Wyniki w Polsce to przede wszystkim efekt ponad 20-proc. wzrostu wolumenu smakowych wódek Krupnik, czyli ponad dwukrotnie wyższy niż wzrost w całym segmencie wódek smakowych w drugim kwartale. W pierwszej połowie 2017 smakowy Krupnik osiągnął 9,7 proc. udziału w sprzedaży wolumenowej wszystkich marek wobec 6,9 proc. udziału w pierwszym półroczu 2016 r.

Wzrost smakowych wódek Krupnik został skonsumowany przez sprzedaż czystej wódki Krupnik, która spadła o 5,1 proc. w stosunku do roku ubiegłego (za Nielsen), co jest wynikiem stałej presji cenowej na rynku wódek w Polsce. MBWS nadal inwestuje w zachowanie udziałów rynkowych marki Krupnik, przy jednoczesnym ograniczeniu erozji marży, a co za tym idzie krótkoterminowego negatywnego wpływu na wzrost przychodów i udziałów w rynku segmentu wódek czystych.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Jamnik 02-08-2017, 22:28:
Buhahaha . Tak właśnie działa marteting w tej firemce . Stare opakowania .Podajcie @ to podeśle nowe !
  • oserwator 02-08-2017, 00:01:
Ciekawe czemu w artykule występują stare opakowania Krupnika !!!! Marketing tam słaby juz dawn0 w takich opakowaniach nie produkują Krupnika słabe to ciekawe czy we Francji to widzą powinni pogonić taki marketiong !!!!

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.