Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Pernod Ricard zwiększa sprzedaż, podtrzymuje średnioterminowe prognozy

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 02-09-2016, 14:08
Grupa Pernod Ricard zwiększa sprzedaż, podtrzymuje średnioterminowe prognozy
fot. Wyborowa Pernod Ricard SA

Grupa Pernod Ricard zwiększyła przychody ze sprzedaży w roku obrotowym 2016 głównie dzięki wynikom w Stanach Zjednoczonych oraz  w Hiszpanii. Grupa spodziewa się dalszej poprawy wyników i podtrzymuje swoje średnioterminowe prognozy.

- Rok obrotowy 2016 przyniósł dobre i zachęcające do dalszych działań wyniki. Osiągnęliśmy zysk z regularnej działalności operacyjnej zgodny z naszymi założeniami, jednocześnie nie przerywając inwestycji i procesu wdrożenia istotnych inicjatyw, dzięki którym możemy realizować nasze strategie i cele średnioterminowe - mówi Alexandre Ricard, prezes i dyrektor zarządzający grupy Pernod Ricard.

- Mimo zróżnicowanego otoczenia biznesowego w całym roku obrotowym 2017 spodziewamy się poprawy naszych wyników biznesowych rok do roku w porównaniu z rokiem obrotowym 2016. Będziemy wspierać rynki, marki i innowacyjne rozwiązania o priorytetowym znaczeniu oraz skupiać nasze wysiłki na doskonałości operacyjnej. Dlatego zakładamy, że w roku obrotowym 2017 uzyskamy organiczny wzrost zysku z regularnej działalności operacyjnej rzędu od +2 proc. do +4 proc. - dodaje.

Sprzedaż grupy w roku obrotowym 2016 wyniosła 8,682 mld euro. Organiczny wzrost sprzedaży wyniósł 2,0 proc. co oznacza poprawę względem roku obrotowego 2015 po wyeliminowaniu czynników technicznych na rynku francuskim. Zaraportowany wzrost sprzedaży wyniósł 1 proc.

O poprawie wyników zdecydowały głównie wyniki w Stanach Zjednoczonych oraz  Hiszpanii. Rynki obu Ameryk zanotowały wzrost o 4 proc. w porównaniu ze wzrostem o 2 proc. w roku obrotowym 2015, głównie dzięki wynikom w Stanach Zjednoczonych (wzrost o 4 proc. w roku obrotowym 2016 w porównaniu ze stabilnymi wynikami za rok obrotowy 2015).

Region Azja i reszta świata zanotował wzrost o 1,0 proc. dzięki dwucyfrowemu wzrostowi w Indiach i Afryce/na Bliskim Wschodzie, choć trudności pojawiły się w Chinach (spadek o 9 proc.), w Korei oraz w segmencie Travel Retail.

W Europie nastąpiła poprawa wyników (wzrost o 1 proc. w porównaniu ze stabilnym wynikiem w roku obrotowym 2015) dzięki wynikom odnotowanym na rynku hiszpańskim. Na większości rynków obserwujemy zachęcający wzrost, ale uwarunkowania techniczne we Francji wywarły negatywny wpływ. Wzrost w regionie Europy skorygowany o czynniki techniczne we Francji wyniósł 3 proc.

Grupa wskazuje też na stabilne wyniki Top 14 marek w ramach Grupy i dobrą dynamikę sprzedaży segmentu priorytetowych win premium oraz kluczowych marek lokalnych. Dobre wyniki odnotowały: Jameson, Ballantine’s, Perrier-Jouët oraz indyjskie whisky. Trudności dotknęły natomiasy Chivas oraz Absolut (widać jednak poprawę w zasadniczej tendencji rok do roku w Stanach Zjednoczonych). Priorytetowe wina premium odnotowały przyspieszony wzrost dzięki Campo Viejo.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 425) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.