REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Grupa Pernod Ricard zwiększa sprzedaż i udział na kluczowych rynkach

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 28-08-2015, 14:10
Grupa Pernod Ricard zwiększa sprzedaż i udział na kluczowych rynkach
fot. Pernod Ricard

Grupa Pernod Ricard w roku obrotowym 2014/2015 zanotowała 2-proc. wzrost sprzedaży w ujęciu rocznym do 8,558 mld euro, głównie dzięki poprawiającej się sytuacji na rynkach azjatyckich, stabilności rynku w USA i wzrostach w pozostałej części regionu. Grupa w 2015/2016 roku nadal będzie poprawiać wyniki, a realizowana strategia będzie kontynuowana.

REKLAMA

Udziały Grupy Pernod Ricard rosną na większości kluczowych rynków. Szczególnie widać to w Azji, gdzie Grupa zanotowała 4-procentowy wzrost. W Amerykach wzrost wyniósł 2 procent, rynek USA przez cały rok obrotowy był stabilny i zanotował poprawę w drugim półroczu przyczyniając się do tego rezultatu.

Na rynku europejskim sytuacja była stabilna. W Hiszpanii odnotowano 2-procentowe wzrosty, choć problemy wystąpiły w Europie Wschodniej i na rynku sklepów wolnocłowych.

- Nasze wyniki za rok obrotowy są dobre, wyniki sprzedaży i zysk operacyjny poprawiają się zgodnie z naszymi przewidywaniami. Nasza strategia pozostaje niezmienna i przynosi rezultaty - mówi Alexandre Ricard, prezes Pernod Ricard.

- W roku obrotowym 2015/16 planujemy stopniowo poprawiać nasze wyniki biznesowe mimo wymagającego i zmiennego makroekonomicznego otoczenia. Nadal będziemy wspierać marki priorytetowe i innowacje, skupiając się na doskonałości operacyjnej  – dodaje.

W odniesieniu do kategorii, wzrost był napędzany przez whisky (niezmiennie dobre wyniki marek Jameson, The Glenlivet, Ballantine’s i lokalnych whisky z Indii), a także szampany G.H. Mumm i Perrier-Jouët – oba sektory zanotowały wysokie jednocyfrowe wzrosty. Koniak Martell znów się rozwija, mimo negatywnego trendu w Chinach. Na wyniki wódki ABSOLUT wpływ miał trudny rynek w USA, ale w innych krajach wyniki tej marki wzrosły.

Czołowych 14 marek Grupy odnotowało wzrost na poziomie 2 proc. (w porównaniu z -2 proc. w roku obrotowym 2013/14), który generowany jest przez marki Ballantine’s i Martell, a także duży wzrost marek Jameson i The Glenlivet.

Dobrze spisywały się kluczowe lokalne marki: 5-proc. wzrost w przypadku whisky z Indii i szkockich marek z segmentu standard, chociaż zanotowano spadek w przypadku marki Imperial w Korei.

Priorytetowe dla Grupy wina premium nie odnotowały wzrostu – wzrost marki Campo Viejo zrównoważyły spadki marki Jacob’s Creek.

Zysk operacyjny za rok obrotowy podwyższył się o 9 procent (+2 procent w ujęciu organicznym), osiągając 2,238 mln euro, a marża zysku operacyjnego  wyniosła 26,2 procent, czemu sprzyjały korzystne różnice kursowe.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 158) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH